
Yıllar boyunca Sony cephesinin en önemli kozu PlayStation’a özel oyunlar oldu diyebiliriz. Öyle bir dönem geldi ki, bu yapımlar oyun dünyasının da lokomotifi haline geldi (Bkz. God of War, The Last of Us vd.). Ama dönem artık değişiyor, oyuncuları tek bir platformda tutmak zorlaşıyor ya da daha doğru bir ifadeyle tek bir platformda, oyuncu potansiyelinin ancak belirli bir bölümüne ulaşılabiliyor.
Bu tablo da haliyle firmaları farklı yönlerde gelişmeye zorluyor. Mesela Microsoft’un “oyuncu ekosistemi” yaklaşımı ve Game Pass ile çok yerinde hamleler yaptığını görüyoruz. Sony de, bu değişime kendince bir yanıt vermek niyetinde ve bunu da PS'e özel olarak çıkan oyunları PC’ye getirerek göstermeye başladı.
Sony’nin PC hamlesinin nerelere kadar varacağı merak edilmekteydi, ama son hamle, God of War’un PC’ye gelişi, artık bu işi ne kadar ciddi olarak ele aldıklarını ortaya koymuş oldu. İşte bunun işaretçilerden birisi de “PlayStation PC” şeklinde bir markalaştırma yoluna gidilmesi oldu.
- PC'ye Gelecek Olan Sıradaki PS4 Oyunu Sackboy: A Big Adventure Olabilir
Elbette bu tarz isimlendirmeler aslında birer formalite, temelde hepsi PlayStation, hepsi Sony’nin markası, öyle değil mi