Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Sitenizi Ziyaret Eden Kullanıcılar Nasıl Müşteriye Dönüştürülür?

Sitenizi Ziyaret Eden Kullanıcılar Nasıl Müşteriye Dönüştürülür?
0
116

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
87
Puan
48
F-D Coin
0
Sitenizi Ziyaret Eden Kullanıcılar Nasıl Müşteriye Dönüştürülür?



SEO uyumunun trafik çekmek amacı ile yapılmakta olan bir strateji olduğunu biliyoruz Arama motoru optimizasyonu çalışmalarındaki amacınız sitenize rakiplerinizin gelmesi yerine, ürünleriniz ve servislerinizle ilgilenen müşteri kitlenizi çekmektir

Sitenizi arama motorlarında birkaç basamak yukarıya taşımak için zaman ve emek harcıyorsunuz ancak asıl odaklanmanız gereken bir diğer amacın, ziyaretçilerin sitenize giriş yaptıktan sonra yaptıkları eylemler olduğunu aklınızdan çıkarmayın Eğer sitenize gelen ziyaretçi; sitenize gelip aradıklarının sitenizde olmadığını görüyor ve sitenizden çıkıyorsa, SEO için harcadığınız bütün emek boşa gitmiş demektir

TBM pazarlamacıları, tıklamadan sonra gelecek olan aşamalar için enerjilerini harcamaya meyillilerdir Çünkü tıklama başına maliyet öderler ve ziyaretçiler hemen çıkmak için tıkladıı zaman önemli bir risk oluşur Birçok SEO uzmanı bunu çoktan bu konu üzerinde çalışmalar yapmıştır fakat, eğer bu alanda henüz yeniyseniz, bir sonraki aşamada ne olacağını düşünmeden sıralamada üstlerde çıkma yönteminde başarısız olabilirsiniz

Sahip olduğunuz trafiği daha iyi yönlendirebilmeniz için birkaç çözüme göz atalım



1Internet Evresi
Daha önceden üreticiler, pazarları kolayca yönetebiliyordu Tüketicilerin çok fazla seçeneğe ulaşma şansı olmadığı zamanlarda üreticilerin tüketici üzerinde ciddi bir üstünlüğü ve yönetebilme seçeneği vardı Üreticiler tamamen piyasaya hakimdi diyebiliriz Pazar alanlarında büyük bir rekabet yoktu Internet dünyasında ise durum bunun tam tersidir

Internet pazarların büyük bir karmasıdır Herhangi bir kişi, herhangi bir bölgede birkaç gün gatta birkaç saat içerisinde mağazasını web ortamında kolayca kurabilir ve rekabete dahil olabilir Bu işe başlamanız için çok az engel var ve her gün her yerde birkaç tane yeni websitesi daha oluşuyor Böyle bir değişim yaşanması sebebiyle; tüketici karar verme yetkisine sahip oldu ve güç, üreticiden tüketiciye geçti İnternet üzerinde böyle bir karar vermek bir dakikadan az zaman alabiliyor

Böyle bir pazar ortamında, kullanıcı merkezli pazarlama hakim oluyor Eğer sitenize gelen ziyaretçileri memnun etmezseniz, başka bir siteye gitmeleri oldukça kolay ve hızlı olacaktır Eğer ziyaretçileriniz gördüklerinden memnun kalmazsa, sitenizden çıkar ve arama sonucu sayfasının aşağılarındaki rakibinizin sitesine geçiş yapar Ayrıca Google’ın ölçüm olarak kullanıcı hareketlerini göz önünde tutuyor olduğunu da unutmayın; eğer yeterli kullanıcı aradıklarını sitenizde bulamazsa, bu sizin sıralamanızı da değiştirecektir

