iltasyazilim
FD Üye
İTÜ Nükleer Enerji Enstitüsü Yönetim Kurulu Üyeliği, İÜ Fen Fakültesi Matematiksel Fizik Anabilimdalı Başkanlığı, TÜBİTAK Bilim Kurulu Üyeliği görevlerinde bulunmuş, Türkiye’nin ilk atom mühendisi merhum Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız‘den dinleyelim:
şu hâlde ölçüme tâbi’ tutulamayan veyâ kendisi değilse bile etkileri de gözlenemeyen veyâ ölçülemeyen, Tabîat ilimlerince bilinen olaylara ircâ edilemeyen yâhut da bunlarla objektif bir biçimde ilgisiilintisi tesis edilemeyen ve yanlışlanabilmeleri için bir yolyordam bulunamayan bilgi ve olgular Tabîat ilimlerinin kapsamı dışında kalmaktadırlar Bu kabil bilgi ve olgulara (eski Yunanca’da Tabîat karşılığı ????? füsis, ve ötesi karşılığı µ??? meta kelimelerinden esinlenerek) fizikdışı, fizikötesi yâni metafizik bilgi ya da olgular denir
Tabîat ilimlerinin sınırları böylece belli olmaktadır Tabîat ilimlerinin kendi alanları dışında kalan ve erişemedikleri olgu ve bilgiler için kendi çerçeveleri içinde beyân edebilecekleri bir şeyleri yoktur Eğer bir kimse bunun aksini iddia ederse, meselâ Rûh’un var ya da yok olduğunu yâhut da Rûh ile bedenin etkileşmelerini Tabîat ilimleri çerçevesi içinde tartışmağa kalkışır ya da tartışabileceğini iddia ederse ya Tabîat ilimleri ile Metafizik disiplinini bir kavram kargaşası içinde biribirine karıştırıyor ya da tabîatilimsi bir görünüm sergileyerek safsata yapıyor demektir Zîrâ Metafizik alanına ait bir kavramın ontolojik gerçeğini Tabîat ilimleri kıstaslarına göre kabûl ya da reddetmeğe kalkışmak bir avuç leblebinin ağırlığını bir diyapazonun verdiği lâ notasının frekansı cinsinden ölçmeğe kalkışmak kadar abestir
şu hâlde ölçüme tâbi’ tutulamayan veyâ kendisi değilse bile etkileri de gözlenemeyen veyâ ölçülemeyen, Tabîat ilimlerince bilinen olaylara ircâ edilemeyen yâhut da bunlarla objektif bir biçimde ilgisiilintisi tesis edilemeyen ve yanlışlanabilmeleri için bir yolyordam bulunamayan bilgi ve olgular Tabîat ilimlerinin kapsamı dışında kalmaktadırlar Bu kabil bilgi ve olgulara (eski Yunanca’da Tabîat karşılığı ????? füsis, ve ötesi karşılığı µ??? meta kelimelerinden esinlenerek) fizikdışı, fizikötesi yâni metafizik bilgi ya da olgular denir
Tabîat ilimlerinin sınırları böylece belli olmaktadır Tabîat ilimlerinin kendi alanları dışında kalan ve erişemedikleri olgu ve bilgiler için kendi çerçeveleri içinde beyân edebilecekleri bir şeyleri yoktur Eğer bir kimse bunun aksini iddia ederse, meselâ Rûh’un var ya da yok olduğunu yâhut da Rûh ile bedenin etkileşmelerini Tabîat ilimleri çerçevesi içinde tartışmağa kalkışır ya da tartışabileceğini iddia ederse ya Tabîat ilimleri ile Metafizik disiplinini bir kavram kargaşası içinde biribirine karıştırıyor ya da tabîatilimsi bir görünüm sergileyerek safsata yapıyor demektir Zîrâ Metafizik alanına ait bir kavramın ontolojik gerçeğini Tabîat ilimleri kıstaslarına göre kabûl ya da reddetmeğe kalkışmak bir avuç leblebinin ağırlığını bir diyapazonun verdiği lâ notasının frekansı cinsinden ölçmeğe kalkışmak kadar abestir