Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Sosyal Medya ve Gerçek Benlik

Sosyal Medya ve Gerçek Benlik
0
57

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139


Gerçek hayatta kendinizi nasıl tanımlıyorsunuz? Toplumsal medyadaki hayatınızdan farklı mısınız? Günlük yaşantınızda sizi siz yapan özelliklerinizi toplumsal medya ortamına taşımak için ne çeşit paylaşımlara yer veriyorsunuz? Paylaşmaktan kaçındığınız bir içerik var mı? Toplumsal medyada göstermediğiniz bir kişilik özelliğiniz var mı? Şayet varsa bunlar nelerdir? Fenomenler toplumsal medyada nasıl bir benlik algısı yaratıyor?

Toplumsal medya, klâsik medyadan farklı olarak bireylerin anlık geribildirim alabilmelerine imkân veren, bilgi transferinden, cümbüşe kadar pek çok fonksiyona sahip olan ve bireylerin kimlik ya da imaj oluşturabildikleri bir irtibat ortamı sağlamaktadır. Bu açıdan bakıldığında toplumsal medya, kalabalık kitlelere ulaşarak, bu kitleler tarafından beğenilen ve onaylanan kusursuz imajların yaratıldığı mecralar olarak da kabul edilmektedir.

Günümüzde gereğince bilinmeyen ferdî marka kavramı bireylerin, bir dizi şahsî pazarlama faaliyetiyle gaye kitleye kendilerini tanıtma çalışması olarak tanımlanmaktadır. Lakin ferdî markalaşma bir diğer taraftan bakıldığında bireylerin, öteki bireyler tarafından nasıl algılandığının yönetilmesi ve bu tarafta gerçek algının yaratılması emeliyle kimliğin gayeye uygun şekillendirilmesini içermektedir.

Ülkemiz için yeni yeni duyulmaya başlanan ve sıklıkla ünlüler üzerinden kabul gören kişi marka kavramı günden güne sıradan beşerler için de uygulanabilir hale gelmektedir. Kendisini “küçük ölçekte kişisel marka” ya da “kişisel marka adayı” olarak tanımlamakta, toplumsal medyayı da bu manada araç̧ olarak kullanmaktadırlar. Bu kapsamda bireyler temelde toplumsal medya mecraları üzerinde ego tatmini emelli var olmakta, var olan kimliklerini ya da kişilik özelliklerinin yansıtmak istedikleri kısımlarını açarak beğeni ve onay almak maksadıyla toplumsal medya mecralarını faal olarak kullanmaktadır. Günümüze kadar özelliklerini spesifik bir ortamda dışa yansıtma imkânı bulamayan birey için toplumsal medya kavramı beşerler ortasındaki irtibatı farklı boyutlara taşımış̧, artık yalnızca irtibat kurmanın ötesinde kitleleri etkileyen, fark edilmeyi ve bilinirliği sağlayan bir araç̧ olarak değerlendirilmeye başlanmıştır.

Bireylerin toplumsal medya mecralarında yer alması, görünür olma eforunun bir yoludur. Günümüzde yine yaratma kavramı çerçevesinde, bireyler hayatlarını ve kimliklerini estetik ve yaşamsal harikalık üzerine yine şekillendirme gereksinimi içindedirler. Tüketim kültürü̈ ve tanınan kültürün toplum üzerinde yarattığı baskı bireylerin, içinde bulundukları toplumsal yapı içerisinde kabul görme isteğini harekete geçirmekte, kendinden bahsettirme isteği yaratmaktadır.

Toplumsal ağlarda kurulan irtibat sırasında birey, karşı tarafta yaratmayı istediği algıyı, kullandığı bağlantı taktikleri ile yöneterek istediği imajı yansıtma imkanına sahip olmaktadır. Benliğin kurgulandığı, çizilen imajlarla, oluşturulan öykülerle kusursuzluğun yaratıldığı toplumsal ağlar, her bireyin kendisini özel hissettiren bir uygulama alanı haline gelmiştir. Bu bağlamda, şahıslar bireylerin toplumsal medyada yer alma motivasyonları ve bireylerin sanal ortamı kullanarak yarattıkları kişi marka faaliyetlerinin benlik sunumu kavramı ehemmiyet kazanmıştır.


 
858,510Konular
982,880Mesajlar
30,661Kullanıcılar
SelimdmSon üye
Üst Alt