iltasyazilim
FD Üye
Spermata Ne Seslenmek
Tohumlar
Antik Devir Yunan felsefesinin fazla önemli terimi ilkin atomcu Anaksagoras göre kullanılmıştır Empadokles, evrenin dört unsur ’den oluştuğunu ileri sürerken bu öğelerin öyle küçük parçacık (Yu Morion) ’lara ayrılmış ve tabi yanlamasına dizilmiş olduğunu söylüyordu Bölünmez (Yu Atoma) deyimini tasarımlayamamıştı Ama bu parçacıkların küçüklüklerinden ötürü algılanamayacaklarını ilerisürüyordu Ona tarafından bu parçacıklar cisimleri oluşturduğu gibi cisimlerdeki tüm değişmeler de küçücük dış deliklerden giren bu parçacıkların birleşmeleri (sevgi) ve ayrılmaları (dehşet) aracılığıyla gerçekleşiyordu Bu parçacıklar özdeksel, bununla beraber da tanrısaldılar (eşanlamda ruhsaldılar, çünkü sevgi ve dehşet gibi ruhsal bir itkiyle birleşip ayrılıyorlardı) Bu yüzen idealistler, Empadokles kuramına psikofizik atomculuk derler Aristoteles ’in bildirdiğine göre Anaksagoras spermata kuramını Empedokles ’in bu tasarımından çıkarmıştır Anaksagoras ’ın tohum ’ları da bir çeşitlilik atom ’durlar Anaksagoras ’a tarafından cisimleri, bunların niceliksel oranları oluşturur Mesela belli bir nicelikte tohum odun olur, belirli bir nicelikte tohum demir olur vb Anaksagoras ’a göre bu tohumlar tamamen özdekseldir Bu tohumlar niceliksel ve niteliksel olarak baki ’durlar
Bu kuramlar sonradan Abderalılar kadar geliştirilmiştir Empadokles, Anaksagoras ve Demokritos, birer bilgi kuramcıları yok, birer doğa bilginleridir
Spermata terimi daha sonra Stoa ’cı Zenon kadar da kullanılmıştır Zenon, doğayla tanrıyı özdeş tuttuğundan bu spermatikoi ’lerin ilksiz ve ölümsüz tanrısal yasalara tarafından evreni oluşturduklarını ileri sürer; büyük öke Herakleitos ’un çoğu bakımlardan etkisi aşağıda yer alan Zenon, bu tohumcuklara Herakleitos ’çu bir deyimle logoi de der *
Tohumlar
Antik Devir Yunan felsefesinin fazla önemli terimi ilkin atomcu Anaksagoras göre kullanılmıştır Empadokles, evrenin dört unsur ’den oluştuğunu ileri sürerken bu öğelerin öyle küçük parçacık (Yu Morion) ’lara ayrılmış ve tabi yanlamasına dizilmiş olduğunu söylüyordu Bölünmez (Yu Atoma) deyimini tasarımlayamamıştı Ama bu parçacıkların küçüklüklerinden ötürü algılanamayacaklarını ilerisürüyordu Ona tarafından bu parçacıklar cisimleri oluşturduğu gibi cisimlerdeki tüm değişmeler de küçücük dış deliklerden giren bu parçacıkların birleşmeleri (sevgi) ve ayrılmaları (dehşet) aracılığıyla gerçekleşiyordu Bu parçacıklar özdeksel, bununla beraber da tanrısaldılar (eşanlamda ruhsaldılar, çünkü sevgi ve dehşet gibi ruhsal bir itkiyle birleşip ayrılıyorlardı) Bu yüzen idealistler, Empadokles kuramına psikofizik atomculuk derler Aristoteles ’in bildirdiğine göre Anaksagoras spermata kuramını Empedokles ’in bu tasarımından çıkarmıştır Anaksagoras ’ın tohum ’ları da bir çeşitlilik atom ’durlar Anaksagoras ’a tarafından cisimleri, bunların niceliksel oranları oluşturur Mesela belli bir nicelikte tohum odun olur, belirli bir nicelikte tohum demir olur vb Anaksagoras ’a göre bu tohumlar tamamen özdekseldir Bu tohumlar niceliksel ve niteliksel olarak baki ’durlar
Bu kuramlar sonradan Abderalılar kadar geliştirilmiştir Empadokles, Anaksagoras ve Demokritos, birer bilgi kuramcıları yok, birer doğa bilginleridir
Spermata terimi daha sonra Stoa ’cı Zenon kadar da kullanılmıştır Zenon, doğayla tanrıyı özdeş tuttuğundan bu spermatikoi ’lerin ilksiz ve ölümsüz tanrısal yasalara tarafından evreni oluşturduklarını ileri sürer; büyük öke Herakleitos ’un çoğu bakımlardan etkisi aşağıda yer alan Zenon, bu tohumcuklara Herakleitos ’çu bir deyimle logoi de der *