Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Soldat - Harita Yapımı

Soldat - Harita Yapımı

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Gerekli Programlar:
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız



Mapmaker ile Harita Yapımı


Giriş:

Mapmaker ile basit bir soldat haritasını 5dakikada yapabilirsin Fakat unutmaki kaliteli bir harita yapmak istiyorsan çok uğraşman gerekecek
Bir harita yapmak için altta yazdığım birkaç basit şeyi öğrenmen gerek, gerisi senin hayal gücüne kalmış

Unutmadan söyleyeyim, hazır haritaları istediğin zaman mapmaker'dan açıp inceleyebilirsin ve istediğin gibi düzenleyebilirsin

İlk Haritamızı Yapalım:

Öncelikle şunu söyleyeyim, bir soldat haritası birçok üçgenin birleşmesiyle oluşmuştur

Başlayalım:

1

Harita alanında CTRL ye basılı tutarak biryere tıklayarak üçgenimizin ilk köşesini koyalım
İlk köşeyi koyduktan sonra CTRL den elimizi çekmiyoruz, başka bir yere üçgenin 2 köşesini koyuyoruz

3 Köşeyide koyduktan sonraki üçgenimizin görüntüsü :

2
Şimdi birkaç üçgen daha oluşturup birleştirerek haritamıza şekil vermeye başlayalım

Unutmamanız gereken en önemli şey, üçgenleri tamamen yanyana koymayın Eğer yanyana koyarsanız haritanızda aşağıdaki resimde göreceğiniz gibi boşluklar olabilir

Üçgenleri yaparken aşağıdaki resimdede göreceğiniz gibi içiçe koymanız daha iyi olacaktır Gördüğünüz gibi üstteki resimde üçgenler arasındaki boşluk belli olurken aşağıdaki resimde olmuyor

Bir başka dikkat etmeniz gereken nokta ise üçgenlerin köşeleri:

Üçgenlerin köşeleri oyun sırasında böyle belli olabilir Ve bu oynanışı büyük ölçüde düşürür Bunu engellemek için üçgenlerin köşelerini, bir başka üçgen ile kapatmanız
Aşağıdaki resme bakınız

Haritayı yaparken yukardaki resimlerdede gördüğünüz gibi dokuları kapatıp sadece üçgenleri görmek isterseniz mapmakerın WIREFRAME özelliğini kullanabilirsiniz


3

Haritanızı bitirdikten sonra biraz SCENERY koyarak haritayı güzelleştirelim
Şimdi mapmaker'ın scenery bölümüne girin ve listeden bir scenery seçin
İstediğiniz scenery'i seçtikten sonra Create tuşuna basın ve sceneryi haritanızda istediğiniz biryere koyun



4

Şimdi, aşağıdaki kum torbası scenerysini koyduk diyelim Fakat haritayı kaydedip oyuna girdiğinizde mermilerin kumtorbasına çarpmadığını göreceksiniz Eğer çarpmasını istiyorsanız MAKE COLLIDERS tuşuna basıp scenery nin üstüne bir collider eklemelisiniz

Scenerynize uygun boyutta bir collider seçtikten sonra collideri haritanıza yerleştiriniz Kırmızı yuvarlak işaret, collideri, yani mermilerin çarpacağı yeri göstermektedir:

5

Şimdi oyuncuların doğacağı yerleri hazırlamaya geldi sıra Bu, soldat haritası için çok önemlidir Eğer koymazsanız harita çalışmayacaktır
Şimdi MAKE SPAWN POINTS tuşuna basın ve bir spawn tipi seçin Sonra haritanıza yerleştirin

6

Şimdi biraz haritayı güzelleştirelim
Üçgenlerin dokusunu dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz Programın üstünde bulunan Load Texture tuşuna basarak doku seçebilirsiniz
Herşey tamamsa COMPILE MAP tuşuna basın Eğer basmadan kaydederseniz oyuncular üçgenlere basamaz ve yere düşer
Şimdi SAVE MAP tuşuna basıp kaydedebilirsiniz


BOT HAREKETLERİ (Waypoint)



Botlar WAYPOINTlere bağlı olarak hareket ederler Waypoint yapmak harita yapımındaki en zor adımdır
Başlamadan önce hazır olan haritalara bakabilirsiniz Başlayalım şimdi,


Delete: Koyduğunuz waypointi silmek için
Clear All: Haritadaki tüm waypointleri temizler

