Atlanta merkezli içecek firması Coca Cola, Netflix’in tanınan serisi Stranger Things’in üçüncü serisi öncesinde sonlu bir müddet için “New Coke”u yine canlandıracak. Şirket, 1985 yılında –dizinin üçüncü döneminin geçeceği tarih- müşterilerine yeni formüllü içeceği New Coke’u sunmuş ve çok da başarılı olamamıştı. Coca Cola, yaptığı açıklamada serinin üçüncü serisi boyunca New Coke’un satışa sunulacağını söyledi.
Netflix, içeceğin serinin üçüncü seride kullanılması konusunda rastgele bir ödeme kabul etmediklerini söylerken, serinin yaratıcıları Ross ve Matt Duffer kendi fikirlerini tasarladılar. Kola kutuları ve şişelerinin üstünde bulunacak olan Stranger Things etiketleri, serinin reklamının yapılmasına yardımcı olacak.
Netflix, kullanıcılarına kablo tv ve uydu kanallarının bilakis reklamsız bir seçenek sunarak bugün 150 milyar doları bulan iş kolu yaratmıştı. Şirket, artık de klâsik reklam satışı yapmadan büyük şirketlerle çalışmanın yolları üzerine planlar yapıyor.
Netflix’in global pazarlama ortağının başkanı olan Barry Smyth “Bu, bizim için yeni bir alan. Bunu kâr için yapmıyoruz. Müşterilerimizin şık deneyimler yaşamaları için yapıyoruz” dedi.
Servis dışından araştırmacılardan elde edilen habere nazaran Stranger Things, platformun en tanınan serisi ve bu popülerliği sayesinde Netflix’e yeni iş fırsatları da sunuyor. Hasbro firması, tanınan masa oyunu Monopoly’nin Stranger Things sürümünü çıkarmıştı. Bir giysi firması olan Hot Topic de Stranger Things tişörtleri ve kazakları satmıştı.
Şirket, New Coke’u Nisan 1985 yılında tanıtmıştı ama hayranlar tarafından posta ve telefon şikayeti yağmuruna tutulmuşlardı. Şirket, 79 gün sonra geri adım atarak, yepyeni formüllerine geri döneceklerini duyurmuştu.
ABD’deki çeşitli kentlere otomatlar olarak yerleştirilecek olan Stranger Things temalı kolaların ABD dışındaki memleketlerde satışa sunulup sunulmayacağı muayyen değil.