Spermata Ne Demek
Tohumlar
Antik Cağ Yunan felsefesinin cok onemli terimi ilkin atomcu Anaksagoras tarafından kullanılmıştır Empadokles, evrenin dort oğe ’den oluştuğunu ileri surerken bu oğelerin pek kucuk parcacık (Yu Morion) ’lara bolunmuş ve yan yana dizilmiş olduğunu soyluyordu Bolunmez (Yu Atoma) deyimini tasarımlayamamıştı Ama bu parcacıkların kucukluklerinden oturu algılanamayacaklarını ilerisuruyordu Ona gore bu parcacıklar cisimleri oluşturduğu gibi cisimlerdeki butun değişmeler de kucucuk dış deliklerden giren bu parcacıkların birleşmeleri (sevgi) ve ayrılmaları (nefret) yoluyla gercekleşiyordu Bu parcacıklar ozdeksel, aynı zamanda da tanrısaldılar (eşanlamda ruhsaldılar, cunku sevgi ve nefret gibi ruhsal bir itkiyle birleşip ayrılıyorlardı) Bu yuzen idealistler, Empadokles kuramına psikofizik atomculuk derler Aristoteles ’in bildirdiğine gore Anaksagoras spermata kuramını Empedokles ’in bu tasarımından cıkarmıştır Anaksagoras ’ın tohum ’ları da bir ceşit atom ’durlar Anaksagoras ’a gore cisimleri, bunların niceliksel oranları oluşturur Orneğin belli bir nicelikte tohum odun olur, belli bir nicelikte tohum demir olur vb Anaksagoras ’a gore bu tohumlar tumuyle ozdekseldir Bu tohumlar niceliksel ve niteliksel olarak sonsuz ’durlar
Bu kuramlar daha sonra Abderalılar tarafından geliştirilmiştir Empadokles, Anaksagoras ve Demokritos, birer bilgi kuramcıları değil, birer doğa bilginleridir
Spermata terimi daha sonra Stoa ’cı Zenon tarafından da kullanılmıştır Zenon, doğayla tanrıyı ozdeş tuttuğundan bu spermatikoi ’lerin ilksiz ve sonsuz tanrısal yasalara gore evreni oluşturduklarını ileri surer; buyuk oke Herakleitos ’un bircok bakımlardan etkisi altında bulunan Zenon, bu tohumcuklara Herakleitos ’cu bir deyimle logoi de der
Tohumlar
Antik Cağ Yunan felsefesinin cok onemli terimi ilkin atomcu Anaksagoras tarafından kullanılmıştır Empadokles, evrenin dort oğe ’den oluştuğunu ileri surerken bu oğelerin pek kucuk parcacık (Yu Morion) ’lara bolunmuş ve yan yana dizilmiş olduğunu soyluyordu Bolunmez (Yu Atoma) deyimini tasarımlayamamıştı Ama bu parcacıkların kucukluklerinden oturu algılanamayacaklarını ilerisuruyordu Ona gore bu parcacıklar cisimleri oluşturduğu gibi cisimlerdeki butun değişmeler de kucucuk dış deliklerden giren bu parcacıkların birleşmeleri (sevgi) ve ayrılmaları (nefret) yoluyla gercekleşiyordu Bu parcacıklar ozdeksel, aynı zamanda da tanrısaldılar (eşanlamda ruhsaldılar, cunku sevgi ve nefret gibi ruhsal bir itkiyle birleşip ayrılıyorlardı) Bu yuzen idealistler, Empadokles kuramına psikofizik atomculuk derler Aristoteles ’in bildirdiğine gore Anaksagoras spermata kuramını Empedokles ’in bu tasarımından cıkarmıştır Anaksagoras ’ın tohum ’ları da bir ceşit atom ’durlar Anaksagoras ’a gore cisimleri, bunların niceliksel oranları oluşturur Orneğin belli bir nicelikte tohum odun olur, belli bir nicelikte tohum demir olur vb Anaksagoras ’a gore bu tohumlar tumuyle ozdekseldir Bu tohumlar niceliksel ve niteliksel olarak sonsuz ’durlar
Bu kuramlar daha sonra Abderalılar tarafından geliştirilmiştir Empadokles, Anaksagoras ve Demokritos, birer bilgi kuramcıları değil, birer doğa bilginleridir
Spermata terimi daha sonra Stoa ’cı Zenon tarafından da kullanılmıştır Zenon, doğayla tanrıyı ozdeş tuttuğundan bu spermatikoi ’lerin ilksiz ve sonsuz tanrısal yasalara gore evreni oluşturduklarını ileri surer; buyuk oke Herakleitos ’un bircok bakımlardan etkisi altında bulunan Zenon, bu tohumcuklara Herakleitos ’cu bir deyimle logoi de der