Path 1,2: Waypoint yol numarası (Detaylı bilgiyi yazının ilerleyen bölümlerinde bulabilirsiniz)
left, up, right, down, fly: Waypoint yönü Botların o adımda hangi yöne gideceklerini belirler
left sol , up yukarı , right sağ , down aşağı , fly jetpack

Show:
All: Tüm waypointleri gösterir
Path 1, 2: Sadece seçilen yol numarasındaki waypointleri gösterir


NASIL YAPCAZ ???:


Öncelikle doğduğunuz yerlere waypoint koymalısınız Botlar bir waypoint görmezse hareket etmezler

İşte bir örnek :

Şimdi, botun B noktasında olduğunu varsayalım Bence bot, önce sağa gitsin, yukarı zıplasın, sola gitsin, aşağı insin ve sağa gidip tekrar başladığı yere gelsin

Öncelikle botun doğduğu yerden başlayarak bir waypoint koyalım Ve daha sonra sağa gideceği için sağ tarafında bir waypoint(2) Zıplayacağı bölge için bir waypoint(3), zıpladıktan sonra uçmaya başlayacağı waypoint(4), uçmayı bırakıp sola doğru gideceği waypoint(5) sola doğru gitmeye devam edeceği waypoint(6) en uca geldikten sonra zıplayacağı waypoint(7) hiçbirşey yapmadan durup aşağı düşeceği waypoint(8) düştükten sonra sağa doğru devam edeceği waypoint(9)

Şimdi waypointleri birbirlerine bağlayalım 1 waypointi seçip SHIFT tuşuna basılı tutarken 2 waypointe tıklayın SHIFTden elinizi çekmeyin, 3 waypoint e tıklayın, 4,5,6 derken tüm waypointleri birbirine bağlayın
Bağladıktan sonra aşağıdaki gibi görünmesi gerekmektedir:

Şimdi botların waypointe deydiğinde yapacağı hareketi ayarlayalım
Eğer bot 1 numaralı waypointde ise 2 numaralı waypointe gitmesi için sağa doğru yürümesi lazım Waypoint menüsünden RIGHT kutusunu işaretliyoruz
Bot 2 numaralı waypoint e gittikten sonra 3 e gitmesi için yine sağa doğru yürümesi lazım 2 numaralı waypointi seçtikten sonra yine RIGHT ı işaretliyoruz
Botumuz 3 numaralı waypointe geldiğinde yukarı zıplaması lazım 3 numaralı waypointi seçip UP ı işaretliyoruz
Bot, zıpladıktan sonra 4 numaralı waypointe deydiğinde uçması lazım 4 numaralı waypointi seçip FLY ı işaretliyoruz
Bot, 5 numaralı waypoint e deydiğinde sola gitmesi için LEFT i işaretliyoruz
ve böyle böyle tüm waypointleri yapıyoruz

Aşağıdaki gibi görünmesi lazım:

Waypoint yolların renkleri :
kırmızı sağa gideceğini gösterir
yeşil sol
sarı zıplama
mavi aşağı
gri jetpack

Eğer botların sadece sağ tarafa gitmesini değilde bazen sağa gitmesinide istiyorsanız PATH2 yi kullanabilirsiniz
Botun Path1 den Path2 ye geçmesinide SHIFT ile pathları birleştirerek yapabilirsiniz
Eğer 1 waypoint, 1den fazla waypoint'e bağlıysa, bot rasgele bir seçim yapar ve birine gider
Unutmaki bot, waypointe deydiği anda waypointteki seçili olan hareket aktif olur



CAPTURE THE FLAG
CTF'de path numarası takımın waypointini belirler
Path 1 i kırmızı takım, mavi bayrağı alana kadar kullanır Mavi bayrağı aldığında Path2 yi kullanarak geri döner
Path 2 yi mavi takım, kırmızı bayrağı alana kadar kullanır Kırmızı bayrağı aldığında Path1 yi kullanarak geri döner

INFILTRATION
Path 1 i kırmızı takımın botları siyah bayrağı alana kadar kulanır
Path 2 yi kırmızı takım bayrağı aldıktan sonra geri dönmek için kullanır
Mavi takımda path2 yi kullanır Fakat mavi takımın defans yapmasını sağlamak için SPECIAL waypoint i kullanınız STOP AND CAMP özelliğini kullanarak mavi botların defans yapmasını sağlayabilirsiniz Kırmızı takım bayrağı kapıp geri dönerken bu special özellikleri kullanmayacaktır Böylelikle yoluna devam edecektir
 
858,496Konular
981,849Mesajlar
29,894Kullanıcılar
Üst Alt