Sony, PlayStation 5 konsolunda geriye dönük uyumluluk konusunda daha fazla kolaylık sağlamak için Yazılım Geliştirme Kitini (Software Development Kit-SDK) güncellemeye karar verdi. Daha evvel PS4 oyunları PS5’te 60 FPS’de çalışacak biçimde güncellenebiliyorken, 120 FPS’lere çıkmak için yeni jenerasyon lokal bir uygulama gerekiyordu. Artık ise tüm bunlar artık daha kolay.
Öte taraftan geçmişte bir PS4 oyununun kayıtlı datalarını PS5’e aktarmak için geliştiricilerin evvel PS4 sürümünde güncelleme yapması gerekiyordu. Oyuncuların daha sonra PS4 sürümünü indirmesi, dataları bulut üzerine yüklemesi ve akabinde PS5 sürümüyle bunları tekrar indirmesi gerekiyordu. Yani süreç epey uzun ve karmaşık bir süreç vardı.
Spider-Man: Remastered üzere oyunlar için kullanılan bu prosedür, Sony’nin yeni geliştirmeleri sayesinde tarihe kavuşacak. Yeni SDK güncellemesi sayesinde, oyuncuların PS4 konsollarındaki kayıtlı bilgilerini eskisinden çok daha süratli ve kolay bir formda aktarabileceği söyleniyor.
Sony’nin PS5 için geriye dönük uyumluluk tarafındaki tahlilleri, bilhassa Xbox ve Smart Delivery özelliğiyle karşılaştırıldığında nispeten daha geride kalıyordu. PlayStation cephesi gün geçtikçe bu bahiste daha uygun hale geliyor ve vakitle yeni gelişmelerin yaşanmasını bekliyoruz.