
Özellikle Spotify’ın sektöre giriş yapmasıyla birlikte hızlı bir şekilde yükselişe geçen müzik yayını pazarı, hız kesmeden yoluna devam ediyor gibi görünüyor. Zira geçtiğimiz günlerde MIDIA Research adlı kuruluş tarafından sektöre dair paylaşılan bir rapor da bu görüşü destekliyor.
MIDIA Research tarafından hazırlanan bir rapora göre, müzik yayını pazarı büyümeye devam ediyor ve Spotify %31’lik bir pazar payıyla hala liderlik koltuğunda oturmaya devam ediyor. Söz konusu veri, geçen yılın ikinci çeyreğine ait, ancak rapor yakın zamanda kamuoyuna açıklandı.

GSM Arena’nın haberine göre, pazar payı sıralamasının ikinci sırasında %15’lik pazar payı ile Apple’ın yayın servisi yer alıyor ve onu %13’lük pay ile Amazon Music takip ediyor. %13’lük pazar payına sahip olan Tencent Music, Amazon Music ile üçüncü sırayı paylaşırken Google’ın müzik servisi YouTube Music ise sadece %8’lik bir paya sahip. Ancak raporda, YouTube Music’in sektördeki en hızlı büyüyen servis olduğu da belirtiliyor.
MIDIA Research’ün paylaştığı rapora göre tüm pazar, bir önceki yıla kıyasla %26,4 oranında büyüdü ve dünya çapında toplam 523,9 milyon abone sayısına ulaşıldı. Bu da ister istemez Spotify’ın 2021’in ikinci çeyreğindeki pazar payının önceki yıllara kıyasla biraz düşmesine neden oldu. Müzik yayını servisinin 2019’daki pazar payı %34, 2020’deki pazar payı ise %33 idi.