Derslik Yönetimi Derslik Yönetimi Derslik, farklı alaka ve ihtiyaçlara sahip olan öğrencilerin oluşturduğu sosyal bir topluluktur Dolayısıyla, kurallar, rutinler, düzenlemeler ya da prosedürler derslik yapısının en temel yapı taşlarıdır Sınıfta uyumu ve huzuru sağlamak ve sağlıklı bir öğrenme ortamı meydana getirmek için değişik yollar vardır Bunlardan en önemlisi öğrencilerin dikkatini toplamaktır Öğrencilerin Dikkatlerini Toplamak: Öğretmenler dersin başında veya yeni bir öğrenme etkinliği için öğrencilerin dikkatini toplamaya çalışmalıdır Çoğunlukla bir çok öğretmenin sınıftaki öğrenci gürültüsüne karşısında Sınıf, Sessiz ol!veya Derslik, muhakkak sesinizi!gibi ibarelerle sınıfını susturmaya çalışması keza fazla zor, keza de öğretmene acı veren bir süreçtir Çünkü sınıfı susturmaya çalışmada sadece sözel kelimelerin kullanılması etkisiz bir yöntemdir Bu durumda öğretmenler, etkili dikkat toplama yöntemlerini devreye sokmak zorundadır Bu yöntemler şöyle sıralanabilir; a) Tahtaya Sessizlik, Lütfen!kelimelerini yazmak b) Tahtaya 30 saniyelik aralıklarla gürültüsüz edinmek için toplam kaç saniyenin kaybedildiğini yazın ve öğrencilerinize bu durumun onların alışılagelmiş akademik zamanından çalındığını bildirin c) Tahtaya dikkat eden bir sınıfın resmini asın ve onu öğrencilerinize dikkat çekici edin d) El çırparak kısa bir ritim tutturun ve öğrencilerinizin de bu ritme ellerini çırparak vermelerini isteyin e) Sessizliği ima etmek için bir elinizi havada tutarken, diğer elinizin bir parmağını dudaklarınıza yaklaştırın ve öğrencilerinizden sizin hareketinizi aynen yansıtmalarını isteyen f) Bir öğrencinizin kulağına gürültüsüz olma zamanıdıribaresini fısıldayarak sınıftaki bütün öğrencilerin bu mesajı diğerlerine aktarana değin bekleyin g) Derse başlayın ve sınıftaki her öğrencinin kendi davranışını denetim altına almasına ve bu davranışından sorumlu olmasına fırsat tanıyın h) Kuş seslerinden oluşan bir kaseti sınıfa dinletin (Kaynak: Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim, YardDoçDrAhmet SABAN, Nobel Yayın Bölüştürme, Aralık 2003)