Stillwater
FD Üye
Evlilik öncesi karar aşamasında olan veya sözlenen bir kadına bir başkası evlilik teklif edebilir mi? Bu konuda İslam dininde ki ölçü nedir?
Cevap: İslam dinine göre Sözlü veye Nişanlı olan çift arasında dini veya resmi nikah gerçekleşmemiş ise, bu nişan bozulmadıkça veya nişan sahibi olan erkek tarafı, söz konusu nişanlı kızla artık ilgilerinin kalmadığı veya herhangi bir kimsenin o kadına talip olmalarına karşı çıkmayacaklarını belirtmedikçe başka bir Müslümanın o kadına talip olması mekruh kabul edilmektedir. Zira bu konu ile ilgili hadis i şerif şöyledir:
Cevap: İslam dinine göre Sözlü veye Nişanlı olan çift arasında dini veya resmi nikah gerçekleşmemiş ise, bu nişan bozulmadıkça veya nişan sahibi olan erkek tarafı, söz konusu nişanlı kızla artık ilgilerinin kalmadığı veya herhangi bir kimsenin o kadına talip olmalarına karşı çıkmayacaklarını belirtmedikçe başka bir Müslümanın o kadına talip olması mekruh kabul edilmektedir. Zira bu konu ile ilgili hadis i şerif şöyledir:
Bu davranışın İslam dininde mekruh sayılmasının ana nedeni şudur. Kız tarafı daha önce yapılmış olan evlilik teklifine olumsuz cevap vermedikçe veya taraflar söz kesilmesi ya da nişan töreninden sonra evlenme vadinden vazgeçtiklerini bilinçli bir şekilde kesin niyetle açıkça ortaya koymadan, ikinci bir kişi tarafından böyle bir teşebbüste bulunulursa, bu diğer tarafa büyük bir haksızlık ve hakaret sayılmaktadır ve aynı zamanda onun düşmanlığını da kazanmaya sebep olacaktır (Şafiî, el-Ümm, V, 41; İbn Kudâme, el-Muğnî, VII, 109; İbn Âbidin, Reddu’l-muhtâr, III, 533). Bu nedenle iki tarafın arası bozuk olduğu bir durumda dahi böyle bir şey yapılamaz. Ancak iki tarafın aralarının bozukluğu tamamen kesinleşince ve bu durumu etraflarında ki insanlara belirttiklerinde ancak Söz,Nişan Kesilen Bir Kadına Bir Başkası Evlilik Teklif Edebilir.“Sizden biri sakın Müslüman kardeşinin pazarlığı üzerine pazarlık yapmasın ve nişanlısına talip olmasın.” (Buhari, Nikah 5; Müslim, Nikah, 49).
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Dininde bu tür yanlış tutumlar ve davranışlar, sakıncalı ve günah olmakla birlikte bu duyarlılığa dikkat etmeden devreye giren ikinci kişilerle yapılan nişan ve nikah hukuken geçerlidir. Fakat aklı başında ve Allah’tan korkan bir Müslüman bu durumlardan sakınmalı ve kimsenin özellikle bir Müslüman kardeşinin hakkına girmemelidir.