Peki bir kullanıcının gitmesini veya kalmasını sağlayan sebepler nelerdir? Yapılan bir testte, ziyaretçilerin sitenize geldiklerinde ilk olarak sitenizin arama yaptıkları sorguya cevap verip vermediğini anlamak için taradıklarını ortaya çıkardı Eğer cevap vermiyorsa, başka sitelere gidiyorlar Eğer istatistiklerinizi kontrol ederseniz, ziyaretçilerinizin büyük bir çoğunluğunun bu davranışı sergilediğini görebilirsiniz

2 Görsel Tasarım
Uygun bir tasarıma sahip olmanız gerekmesinin nedeni; ilk izlenimin herşeyi belirliyor olmasıdır

Doğru tasarım nedir? Tabi ki bu her site ve her ziyaretçi için değişkenlik gösterir ziyaretçilerinizi ne kadar iyi anladığınıza, bildiğinize dayanır Hizmet verdiğiniz sektöre ve hedef kitlenizin zevklerine göre sahip olmanız gereken doğru tasarım farklılık gösterir Sahip olduğunuzdan emin olmanız gereken şey ise ziyaretçiye bekledikleri görünümü sunmanızdır Bu durum, ziyaretçilerinizi tanımanız ve anlamanız gerektiğinin altını çizer

3 Kullanılabilirlik
Ziyaretçileriniz doğru siteye gelmiş olduğuna karar verdikten sonra, atacağı bir sonraki adım çok belirgin olmalıdır Kullanılabilirlik, sitelerin kullanımını kolaylaştırmayı amaçlayan bir uygulamadır İşlem esnasında siteler, olabildiğince basit ve anlaşılır olmalıdır ve karışık navigasyon şemaları içermemelidir

Çünkü ziyaretçileriniz sitenizde kaybolursa, kolaylıkla başka bir siteye gidebilirler; sitenizde aradıklarını bulmak için uğraşmalarını gerektiren bir nedenleri yoktur Bu yüzden eğer siz müşterilerinize kolayca size ulaşma imkanı vermezseniz size ulaşmaya çalışmazlar

4 Hizmet
Eğer ziyaretçinizi hizmetinizden faydalanma aşamasına kadar getirebildiyseniz, sayfanızın görünüşünü beğendiyse ve ziyaretçi yolunu kolaylıkla bulabiliyorsa, bu da yeterli olmayacaktır

Ziyaretçilerin sizinle iletişime geçmesi için iyi bir sebebe daha ihtiyacı vardır Onlara ne sunuyorsunuz? Rakibinizin sunduğu hizmetlerden farklı olarak ne sunacaksınız? Bu konuda pazarlama stratejiniz devreye girer Gerçekten istedikleri ve ihtiyaç duydukları bir fark mı sunuyorsunuz? Eğer değilse, stratejinizi bir daha gözden geçirin

Ziyaretçilerinize iletişime geçmesi için iyi bir neden sağlanmanızın yanısıra, bu sebebi de açıkça belirtmeniz gerekir Eğer kullanıcının ihtiyacı olan şey, üçüncü sayfanın yazıları içerisinde kayboluyorsa ve bunu araması gerekiyorsa, ziyaretçi büyük olasılıkla sitenizden ayrılacaktır Sunduğunuz asıl önemli şeyin büyük ve dikkat çekici yazıldığından emin olun

Eğer kullanıcıyı sayfada tutmak istiyorsanız, yukarıdaki üç ana maddeye önem göstermelisiniz: tasarım, kullanılabilirlik ve hizmet

Şimdi sizlere bu aşamaları uygularken fayda sağlayacak ipuçları önereceğiz

Pratik İpuçları
1 Uygun Bir Tasarım Oluşturun
Rakiplerinizi analiz edin, özellikle de en başarılı olanlardan başlayın Görsel tasarım alanında sizinle herhangi bir benzerliği var mı? En iyi olan rakibinizin tasarımını alıp benzerliğini çok bozmadan daha yeni ve iyi bir hale getirin

