Strategy Analytics Handset Component Technologies raporuna göre, Sony akıllı telefon görüntü sensörü pazarında 2020 yılında yüzde 46 gelir payıyla ilk sıraya yerleşti. Buna rağmen şirket toplam pazar payında düşüş yaşıyor. Strategy Analytics‘in son araştırmalarında, akıllı telefon görüntü sensörü pazarı 2020 yılında yüzde 13‘lük artış göstererek 15 milyar dolarlık gelir elde etmişti.
Geçen sene akıllı telefon pazarındaki satışlarda bir önceki yıla göre yüzde 8.8 düşüş yaşandı. 2020 yılında akıllı telefon pazarındaki düşüşe rağmen görüntü sensörü pazarı büyümeye devam etti. Sony, akıllı telefon görüntü sensörü pazarında en üst sırayı almayı başarırken, onu Samsung System LSI ve OmniVision Technologies izledi. Ortaya çıkan rakamlara göre ilk üç sıradaki tedarikçiler telefon görüntü pazarında neredeyse yüzde 85 gelir payına ulaştı.
Sony, görüntü sensörü pazar payının yarısına sahip
Raporda Samsung ikinci sırada yer alırken pazarda yüzde 29’luk pay yakaladı. Üçüncü sırada yer alan OmniVision’un pazardaki payı ise yüzde 10 olarak açıklandı. Geriye kalan yüzde 15′lik payı ise diğer tedarikçiler oluşturuyor. Huawei‘nin üzerindeki yaptırımlar nedeniyle Sony’nin yıl içinde pazardaki payında azalma yaşanacağı düşünülüyor. Sony pazar hakimiyetinin, artan rekabet tarafında giderek daha fazla tehdit edileceği açıklandı.
Strategy Analytics’te Stratejik Teknolojiler Uygulama Başkan Yardımcısı Stephen Entwistle, akıllı telefonlardaki çoklu kameraların ve üstün fotoğrafçılık özelliklerinin geliştirilmesiyle birlikte görüntü sensörü pazarının büyüyeceğini söyledi.
Strategy Analytics Kıdemli Analisti Jeffrey Mathews ise konuyla alakalı “2020’de kullanıcılar ve üreticiler tarafından akıllı telefonlarda agresif bir şekilde fazla sensör sayısı ve yüksek çözünürlüklü sensörler talep gördü. Bu talep ile birlikte, görüntü sensörü pazarı pandemi döneminden çok az etkiledi. Samsung OmniVision ve SK Hynix, Sony’den pay almaya devam etti,” açıklamasında bulundu.