Sosyal medyanın pazarlamadaki etkisi nedir? Bu soru benim muhtemelen iki yıldır cevap alamadığım bir soru, fakat şu sıralar karşıma cıkan en yaygın soru İlk olarak, sosyal medyanın ne olduğu hakkında konuşalım Sosyal medya ucuz teknoloji ile sosyal etkileşimi birbirine bağlayan araclardır Bu araclar internet ve mobil teknoloji uzerine kurulmuştur Twitter, Facebook, MySpace ve YouTube gibi bircoğunun isimlerini muhtemelen duymuşsunuzdur
Sosyal medya pazarlamacılara bu medya araclarına erişenlerle, muşteriler ve tuketicilerle iletişim kurmak icin bir ses vermiştir Bu “markayı kişiselleştirerek, mesajınızın rahat ve konuşkan bir yolla yayılmasına yardımcı olur Sosyal medyadaki yığılma, başarılı ve hareketli olmak yerine hayatınızın her anında yer tutan bir arac olarak adlandırabilirsiniz Eğer sosyal medyanın sadece kucuk şirket sahiplerinin deneysel calışmaları icin kullanıldığını duşunuyorsanız fikirlerinizi duzeltmek zorundayım İşte size sosyal medyada varlık gosteren birkac şirket:
Absolut Vodka – Videosu YouTube’da bulunmaktadır ve Facabook sitesini de en iyi barmenlerini secmek icin kullanıyorlar
BMW – BMW 1 serisinin yol seyahatlerinin tanıtımını yapmak icin Facebook’u kullanmışlardır ve de destekcileri icin Rampenfest sayfasını yaratmışlardır
Dunkin Donuts – sosyal medyada onemli bir yer elde etmişlerdir ve Twitterda gunluk paylaşımlar yapan bir hesapları vardır
Barrack Obama – Orneklerimin dışında mustakbel Amerikan başkanı Barrack Obamayı da unutmamak lazım Twitterda yapılmış olan Başkanlık secimlerinde liderliği ele almıştı Obama 170,000 uzerinde takipci sahibi ve 165,000 fazla da takip yapıyor Şahsen ben Başkanlık Tartışması suresince olan “twitter buzz (twitterdaki konu ile ilgili patlama) hatırladım
Goruyorsunuz ki alkollu icecekler satan şirketler, yabancı otomobil ureticileri, pasta ve hamur işi ureticileri ve bir ulkenin başkanı sosyal medya araclarını kullanıyor Peki pazarlamada nasıl bir rol oynadıklarına gelelim
Sosyal medya tuketicileri istedikleri urunler hakkında bilgilendiren bir aractır ve aracı şoyle kullanabiliriz:
Sağladığımız hizmetler ve kim olduğumuz hakkında bilgiler sunmak icin sosyal medyayı kullanabilirizSosyal medyayı kullanarak urunlerimiz, servisimiz veya şirketimizin neyi temsil ettiğini bilmeyen insanlarla bağlantı kurabiliriz Sosyal medya bizi tuketicilere karşı “gercek kılar Eğer insanların sizi takip etmesini istiyorsanız sadece en yeni urununuz nediri paylaşmaktan ziyade kendi kişiliğinizi de paylaşmalısınız Sosyal medyayı muşterilerimiz ile bizi bir araya getiren ve pazarlama icin aynı hedefe hizmet eden bir arac olarak kullanabilirizTuketicilerin nelerle ilgilendiği ilişkisini sağlamak ve haberleşmek icin de sosyal medyayı kullanabilirizGorduğunuz uzere sosyal medya bunlarla birlikte cok buyuk bir değer taşımakta, fakat bunu doğru bir şekilde nasıl yaparsınız?