Ziyaretçilerinizi iyi tanıyın Kim olduklarını ve beklentilerini iyi bildiğinizden emin olun Pazarlama firmalarından, ziyaretçilerinizin profilini tanımlama konusunda yardımcı olacak demografik araştırma raporları alabilirsiniz Anketler uygulamak ve yorum almayı sağlamak, geri bildirim almanız için bir başka işe yarayan yöntemdir Ziyaretçilerin farklı tasarımlara nasıl tepki verdiğini kontrol edebilmek için ab testini uygulayın Kullanabileceğiniz Goolge Optimizer ve buna benzer ücretsiz araçlar bulunuyor Bu araçlar yardımı ile gerekli bilgileri toplayabilirsiniz

2 Sitenizin Kullanımının Kolay Olduğundan Emin Olun
Kullanılabilirlik üzerine araştırma yapınKullanıcı davranışını kontrol etmek için loglarınızı takip edin Eğer imkanınız varsa, sitenizi test eden kullanıcılar sitenizde gezinirken, adımlarını takip edin Süreci engelleyen engelleri belirleyin ve gerekirse tekrar tasarlayın

3 Kişilerin Sizinle İletişime Geçmesi İçin Fark Oluşturdunuz Mu?
Pazarlama stratejiniz üzerine düşünmeye geri dönün Sizi rakiplerinizden ayıran teklifi belirleyin Sizi diğerlerinden ayıran kilit noktlara karar verdiğinizde, bu noktaların ziyaretçilere açık ve net bir şekilde sunulduğundan emin olunZiyaretçilerin itirazlarına ve şikayetlerine önem verin Ziyaretçilerin isteklerini karşılamanız yetmeyebiliyor, eğer itirazları varsa onları da çözmelisiniz
 

Similar threads

Seo ve Kullanıcı Deneyimi İlişkisi Google, Yandex ve benzeri arama motorları özellikle de son zamanlarda yeniledikleri ve piyasaya çıkardıkları algoritmalar ile daha çok kullanıcı deneyimini esas almaya başladılar Yani ziyaretçileriniz sitenize girdikten sonra verdikleri sinyaller oldukça...
Cevaplar
0
Görüntüleme
135
İçeriklerinizi Yeniden Düzenlerken Nelere Dikkat Etmelisiniz? Eğer sitenizin içeriğini bir gözden geçirmek ya da sitenizi yeniden yapılandırmak için üzerinde çalışmalar yapmak istiyorsanız aceleci davranmamanız gerekir Planlı ve emin adımlarla ilerlemeniz gerekir Çünkü yanlış bir adım attığınız...
Cevaplar
0
Görüntüleme
114
SEO Rank kavramı çok kısa bir süre önce SEO dünyasında yerini aldı Aslında bu kavram PageRank olarak bildiğimiz kavramın yeni varyasyonudur PageRank, Google’ın yaptığı algoritma güncellemeleri ile kalktı Ancak bu kavram ortadan kalkmış olsa da sıralamalarda hala PageRank etkisinin olduğunu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
104
SEO’nun önemi nedir? SEO avantajları nelerdir? SEO’nun faydaları ve yararları nedir? Arama motoru optimizasyonu ne işe yarar? Küçük işletmeler için SEO niçin önemlidir? Bu yazımızda bu soruları yanıtlayacağız Dijital çağda yaşıyoruz ve çoğu müşteri bir çevrimiçi arama yoluyla bir mağaza veya...
Cevaplar
0
Görüntüleme
127
Birkac hafta once internet pazarlaması konusu ortaya cıktığında kucuk bir hukuk firmasına pazarlama konusunda danışmanlık hizmeti veriyordum Daha ayrıntılı konuşmak gerekirse, hukuk gibi rekabetin yuksek olduğu bir alanda bir kişinin Google aramalarında gorunur olmasını sağlayacak reklamları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
103
858,496Konular
982,152Mesajlar
30,093Kullanıcılar
Gkhn6060Son üye
Üst Alt