
Steam Deck avuç içi konsollar yakında müşterilerin eline ulaşmaya başlayacak. Valve yeni konsolu için çok enerji harcıyor ve Linux da dahil olmak üzere birçok alanda yenilikler yapılmıştı. Steam Deck bazı yeniliklere önayak olmaya devam ediyor ve şimdi oyuncuların ilerlemelerini korurken PC ve Steam Deck arasında geçiş yapmasını mümkün kılacak yeni bir özellik var: Dynamic Cloud Sync (Dinamik Bulut Senkronizasyonu).
Haber dün yayınlanan bir Steam Topluluğu blog gönderisinden geliyor. Bu noktada altını çizmemiz gereken bir detay var, oyun geliştiricileri özelliği desteklemesi ve oyunlarında kullanması gerekiyor.
Normalde bir oyun oynadığımızda ilerlemeyi kaydeder, çıkar ve ardından tekrar devam etmek istediğimizde cihazımızı açarız. Valve ise sorunsuz geçiş amacıyla Steam Deck’in ilerlemeyi otomatik olarak kaydetmesi ve ardından cihaz uyku moduna girmeden önce verileri buluta yüklemesi için bir özellik geliştirdi.
“Diğer elde taşınan oyun cihazlarında olduğu gibi, kullanıcılar oyundan çıkmadan Steam Deck’lerini sık sık askıya alacağını tahmin ediyoruz. Dynamic Cloud Sync ile Steam, cihaz uyku moduna girmeden önce değiştirilmiş tüm kayıtlı oyun verilerini otomatik olarak buluta yükleyecek. Kullanıcılar daha sonra oyunlarına herhangi bir PC, dizüstü bilgisayar veya başka bir cihazda devam edebilirler. Steam ayrıca kullanıcılar Steam Deck’lerine dönüp cihazı uyandırdıklarında, kaydedilen oyun değişikliklerini otomatik olarak indirecek.”
Bu özellik hem oyun geliştiricileri hem de son kullanıcılar için ücretsiz olsa da otomatik olarak çalışmıyor. Ek olarak geliştiricilerin Steamworks’teki oyunlarında manuel olarak etkinleştirmeleri ve bazı yeni API’ler kullanmaları gerekli.