Kuranı Kerimden bir takva dersi: Takva , korkma, sakınma, Allah korkusuyla gunahlardan korunmak demektir Muttaki, takva uzere yaşayan mumin demek olur
Takvada ilk akla gelen, haramları terktir Bunu, mekruhlardan sakınma takip eder Mekruh, cirkin bulunan, hoş karşılanmayan fiil, soz ve hallere denir Bunların terk edilmeleri de takvadandır Daha sonra şupheliler karşımıza cıkar Bunların da mekruhlar gibi haramla bir başka komşulukları vardır Hakkında kesin bir hukum olmayan işlerde, takvaya uygun olanı, haram olma ihtimalini gozeterek o fiilleri terk etmektir Sonra mubah ve helal olanlar gelir Bunlardan yeteri kadar istifade edip israftan sakınmak da takvadandır
Allah ResUlu (asm) Helal belli, haram da bellidir Fakat bu ikisinin arasında şupheli şeyler vardır diye başlayan bir hadisi şeriflerinde şoyle buyurur: Nasıl bir coban, koruluğun kenarında koyun otlattığında, koyunlarının her an koruluğa girme ihtimali varsa, şupheli şeylerden korunmayanın da harama duşme ihtimali oylece vardır
Şupheli, haramın en yakın komşusudur O araziye girenin bir sure sonra haram sahasına duşmesi kuvvetle muhtemeldir Şupheliden sakınanlarla haram arasına bir tampon bolge girmiş oluyor
Kuranı Kerimden bir takva dersi:
Yakıtı insanlar ve taşlar olan ve kafirler icin hazırlanan o dehşetli ateşten sakının (Bakara SUresi, 214) Tefsir alimlerimiz, bu ayeti kerimede sozu edilen taşların, putlar olduğunu soylerler Bu ayeti kerimede yakıtı taşlar olan bir cehennemin dehşeti yanında, mumini urperten bir başka tehdit daha vardır O da putlarla beraber yanma, aynı mekanda birlikte bulunma, onların tabi olduğu muameleye maruz kalma zilletidir
Takva ve salih amel, ruh ve kalbin terakkisinde iki esastırlar Salih amel ile manevi karlar elde edilir Takva ile de bu kar korunur ve zararlardan uzak kalınır Zarar yollarını kapamayan bir insan, kazandığından cok daha fazlasını kaybedebilir ve bu yolun sonu iflasa cıkar
İflasla ilgili şu hadisi şerif cok urkutucu ve korkutucudur:
Ummetimden muflis o kişidir ki; kıyamet gunu namaz, oruc ve zekat gibi ameller ile gelir Buna karşılık ona buna sovmuş, iftira etmiş, kiminin malını yemiş, kiminin kanını dokmuş ve kimini de dovmuştur Ahirette bu iyilikleri hak sahiplerine dağıtılır İyilikleri yetmeyip bittiği zaman da hak sahiplerinin gunahlarından bir kısmı alınıp kendisine yuklenir ve cehenneme atılır
Takvanın uc mertebesi vardır:
1 Şirkten takva: İman ederek şirkten korunmak Kişi boylece ebedi cehennemde kalmaktan korunmuş olur
2 Masiyetten takva: Buyuk gunahları işlemekten, kucuklerde de ısrardan sakınmak Takvanın en yaygın manası budur
3 Masivadan takva: Kalbini, Haktan alıkoyan her şeyden uzak tutmak
Takvada ilk akla gelen, haramları terktir Bunu, mekruhlardan sakınma takip eder Mekruh, cirkin bulunan, hoş karşılanmayan fiil, soz ve hallere denir Bunların terk edilmeleri de takvadandır Daha sonra şupheliler karşımıza cıkar Bunların da mekruhlar gibi haramla bir başka komşulukları vardır Hakkında kesin bir hukum olmayan işlerde, takvaya uygun olanı, haram olma ihtimalini gozeterek o fiilleri terk etmektir Sonra mubah ve helal olanlar gelir Bunlardan yeteri kadar istifade edip israftan sakınmak da takvadandır
Allah ResUlu (asm) Helal belli, haram da bellidir Fakat bu ikisinin arasında şupheli şeyler vardır diye başlayan bir hadisi şeriflerinde şoyle buyurur: Nasıl bir coban, koruluğun kenarında koyun otlattığında, koyunlarının her an koruluğa girme ihtimali varsa, şupheli şeylerden korunmayanın da harama duşme ihtimali oylece vardır
Şupheli, haramın en yakın komşusudur O araziye girenin bir sure sonra haram sahasına duşmesi kuvvetle muhtemeldir Şupheliden sakınanlarla haram arasına bir tampon bolge girmiş oluyor
Kuranı Kerimden bir takva dersi:
Yakıtı insanlar ve taşlar olan ve kafirler icin hazırlanan o dehşetli ateşten sakının (Bakara SUresi, 214) Tefsir alimlerimiz, bu ayeti kerimede sozu edilen taşların, putlar olduğunu soylerler Bu ayeti kerimede yakıtı taşlar olan bir cehennemin dehşeti yanında, mumini urperten bir başka tehdit daha vardır O da putlarla beraber yanma, aynı mekanda birlikte bulunma, onların tabi olduğu muameleye maruz kalma zilletidir
Takva ve salih amel, ruh ve kalbin terakkisinde iki esastırlar Salih amel ile manevi karlar elde edilir Takva ile de bu kar korunur ve zararlardan uzak kalınır Zarar yollarını kapamayan bir insan, kazandığından cok daha fazlasını kaybedebilir ve bu yolun sonu iflasa cıkar
İflasla ilgili şu hadisi şerif cok urkutucu ve korkutucudur:
Ummetimden muflis o kişidir ki; kıyamet gunu namaz, oruc ve zekat gibi ameller ile gelir Buna karşılık ona buna sovmuş, iftira etmiş, kiminin malını yemiş, kiminin kanını dokmuş ve kimini de dovmuştur Ahirette bu iyilikleri hak sahiplerine dağıtılır İyilikleri yetmeyip bittiği zaman da hak sahiplerinin gunahlarından bir kısmı alınıp kendisine yuklenir ve cehenneme atılır
Takvanın uc mertebesi vardır:
1 Şirkten takva: İman ederek şirkten korunmak Kişi boylece ebedi cehennemde kalmaktan korunmuş olur
2 Masiyetten takva: Buyuk gunahları işlemekten, kucuklerde de ısrardan sakınmak Takvanın en yaygın manası budur
3 Masivadan takva: Kalbini, Haktan alıkoyan her şeyden uzak tutmak