Sadece sosyal medyaya guvenmeyerek, bunu diğer pazarlama araclarının icine entegre ederek yapmalısınız Sosyal medya farkındalık yaratacıktır, ama ben bu surecte başlangıcta milyon dolarlar değerinde urunler satılabileceğine inanmıyorum Bu demek değildir ki bir gun bir sosyal medya yapılanması yapacaksınız ve “star olma gibi bir durum gercekleşmeyecek, fakat bunun hemen yarın olmayacağını duşunuyorum
Kendiniz olun, kişiliğinizi yansıtın Sosyal medyaya girişte “doğru ya da “yanlış yoktur, sadece ne icin calıştığınızı belli edinİstikrarlı olun, eğer istikrarlı olma gibi bir planınız yoksa bu işi hic yapmayın, herkes icin zaman kaybıdırSosyal medyayı kullanarak iş bulmaya calışan avcıların ve yeni tasarladıkları urunleri sunmaya ve markalarını guclendirmeye calışan 500 uzerindeki şirketin başarı oykuleri boldur Pazarlamanızda bir iletişim aracı olarak veya urununuz hakkında bir bilgisi olmayan ilgili tuketicilere karşı ulaşılabilir olmak amacıyla sosyal medyayı kullanırsınız Bunu urununuzden cok kişiliğinizi one cıkaran bir arac olarak kullanın aksi halde başarılı olamazsınız Bu sadece seri satış icin değil sadakati de yaratır Sonuc olarak, sosyal medya ilgilendiğiniz şeye uyacak her şeyi ve işinizin ihtiyacı olacak her şeyi icin ceşitlidir
Sosyal medya pazarlamacılara bu medya araclarına erişenlerle, muşteriler ve tuketicilerle iletişim kurmak icin bir ses vermiştir Bu “markayı kişiselleştirerek, mesajınızın rahat ve konuşkan bir yolla yayılmasına yardımcı olur Sosyal medyadaki yığılma, başarılı ve hareketli olmak yerine hayatınızın her anında yer tutan bir arac olarak adlandırabilirsiniz Eğer sosyal medyanın sadece kucuk şirket sahiplerinin deneysel calışmaları icin kullanıldığını duşunuyorsanız fikirlerinizi duzeltmek zorundayım İşte size sosyal medyada varlık gosteren birkac şirket:
Absolut Vodka – Videosu YouTube’da bulunmaktadır ve Facabook sitesini de en iyi barmenlerini secmek icin kullanıyorlar
BMW – BMW 1 serisinin yol seyahatlerinin tanıtımını yapmak icin Facebook’u kullanmışlardır ve de destekcileri icin Rampenfest sayfasını yaratmışlardır
Dunkin Donuts – sosyal medyada onemli bir yer elde etmişlerdir ve Twitterda gunluk paylaşımlar yapan bir hesapları vardır
Barrack Obama – Orneklerimin dışında mustakbel Amerikan başkanı Barrack Obamayı da unutmamak lazım Twitterda yapılmış olan Başkanlık secimlerinde liderliği ele almıştı Obama 170,000 uzerinde takipci sahibi ve 165,000 fazla da takip yapıyor Şahsen ben Başkanlık Tartışması suresince olan “twitter buzz (twitterdaki konu ile ilgili patlama) hatırladım
Goruyorsunuz ki alkollu icecekler satan şirketler, yabancı otomobil ureticileri, pasta ve hamur işi ureticileri ve bir ulkenin başkanı sosyal medya araclarını kullanıyor Peki pazarlamada nasıl bir rol oynadıklarına gelelim
Sosyal medya tuketicileri istedikleri urunler hakkında bilgilendiren bir aractır ve aracı şoyle kullanabiliriz:
Sağladığımız hizmetler ve kim olduğumuz hakkında bilgiler sunmak icin sosyal medyayı kullanabilirizSosyal medyayı kullanarak urunlerimiz, servisimiz veya şirketimizin neyi temsil ettiğini bilmeyen insanlarla bağlantı kurabiliriz Sosyal medya bizi tuketicilere karşı “gercek kılar Eğer insanların sizi takip etmesini istiyorsanız sadece en yeni urununuz nediri paylaşmaktan ziyade kendi kişiliğinizi de paylaşmalısınız Sosyal medyayı muşterilerimiz ile bizi bir araya getiren ve pazarlama icin aynı hedefe hizmet eden bir arac olarak kullanabilirizTuketicilerin nelerle ilgilendiği ilişkisini sağlamak ve haberleşmek icin de sosyal medyayı kullanabilirizGorduğunuz uzere sosyal medya bunlarla birlikte cok buyuk bir değer taşımakta, fakat bunu doğru bir şekilde nasıl yaparsınız?
Sadece sosyal medyaya guvenmeyerek, bunu diğer pazarlama araclarının icine entegre ederek yapmalısınız Sosyal medya farkındalık yaratacıktır, ama ben bu surecte başlangıcta milyon dolarlar değerinde urunler satılabileceğine inanmıyorum Bu demek değildir ki bir gun bir sosyal medya yapılanması yapacaksınız ve “star olma gibi bir durum gercekleşmeyecek, fakat bunun hemen yarın olmayacağını duşunuyorum
Kendiniz olun, kişiliğinizi yansıtın Sosyal medyaya girişte “doğru ya da “yanlış yoktur, sadece ne icin calıştığınızı belli edinİstikrarlı olun, eğer istikrarlı olma gibi bir planınız yoksa bu işi hic yapmayın, herkes icin zaman kaybıdırSosyal medyayı kullanarak iş bulmaya calışan avcıların ve yeni tasarladıkları urunleri sunmaya ve markalarını guclendirmeye calışan 500 uzerindeki şirketin başarı oykuleri boldur Pazarlamanızda bir iletişim aracı olarak veya urununuz hakkında bir bilgisi olmayan ilgili tuketicilere karşı ulaşılabilir olmak amacıyla sosyal medyayı kullanırsınız Bunu urununuzden cok kişiliğinizi one cıkaran bir arac olarak kullanın aksi halde başarılı olamazsınız Bu sadece seri satış icin değil sadakati de yaratır Sonuc olarak, sosyal medya ilgilendiğiniz şeye uyacak her şeyi ve işinizin ihtiyacı olacak her şeyi icin ceşitlidir