nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Sosyal medyanın pazarlamadaki etkisi nedir? Bu soru benim muhtemelen iki yıldır yanıt alamadığım bir soru, ama şu sıralar karşıma meydana çıkan en yaygın soru*başlangıçta, sosyal medyanın ne olduğu hakkında konuşalım sosyal ağ ucuz teknoloji ile sosyal etkileşimi birbirine bağlayan araçlardır Bu araçlar internet ve mobil teknoloji üstüne kurulmuştur Twitter, Facebook, MySpace ve YouTube gibi birçoğunun isimlerini olasılıkla duymuşsunuzdur
sosyal ağ pazarlamacılara bu medya araçlarına erişenlerle, müşteriler ve tüketicilerle iletişim kurmak için bir ses vermiştir Bu “markayı kişiselleştirerek, mesajınızın sıcacık ve konuşkan bir yolla yayılmasına yardımcı olur*Sosyal medyadaki yığılma, başarılı ve hareketli elde etmek yerine hayatınızın her derhal yer tutan bir vasıta olarak adlandırabilirsiniz*Eğer sosyal medyanın yalnızca küçük şirket sahiplerinin deneyde kullanılan çalışmaları için kullanıldığını düşünüyorsanız fikirlerinizi düzeltmek zorundayım İşte size sosyal medyada varlık bildiren birkaç şirket:
Absolut Vodka – Videosu YouTube ’da bulunmaktadır ve Facabook sitesini de en iyi barmenlerini yeğlemek için kullanıyorlar
BMW – BMW 1 serisinin yol seyahatlerinin tanıtımını yapmak için Facebook ’u kullanmışlardır ve de destekçileri için Rampenfest sayfasını yaratmışlardır
Dunkin Donuts – sosyal medyada manâlı bir yer elde etmişlerdir ve Twitterda jurnal paylaşımlar yapan bir hesapları vardır
Barrack Obama – Örneklerimin dışarıda müstakbel Amerikan başkanı Barrack Obamayı da unutmamak gerekli Twitterda yapılmış olan Başkanlık seçimlerinde liderliği ele almıştı Obama 170,000 üzerinde takipçi sahibi ve 165,000 artı da takip yapıyor Şahsen ben Başkanlık Tartışması süresince olan “twitter buzz (twitterdaki konu ile ilgili patlama) hatırladım
Görüyorsunuz oysa alkollü içecekler satan şirketler, yabancı araba üreticileri, pasta ve hamur işi üreticileri ve bir ülkenin başkanı sosyal ağ araçlarını kullanıyor Peki pazarlamada nasıl bir rol oynadıklarına gelelim
sosyal medya tüketicileri istedikleri ürünler hakkında bilgilendiren bir araçtır ve arabulucu şöyle kullanabiliriz:
Sağladığımız hizmetler ve kim olduğumuz hakkında bilgiler arzetmek için sosyal medyayı kullanabilirizSosyal medyayı kullanarak ürünlerimiz, servisimiz veya şirketimizin neyi temsil ettiğini bilmeyen insanlarla bağlantı kurabiliriz sosyal ağ bizi tüketicilere aleyhinde “gerçek kılar Eğer insanların sizi peşine düşüp takip etmesini istiyorsanız sadece en yeni ürününüz nediri paylaşmaktan ziyade kendi kişiliğinizi de paylaşmalısınız Sosyal medyayı müşterilerimiz ile bizi bir araya getiren ve pazarlama için aynı hedefe hizmet eden bir araç olarak kullanabilirizTüketicilerin nelerle ilgilendiği ilişkisini karşılamak ve iletişim kurmak için de sosyal medyayı kullanabilirizGördüğünüz üzere sosyal ağ bunlarla birlikte çok büyük bir değer taşımakta, lakin bunu içten bir şekilde nasıl yaparsınız?
