Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son Zamanların Güzellik Algısı

Son Zamanların Güzellik Algısı
0
43

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139


“BURNU BİRAZ KÜÇÜLTELİM, DUDAKLARI BÜYÜTELİM, GÖZ KENARLARINA BİRAZ DOLGU, ALINA BİRAZ BOTOKS, BELİ İNCELTELİM… İŞTE OLDU!”

Toplumsal bir canlı olarak dünyaya gelen insan, yaşamı boyunca var olduğu her alanda diğer insanların kendi hakkında ne düşündüğünü, nasıl bir izlenim bıraktığını merak etmektedir. Diğer insanlara güzel görünmek, cazip olmak ve âlâ bir izlenim bırakmak beklentileri ortasındadır.

Estetik ve güzellik sözlerinin kökenine bakıldığında “aisthesis”, yani duyulur algı tarifi ile karşılaşırız. Bu tanıma göre güzellik, duyumsanır bir objeye ve ona yönelen bir etkinliğine işaret etmektedir.

Hoşluğun tarihî gelişimine baktığımızda yakın çağlara gelindiğinde ve günümüze doğru artan biçimde, maddesel bir güzellik tarifinin oluştuğunu, sanat alanında ise bu tarifin bayan vücudu üzerinden aktarıldığı görülür. Rönesans döneminde bayanın güzelliğinin erkeğe hitap eden, güzelliğini erkeğe sunan bayan bedeninin merkeze alındığı söylenebilir. Bayanlar ise kendi seyredilişlerini seyrederler. Bu mevcut durum bayanın kendisiyle kurduğu ilişkisini de belirler. Rönesans dönemi yapılan fotoğraflarda yahut mimari yapıtlarda bayanın güzelliğine ve vücuduna yapılan vurgu ile günümüz medyasında görülen bayanın sunumu ortasında büyük benzerlikler vardır. Teknolojik koşulların değişimi ve gelişimi, tarihi süreçler ile birlikte erkek vücudunu de artık bu yoruma ve vurguya dâhil etmiştir.

Hoşluk kavramı, çaba ve rekabet içeren süreçleri ile sahip olduğumuz mevcut teknolojik imkanların sonucu olarak birçok beşere süratlice ulaşabilmekte birebir vakitte bireylerin hemcinslerinin de değerlendirmesine maruz kalmaktadır. Bedensel güzellik, tahminen de tarih periyotlarının hiç birinde olmadığı kadar herkes için dikkat edilen, ilgilenilen ve sahip olmak için çaba gösterilen bir özellik olarak belirmektedir.

Güzel görünüme verilen önem ile birlikte ister istemez insanların büyük çoğunluğunda cazip olma, beğenilir ve tercih edilir olma dileği doğmuştur. Bundan ötürü beşerler daha güzel görünebilmek için yoğun çaba ve uğraş içerisine girmektedirler.

Muhtaçlıklar hiyerarşisinde estetik ihtiyaçlar en üst kategorilerde yer almaktadır. Estetik ve hoşluk gereksinimi, insanın güzelliğinin tadını çıkarma ve hoşluğa teşvik etme isteğini söz eder. Dış görünüm ve giyside en son tarzları takip etmek, belirli bir usule sahip olmak, makyaj yapmak insanın estetik anlayışını söz etme biçimidir. Ferdî güzellik ihtiyaçlarını tabir eden estetik değerler anlaşıldığı üzere herkes için birebir olmamaktadır.

Ortak ve kabul gören normlara uygun bir güzellik dayatmasının dışında kalmak ise kişiyi inançsız ve dertli bir durumla baş başa bırakmaktadır. Buradaki güvensizliği yaratan şey; kümenin dışında kalmak, başarısız olmak, yalnızlık, beğenilmemek, tercih edilebilir olmamak ve kendilik değerine ilişkin dertleri olabilmektedir.

Bunun sonucu olarak insanların sahip oldukları vücutlarıyla ve fiziki görünüşleriyle ilgili olarak ortaya çıkan olumsuz vücut algıları toplumsal görünüş derdine neden olmaktadır.

Toplumsal görünüş derdi bireyin sırf vücut biçiminden kaynaklanan bir dert olmayıp; uzunluğunun uzunluğu, kilosu, yüzünün şekli üzere nedenlerle yaşanan dertleri da kapsayan günlük toplumsal aktivitelerini olumsuz yönde etkileyen daha genel ve bütüncül bir korku durumudur.

İnsanların toplumsal görünüş tasalarını etkileyen üç temel durumdan bahsedebiliriz; akranlar, ebevyenler ve yeni kitle bağlantı araçları sayılabilir. Bu faktörlerin tesiri ile birlikte beşerler sunulan fizikî görünüm ülkülerini içselleştirmekte ve sahip oldukları görünümlerini öbür bireylerle karşılaştırmaktadırlar. Şayet birey ülkü olarak sunulan fizikî özelliklere sahip değilse vücut imajı ile ilgili olumsuz niyetleri tetiklenir ve toplumsal görünüş korkusu artabilmektedir.

Toplumsal medya; başarılı, hoş, tercih edilir olmanın şartının, görsel mükemmelliğe sahip olmak olduğunu öne süren, “Güzel olan iyidir” kabulünün olduğu bir bağlantı aracı olarak görülmektedir. Beğenilirliği yüksek kişilerin toplum tarafından da hep tercih edilen kişilik özelliklerine sahip olduklarına olan inanç da aldatıcı olabilmektedir.

Toplumsal medya ortamında paylaşılan gönderilere uygulanan filtrelemelerde ekseriyetle dudak ve göz büyütme, burun küçültme, cilt pürüzsüzleştirme, yanak bölgesini daraltma, alın ve elmacık kemiği bölgesinde ışıklandırma üzere birtakım yapay ve teknolojik estetik işlemler görülmektedir. Bu gönderilerin tam manasıyla gerçek olmadığının ayrımına varmayan bireyler, kendi görünümleri ile ilgili gerçekçi olmayan beklentilere sahip olmaya başlar. Kendileri ile karşılaştırmaya ve bunun sonucunda, sahip oldukları güzellikleri ile ilgili duydukları telaşlar artmaktadır.

Bu oluşan niyetlerin ve algıların sonucunda görünümlerinden mutlu olmayan bireylerin bu durumla baş edebilmeleri ve hayat kalitelerini arttırmak için estetik cerrahi müdahalelere başvurma oranları gitgide artmaktadır.


 
858,478Konular
981,298Mesajlar
29,564Kullanıcılar
fg gvSon üye
Üst Alt