
Dijitalleşme ve otomasyon sürecinin hızlanması endüstriyel tahlillere talebi artırıyor. Başta objelerin interneti olmak üzere yapay zeka, artırılmış gerçeklik üzere birçok teknolojiyi içeren tahliller, bugün pek çok kesimde rekabetin odağında yer alıyor. İş kalitesini artırmak, müşterilerinin yeni taleplerini karşılamak, yüksek randıman elde etmek ve rakiplerine karşı sürdürülebilir rekabet avantajı yakalamak isteyen tüm işletmeler, endüstriyel tahlillere yöneliyor. Pandemiyle birlikte başta lojistik olmak üzere farklı operasyonel süreçlerde yeni zorluklar yaşayan şirketler, operasyonel maliyetlerini düşürmek için endüstriyel tahlil kullanımını artırıyor.
Özellikle sanayide objelerin interneti (IIoT) kullanımı son birkaç yıldır yaşanan dijital ihtilalle birlikte yaygınlaşıyor. 2021 yılında 263 milyar doların üzerinde bir hacim yakalayan IIoT pazarının 2028 yılında 1,11 trilyon dolarlık bir hacme ulaşması bekleniyor. IIoT pazarının süratli büyümesinin ardında işletmelerin operasyonlarını geliştirme ve optimize etme gereksinimi var. IDC’nin bilgilerine nazaran IoT en çok imalat dalında kullanılıyor ve tüm dal harcamalarının 3’te 2’sinden fazlasını oluşturuyor.
İmalat kesiminde IoT, üretim görünürlüğü ve süratli operasyon için ilgili makinelerin, aletlerin ve sensörlerin yakından takip edilmesine yardımcı oluyor. RFID tahlilleri, üreticilerin gerçek vakitli olarak montajlardaki endüstriyel objeleri izlemesini sağlıyor. Bu sensörler aracılığıyla yöneticiler, makine üretim planlarını değiştirerek ve analitiği takip ederek performansı artırabiliyor.
Endüstriyel IoT, üretimde işgücü verimliliğini de artırıyor. Örneğin IIoT, operatörlerin iş akışlarını daha süratli izlemesine imkan tanıyor. Süreç mühendisleri, üretim ve kalite mühendisleri de manuel olan süreçleri otomatikleştirmek için IIoT’den yararlanıyor. Manuel olarak toplanan ve tahlil edilen bilgiler IoT sayesinde otomatik olarak süratli bir biçimde toplanıp tahlil edilebiliyor.
IoT performansı daima takip ederek öngörülemeyen ekipman arızalarını ve yaşanacak kesintilerin maliyetini iddia edebiliyor. Bu durumda evvelce tedbir alınmasını sağlıyor.
Endüstriyel ortamlardaki potansiyel maliyetleri azaltmak için de RFID etiketleri üzere sensörler, kullanımla ilgili bilgi toplamak, güç tasarrufu yapmak, verimliliği artırmak için kullanılıyor.
Çözüm ortakları ile yapay zeka kontaklı 3D eser tasarım tahlilleri ile işletmelerin tasarım dünyasını tekrar keşfetmesine imkan sağlayan, bilişim konusunda Türkiye’nin en tecrübeli distribütör firmalarından Redington Türkiye, sunduğu eser ve tahlillerle IIoT pazarının büyümesine kıymetli katkılar yapıyor. Şirket, bilgisayar takviyeli grafik-tasarımdan, eser hayat döngüsü idaresine, artırılmış gerçeklikten IIoT tahlillerine kadar birçok alanda yenilikçi tahlillerini iş ortaklarının ve müşterilerinin hizmetine sunuyor.
Redington Türkiye’nin IIoT çözümlerindeki markası PTC. PTC teknolojisiyle sunulan IIoTçözümü de Thingworx. ThingWorx, IIoT için tasarlanmış eksiksiz ve uçtan uca bir teknoloji platformu olarak faaliyet gösteriyor. İşletmelerin güçlü uygulamaları ve artırılmış gerçeklik tecrübelerini süratle geliştirip dağıtmasına imkan tanıyan araçlar ve teknolojiler sunan platform, varsayıma dayalı tahlil, data tahlili, makineler ortası (M2M) bağlantı, IoT entegrasyonları ve artırılmış gerçeklik araçlarının bir ortada kullanımına imkan tanıyor. Tahlille işletmeler gerçek vakitli bilgi analitiği yapabilirken varlıklarını eş vakitli olarak ve yüksek performansla izleyebiliyor.

Redington Türkiye Genel Müdürü Cem Borhan, IIoT teknolojilerinin depolar, tersaneler ve fabrikaların yanında tarım, sıhhat, finansal hizmetler, perakende ve reklamcılık da dahil olmak üzere her kesimde iş süreçlerini güzelleştirdiğini belirtiyor. Borhan, dalın gelecek periyotta nasıl bir büyüme yaşayacağını da şöyle anlatıyor: “Bugün dijitalleşmenin hızlanmasıyla objeler ortası kontağın giderek arttığı bir dünyada yaşıyoruz. Baktığımızda 21 milyardan fazla sensörün olduğu kestirim ediliyor. Sensörler her bölümde süreçleri hızlandırırken şirketlerin de endüstriyel IoT’ye yatırımları artıyor. Yakın vakitte yapılan bir çalışmaya nazaran dünyada şirketlerin yüzde 79’u önümüzdeki 2 yıl içinde en az bir IoT projesine yatırım yapmayı planlıyor. Sıhhat, perakende, finansal teknolojiler, lojistik, teslimat, güvenlik ve otonom araçlar bölümleri bilhassa endüstriyel IoT’ye giderek daha fazla yatırım yapıyor. Son periyotta birçok kesimde tedarik zincirinde kırılmalar yaşanırken şirketler tedarik ve dağıtım stratejilerinde IoT’ye kıymetli bir yer ayırıyor. Önümüzdeki periyotta 5G’nin yaygınlaşması ve mobilitenin hızlanmasıyla her ölçekten şirketin IIoT kullanımı artacak. Sürdürülebilirlik ve verimlilik şirketlerin ana gündemleri olmaya devam ederken işletmelerin, karbon düzeyinin izlenmesinden güç idaresine, tedarik zinciri süreçlerinden, değişen tüketici davranışlarına yönelik aksiyon almaya kadar her alanda endüstriyel IoT’yi daha fazla kullandığına şahit olacağız.”