Yalnızca sosyal medyaya güvenmeyerek, bunu öteki pazarlama araçlarının içine entegre ederek yapmalısınız sosyal medya farkındalık yaratacıktır, fakat ben bu süreçte başlangıçta milyon dolarlar bedel ürünler satılabileceğine inanmıyorum Bu demek değildir ama bir gün bir sosyal ağ yapılanması yapacaksınız ve “star olma gibi bir şart gerçekleşmeyecek, fakat bunun hemencecik yarın olmayacağını düşünüyorum
Kendiniz olun, kişiliğinizi yansıtın Sosyal medyaya girişte “içten ya da “yanlış yoktur, yalnızca ne için çalıştığınızı belli edinİstikrarlı olun, eğer kararlı olma gibi bir planınız yoksa bu işi hiç yapmayın, herkes için süre kaybıdırSosyal medyayı kullanarak meslek bulmaya çalışan avcıların ve yeni tasarladıkları ürünleri sunmaya ve markalarını güçlendirmeye çalışan 500 üzerindeki şirketin galibiyet öyküleri boldur Pazarlamanızda bir iletişim arabulucu olarak veya ürününüz hakkında bir bilgisi olmayan ilgili tüketicilere aleyhinde ulaşılabilir almak amacıyla sosyal medyayı kullanırsınız Bunu ürününüzden çok kişiliğinizi öne çıkaran bir vasıta olarak kullanın huysuz halde başarılı olamazsınız Bu sadece çabuk satmak için değil sadakati de yaratır sonuç olarak, sosyal medya ilgilendiğiniz şeye uyacak her şeyi ve işinizin ihtiyacı olacak her şeyi için çeşitlidir
sosyal ağ pazarlamacılara bu medya araçlarına erişenlerle, müşteriler ve tüketicilerle iletişim kurmak için bir ses vermiştir Bu “markayı kişiselleştirerek, mesajınızın sıcacık ve konuşkan bir yolla yayılmasına yardımcı olur*Sosyal medyadaki yığılma, başarılı ve hareketli elde etmek yerine hayatınızın her derhal yer tutan bir vasıta olarak adlandırabilirsiniz*Eğer sosyal medyanın yalnızca küçük şirket sahiplerinin deneyde kullanılan çalışmaları için kullanıldığını düşünüyorsanız fikirlerinizi düzeltmek zorundayım İşte size sosyal medyada varlık bildiren birkaç şirket:
Absolut Vodka – Videosu YouTube ’da bulunmaktadır ve Facabook sitesini de en iyi barmenlerini yeğlemek için kullanıyorlar
BMW – BMW 1 serisinin yol seyahatlerinin tanıtımını yapmak için Facebook ’u kullanmışlardır ve de destekçileri için Rampenfest sayfasını yaratmışlardır
Dunkin Donuts – sosyal medyada manâlı bir yer elde etmişlerdir ve Twitterda jurnal paylaşımlar yapan bir hesapları vardır
Barrack Obama – Örneklerimin dışarıda müstakbel Amerikan başkanı Barrack Obamayı da unutmamak gerekli Twitterda yapılmış olan Başkanlık seçimlerinde liderliği ele almıştı Obama 170,000 üzerinde takipçi sahibi ve 165,000 artı da takip yapıyor Şahsen ben Başkanlık Tartışması süresince olan “twitter buzz (twitterdaki konu ile ilgili patlama) hatırladım
Görüyorsunuz oysa alkollü içecekler satan şirketler, yabancı araba üreticileri, pasta ve hamur işi üreticileri ve bir ülkenin başkanı sosyal ağ araçlarını kullanıyor Peki pazarlamada nasıl bir rol oynadıklarına gelelim
sosyal medya tüketicileri istedikleri ürünler hakkında bilgilendiren bir araçtır ve arabulucu şöyle kullanabiliriz:
Sağladığımız hizmetler ve kim olduğumuz hakkında bilgiler arzetmek için sosyal medyayı kullanabilirizSosyal medyayı kullanarak ürünlerimiz, servisimiz veya şirketimizin neyi temsil ettiğini bilmeyen insanlarla bağlantı kurabiliriz sosyal ağ bizi tüketicilere aleyhinde “gerçek kılar Eğer insanların sizi peşine düşüp takip etmesini istiyorsanız sadece en yeni ürününüz nediri paylaşmaktan ziyade kendi kişiliğinizi de paylaşmalısınız Sosyal medyayı müşterilerimiz ile bizi bir araya getiren ve pazarlama için aynı hedefe hizmet eden bir araç olarak kullanabilirizTüketicilerin nelerle ilgilendiği ilişkisini karşılamak ve iletişim kurmak için de sosyal medyayı kullanabilirizGördüğünüz üzere sosyal ağ bunlarla birlikte çok büyük bir değer taşımakta, lakin bunu içten bir şekilde nasıl yaparsınız?
Yalnızca sosyal medyaya güvenmeyerek, bunu öteki pazarlama araçlarının içine entegre ederek yapmalısınız sosyal medya farkındalık yaratacıktır, fakat ben bu süreçte başlangıçta milyon dolarlar bedel ürünler satılabileceğine inanmıyorum Bu demek değildir ama bir gün bir sosyal ağ yapılanması yapacaksınız ve “star olma gibi bir şart gerçekleşmeyecek, fakat bunun hemencecik yarın olmayacağını düşünüyorum
Kendiniz olun, kişiliğinizi yansıtın Sosyal medyaya girişte “içten ya da “yanlış yoktur, yalnızca ne için çalıştığınızı belli edinİstikrarlı olun, eğer kararlı olma gibi bir planınız yoksa bu işi hiç yapmayın, herkes için süre kaybıdırSosyal medyayı kullanarak meslek bulmaya çalışan avcıların ve yeni tasarladıkları ürünleri sunmaya ve markalarını güçlendirmeye çalışan 500 üzerindeki şirketin galibiyet öyküleri boldur Pazarlamanızda bir iletişim arabulucu olarak veya ürününüz hakkında bir bilgisi olmayan ilgili tüketicilere aleyhinde ulaşılabilir almak amacıyla sosyal medyayı kullanırsınız Bunu ürününüzden çok kişiliğinizi öne çıkaran bir vasıta olarak kullanın huysuz halde başarılı olamazsınız Bu sadece çabuk satmak için değil sadakati de yaratır sonuç olarak, sosyal medya ilgilendiğiniz şeye uyacak her şeyi ve işinizin ihtiyacı olacak her şeyi için çeşitlidir