Yeni nesil araçlarda en sık karşılaştığımız sorunlar arasında suya yağ veya yağa su karışması yer almaktadır. Gerek benzinli gerekse de dizel araçlar olmak üzere hepsinde bu problemle karşılaşılmaktadır. Suya yağ veya yağa su karışması durumları iki ayrı arızanın habercisidir aslında. İlkinden bahsedelim sizlere:
Otomobil motorları motor bloğu ve silindir kapağı olmak üzere iki ana parçaya ayrılır. Bu iki parçanın arasında silindir contası denilen bir parça mevcuttur. Silindir contası çeşitli sebeplerden dolayı tahribat görüp arızalanabilir. Bu sebepler arasında yüksek hararet veya kalitesiz/çözücü özelliği yüksek olan antifirizi sayabiliriz. Motor bloğu ve silindir kapağında birbirine çok yakın olan yağ ve su kanalları bulunur. Motor bloğu ve silindir kapağı arasında işlevsel mukavemet sağlayan silindir contası, aynı zamanda yağ ve suyun birbirine karışmasını önler. Yüksek hararet nedeniyle silindir contası arızası olursa su ve yağın birbirine karışması gerçekleşecektir. Bu durumun oto sanayisi diliyle tespiti ve açıklaması ise “conta yanmış” şeklindedir. Conta yanması durumuyla karşı karşıya kaldığınızda aracın çalışmasında anormallik, aşırı su kaybı gibi belirtilerle karşılaşırsınız. Bu sorunları ortadan kaldırmak için silindir kapağının açılıp silindir contasının değişimi yapılmalıdır ve silindir contası arızası giderilmelidir.
suya yag karismasiGelelim suya yağ veya yağa su karışmasına neden olan ikinci arıza nedenine… Son dönemde üretilen bütün araçlarda yağ soğutucusu denilen bir parça mevcuttur. Bu parça, içerisinde yağ ve su kanalları bulunan küçük bir petektir. Genelde motor üzerindeki yağ filtresinin altında yer alır. Yağ soğutucusunun görevi, motor içerisindeki yağı soğutma sıvısı olan motor suyu vasıtasıyla soğutmaktır. Bu peteğin çürümesi veya delinmesi durumunda içerisindeki kanallarda mevcut olan yağ ve su birbirine karışacaktır. Bu durumla karşılaştığınızda aracınız çalışmasında bir anormallik görülmez fakat genleşme bidonunda karışımdan kaynaklı lekeleri fark edebilirsiniz. Bu durum yağ soğutucusunda arıza olduğunu gösterir.
Otomobil motorları motor bloğu ve silindir kapağı olmak üzere iki ana parçaya ayrılır. Bu iki parçanın arasında silindir contası denilen bir parça mevcuttur. Silindir contası çeşitli sebeplerden dolayı tahribat görüp arızalanabilir. Bu sebepler arasında yüksek hararet veya kalitesiz/çözücü özelliği yüksek olan antifirizi sayabiliriz. Motor bloğu ve silindir kapağında birbirine çok yakın olan yağ ve su kanalları bulunur. Motor bloğu ve silindir kapağı arasında işlevsel mukavemet sağlayan silindir contası, aynı zamanda yağ ve suyun birbirine karışmasını önler. Yüksek hararet nedeniyle silindir contası arızası olursa su ve yağın birbirine karışması gerçekleşecektir. Bu durumun oto sanayisi diliyle tespiti ve açıklaması ise “conta yanmış” şeklindedir. Conta yanması durumuyla karşı karşıya kaldığınızda aracın çalışmasında anormallik, aşırı su kaybı gibi belirtilerle karşılaşırsınız. Bu sorunları ortadan kaldırmak için silindir kapağının açılıp silindir contasının değişimi yapılmalıdır ve silindir contası arızası giderilmelidir.
suya yag karismasiGelelim suya yağ veya yağa su karışmasına neden olan ikinci arıza nedenine… Son dönemde üretilen bütün araçlarda yağ soğutucusu denilen bir parça mevcuttur. Bu parça, içerisinde yağ ve su kanalları bulunan küçük bir petektir. Genelde motor üzerindeki yağ filtresinin altında yer alır. Yağ soğutucusunun görevi, motor içerisindeki yağı soğutma sıvısı olan motor suyu vasıtasıyla soğutmaktır. Bu peteğin çürümesi veya delinmesi durumunda içerisindeki kanallarda mevcut olan yağ ve su birbirine karışacaktır. Bu durumla karşılaştığınızda aracınız çalışmasında bir anormallik görülmez fakat genleşme bidonunda karışımdan kaynaklı lekeleri fark edebilirsiniz. Bu durum yağ soğutucusunda arıza olduğunu gösterir.