Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Spotify’ın geliri arttıkça zararı da artıyor!

Spotify’ın geliri arttıkça zararı da artıyor!
0
155

bilgisayarci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,141
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
96
F-D Coin
63




Müzik dünyasına farklı bir bakış açısı getiren ve bunun karşılığını da yüz milyonlarca kullanıcıyla alan Spotify, büyümeye ve gelirlerini arttırmaya devam ediyor. Son bir haftadır pek çok Amerikan şirketinin yaptığı üzere ikinci çeyrek datalarını açıklayan ünlü müzik akış platformu, gelirlerinin beklentilerinin bile üzerinde arttığını duyurdu.

Buna nazaran en son birinci çeyrek sonunda açıklanan datalara nazaran 422 milyon faal kullanıcıya sahip olan Spotify, ikinci çeyreğin sonunda bu sayıyı 433 milyona taşıdı. Bu artışın ardında hesaplarını yine faal hale getiren kullanıcılar ile, Z nesli diye tabir edilen kullanıcıların artan ilgileri gösterildi. Üstelik Rusya ambargosu nedeniyle kaybedilen 600.000’den fazla kullanıcı bile, bu artışın önünde duramadı.

İkinci devirde artan sayılardan bir oburu de Premium abone sayısı oldu. Daha evvel bir açıklama yaparak ikinci çeyreğin sonunda 187 milyon etkin Premium abone sayısına ulaşmayı hedeflediklerini belirten Spotify CEO’su Daniel Ek, bu mevzuda yanıldı zira sayı 188 milyonu aştı.

Spotify’ın ikinci çeyrek datalarında artış gösteren bir öteki mali tablo kalemi ise toplam gelir oldu. Buna nazaran şirketin ikinci çeyrek gelirleri %23’lük artışla 2,9 milyar dolara yükseldi. Lakin tüm bu olumlu gelişmelere karşın ne gariptir ki şirket ziyan açıklamaya devam ediyor.

Buna nazaran Spotify tıpkı birinci çeyrekte olduğu üzere ikinci çeyrekte de ziyan etti. Mali tablo datalarına nazaran 197 milyon dolar faaliyet ziyanı, 127 milyon dolarda net ziyan açıklayan şirket, bu durumdan pek şikayetçi değil.

Uzmanlar, şirketin bu kadar gelir artışına karşın ziyan etmesinin gerisinde yatan nedenin, artan toplumsal medya reklam harcamaları olduğunu ve Spotify’ın öncelikli hedefinin Premium kullanıcı sayısını arttırmak olduğunu, bir yerden sonra azalacak olan reklam harcamaları sayesinde şirketin büyük karlara geçebileceğini tabir ediyorlar.

 

Similar threads

Spotify, podcast alanında birtakım meselelerle karşı karşıya kalmıştı. Bu sıkıntılar, platformun abonelik sayısına olumsuz istikamette etmişti. Şirket, podcast dinleyicilerinin ilgisini çekecek birtakım adımlar attı. Bu adımlar işe yaramış olacak ki şirketin yayınladığı raporlara göre Spotify...
Cevaplar
0
Görüntüleme
108
Podcast yayınları ile gücüne güç katan Spotify, 2019 yılının üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Böylece Spotify kazancı ile birlikte Spotify abone sayısı da güncellenmiş oldu. Spotify abone sayısı ve Spotify kazancı arttı Spotify abone sayısı ile ilgili son bilgiler, yılın üçüncü...
Cevaplar
0
Görüntüleme
55
Dünyanın en popüler müzik ve podcast platformlarından biri olan Spotify, yılın ikinci çeyreğine ilişkin finansal raporunu açıkladı. Spotify tarafından paylaşılan raporda, Netflix’in aksine kullanıcı sayısında artış yaşandığı gözlense de, şirketin para kaybetmeye devam ettiği gözlemlendi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
117
Spotify'ın son gelir duyurusunda yaptığı açıklamaya nazaran, premium abone sayısı ikinci çeyrekte 188 milyona ve aylık etkin kullanıcı sayısı (MAU) 433 milyona ulaştı. Diğer bir deyişle bir evvelki yıla nazaran sırasıyla yüzde 14 ve yüzde 19'luk artışlar yaşandı ve geçtiğimiz çeyrekte açıkladığı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
106
Spotify, tartışmalı podcast yayıncısı Joe Rogan'ı desteklemesine ve Rusya'nın Ukrayna'yı işgali sonrasında ülkeden çekilmesine karşın büyümeyi başardı. Akış devi tarafından yayınlanan 2022'nin birinci çeyreği için güncellenmiş finansal sonuçlara nazaran aylık 422 milyon kullanıcıya ulaşıldı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
122
858,509Konular
980,819Mesajlar
30,680Kullanıcılar
egethemoonSon üye
Üst Alt