bilgisayarci
FD Üye
Müzik dünyasına farklı bir bakış açısı getiren ve bunun karşılığını da yüz milyonlarca kullanıcıyla alan Spotify, büyümeye ve gelirlerini arttırmaya devam ediyor. Son bir haftadır pek çok Amerikan şirketinin yaptığı üzere ikinci çeyrek datalarını açıklayan ünlü müzik akış platformu, gelirlerinin beklentilerinin bile üzerinde arttığını duyurdu.
Buna nazaran en son birinci çeyrek sonunda açıklanan datalara nazaran 422 milyon faal kullanıcıya sahip olan Spotify, ikinci çeyreğin sonunda bu sayıyı 433 milyona taşıdı. Bu artışın ardında hesaplarını yine faal hale getiren kullanıcılar ile, Z nesli diye tabir edilen kullanıcıların artan ilgileri gösterildi. Üstelik Rusya ambargosu nedeniyle kaybedilen 600.000’den fazla kullanıcı bile, bu artışın önünde duramadı.
İkinci devirde artan sayılardan bir oburu de Premium abone sayısı oldu. Daha evvel bir açıklama yaparak ikinci çeyreğin sonunda 187 milyon etkin Premium abone sayısına ulaşmayı hedeflediklerini belirten Spotify CEO’su Daniel Ek, bu mevzuda yanıldı zira sayı 188 milyonu aştı.
Spotify’ın ikinci çeyrek datalarında artış gösteren bir öteki mali tablo kalemi ise toplam gelir oldu. Buna nazaran şirketin ikinci çeyrek gelirleri %23’lük artışla 2,9 milyar dolara yükseldi. Lakin tüm bu olumlu gelişmelere karşın ne gariptir ki şirket ziyan açıklamaya devam ediyor.
Buna nazaran Spotify tıpkı birinci çeyrekte olduğu üzere ikinci çeyrekte de ziyan etti. Mali tablo datalarına nazaran 197 milyon dolar faaliyet ziyanı, 127 milyon dolarda net ziyan açıklayan şirket, bu durumdan pek şikayetçi değil.
Uzmanlar, şirketin bu kadar gelir artışına karşın ziyan etmesinin gerisinde yatan nedenin, artan toplumsal medya reklam harcamaları olduğunu ve Spotify’ın öncelikli hedefinin Premium kullanıcı sayısını arttırmak olduğunu, bir yerden sonra azalacak olan reklam harcamaları sayesinde şirketin büyük karlara geçebileceğini tabir ediyorlar.