2013 yılında ülkemize gelen Spotify ile 2016 yılında Türkiye’de yayına giren Apple Music arasında kıyasıya bir mücadele mevcut. YouTube Music platformunun gelişi ile var olan kazanç paylarının biraz daha bölünmesi, bu ikiliyi yenilikçi ve çekici adımlara yönlendirdi.
Spotify ve Apple Music rekabetinde kim daha iyi?
Abonelik konsepti üzerinden cevaplanan “
Kim daha iyi?” sorusu, bu senenin
ikinci çeyrek raporu sayesinde cevabını buldu. Sony’nin PlayStation 4’ün satış rakamları için verdiği tepkiye benzer bir tepki veren Spotify, Apple Music’ten
çok daha başarılı olsa da aslında memnun değil.
Spotify; kendi abone sayısının,
geçen yıla kıyasla,
yüzde 31 arttığını ve Haziran sonunda
toplam 108 milyon aboneye ulaştığını belirtti. Buna rağmen mutsuz olan Spotify, bu istatistikleri tahmin ettiğinin altında buldu.
Apple Music’in ise toplamda
60 milyon abonesi mevcut.
Apple Music’in ezeli rakibinden bir açıklama daha geldi. Yaptığı açıklamada
232 milyon insanın en az bir ay boyunca kendi hizmetini kullandığını belirten Spotify, bu klasmanda
yüzde 29’luk bir artış görüldüğünü ifade etti. Bu rakam, şirket yöneticilerinin ortak tahmininden
4 milyon daha fazla.
Spotify, ayrıca, kendisi adına yaşanan bu hüsranı telafi edeceğini söyledi. Firma yetkilileri, bu seneki Eylül ayının sonuna kadar
110 milyon ila 114 milyon arasında toplam abone sayısına ulaşacaklarını ve aktif kullanıcı bakımından da aylık olarak
240 ila 245 milyon arasında bir sayıya erişeceklerini öngörüyor.