iltasyazilim
FD Üye
araç içinde hangi davranışları görünmek tehlikelidir? Bu hatalı davranışlar ne gibi tehlikelere yol açabilir?
Yanıt: Taşıt İçinde Yapmamamız Gereken Davranışlar Nelerdir
Trafikte 17 Yanlış Davranış
Sanatçı şoför düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış! Çünkü ressam şoför probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir ona kadar tedbirini önceden alır
Otobanda bitmiş fakat büyük kasaba içinde güvenlik kemeri takılmayabilir!
Hatalı! Emniyet kemeri yaşam kurtaran en önemli güvenlik gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler güvenlik kemeri talanad1klan takdirde 4 katlı bir binadan altında düşmeyle eşdeğer şok yaşar
Arkada oturanlar için güvenlik kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında derhal durur ancak içindeki yolcular aynı çabuk bir yere çarpana değin ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da hayat haklarını kullanmaları ve güvenlik kemerlerini takmaları gerekir Her nekadar az önce kanunen gerekli olmasa da yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan güvenlik kemerleri yaşam kurtarır
Lastik havalarını düşük tutarsak keza daha iyi tutunur keza de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının aracın fabrika değerinin aşağıda olmaması gerekir Hatta yüke ve yolcu sayısına tarafından artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Tersine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri fazla daha düşük hızlarda başlar fren mesafesi uzar direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır Olur Ya daha konforlu sürüş yaparsınız lakin konforlu şekilde yoldan çıkar konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada lastiğin ısınmasını dengede tutmak için lastik havaları indirilir!
Hatalı! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası yok lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha artı esnemesidir
Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Hatalı! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu fazla daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üstüne çıkma ve su yastığı üstünde kayma aqua planning çok daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon saate tarafından 10u 10 geçe tutulur!
Hatalı! Direksiyon saate göre 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon ivedi bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi koltuk pozisyonu sürücünün en gizli ettiği pozisyondur
Hatalı! Sürücünü içten koltuk pozisyonu ilk önce otomobile hakim olabileceği ne çok uzakta ne de fazla yakın bir pozisyondur Koltuk muhtemel olduğunca tepede olan olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok gizli olabilir fakat bu pozisyonda otomobile ve trafiğe dominant yapabilmek fazla zordur
Motorlu araçlar lastiğin üstünde gider!
Hatalı! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yoksa hiçbir yere gidemezsiniz Içten lastik havası ayağınızdaki pabuç numarası gibidir Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur
Ani frenlerde önce frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkili yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır Bu Nedenle fren derhal motor devre dışı bırakılarak motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene göre fazla daha kısa mesafede durdurur!
Hatalı! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren esnasında manevra yapılabilmesini sağlar Ancak daha kısa mesafede durdurmaz
Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı şart için hesaplanır Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için but fren pedalı üzerinden çekildiğinde aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Açıkçası; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Ama but fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir
Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Hatalı! Bu usul elverişli olmamakla birlikte hata payı yüksektir İdeal peşine düşüp takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir Yağışlı havalarda ya da yük durumunda bu zaman 34 saniye olmalıdır
Dörtlü ikaz flaşör tünele girince yakılır!
Hatalı! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır Yani mümkün bir kaza ya da arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa farları yanmak trafiktekilerin gözünü alır!
Hatalı! Gündüz kısa far yakmak daha erken ayrım edilmenizi ve size risk yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha fazla alır Sadece kapalı ve yağışlı havalarda yok güneşli havalarda ve seri yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocukları ikaz etmek için korna çalınır!
Hatalı! Çocukları uyarmak için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp umulmadık bir reaksiyon vermelerine yol açar En iyisi adamakıllı yavaşlamak ve gerekirse durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi gören Sürücü yoktur daha fazla risk alan şoför vardır Görüntü mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak sis lambalarını ve kısa farları yanmak sileceklerinizi çalıştırmak yerin kayganlaştığını dikkate alarak takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza tezgâhtar olur
Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir süre aklınızdan çıkarmayın *
Yanıt: Taşıt İçinde Yapmamamız Gereken Davranışlar Nelerdir
Trafikte 17 Yanlış Davranış
Sanatçı şoför düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış! Çünkü ressam şoför probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir ona kadar tedbirini önceden alır
Otobanda bitmiş fakat büyük kasaba içinde güvenlik kemeri takılmayabilir!
Hatalı! Emniyet kemeri yaşam kurtaran en önemli güvenlik gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler güvenlik kemeri talanad1klan takdirde 4 katlı bir binadan altında düşmeyle eşdeğer şok yaşar
Arkada oturanlar için güvenlik kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında derhal durur ancak içindeki yolcular aynı çabuk bir yere çarpana değin ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da hayat haklarını kullanmaları ve güvenlik kemerlerini takmaları gerekir Her nekadar az önce kanunen gerekli olmasa da yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan güvenlik kemerleri yaşam kurtarır
Lastik havalarını düşük tutarsak keza daha iyi tutunur keza de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının aracın fabrika değerinin aşağıda olmaması gerekir Hatta yüke ve yolcu sayısına tarafından artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Tersine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri fazla daha düşük hızlarda başlar fren mesafesi uzar direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır Olur Ya daha konforlu sürüş yaparsınız lakin konforlu şekilde yoldan çıkar konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada lastiğin ısınmasını dengede tutmak için lastik havaları indirilir!
Hatalı! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası yok lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha artı esnemesidir
Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Hatalı! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu fazla daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üstüne çıkma ve su yastığı üstünde kayma aqua planning çok daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon saate tarafından 10u 10 geçe tutulur!
Hatalı! Direksiyon saate göre 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon ivedi bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi koltuk pozisyonu sürücünün en gizli ettiği pozisyondur
Hatalı! Sürücünü içten koltuk pozisyonu ilk önce otomobile hakim olabileceği ne çok uzakta ne de fazla yakın bir pozisyondur Koltuk muhtemel olduğunca tepede olan olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok gizli olabilir fakat bu pozisyonda otomobile ve trafiğe dominant yapabilmek fazla zordur
Motorlu araçlar lastiğin üstünde gider!
Hatalı! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yoksa hiçbir yere gidemezsiniz Içten lastik havası ayağınızdaki pabuç numarası gibidir Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur
Ani frenlerde önce frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkili yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır Bu Nedenle fren derhal motor devre dışı bırakılarak motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene göre fazla daha kısa mesafede durdurur!
Hatalı! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren esnasında manevra yapılabilmesini sağlar Ancak daha kısa mesafede durdurmaz
Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı şart için hesaplanır Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için but fren pedalı üzerinden çekildiğinde aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Açıkçası; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Ama but fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir
Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Hatalı! Bu usul elverişli olmamakla birlikte hata payı yüksektir İdeal peşine düşüp takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir Yağışlı havalarda ya da yük durumunda bu zaman 34 saniye olmalıdır
Dörtlü ikaz flaşör tünele girince yakılır!
Hatalı! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır Yani mümkün bir kaza ya da arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa farları yanmak trafiktekilerin gözünü alır!
Hatalı! Gündüz kısa far yakmak daha erken ayrım edilmenizi ve size risk yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha fazla alır Sadece kapalı ve yağışlı havalarda yok güneşli havalarda ve seri yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocukları ikaz etmek için korna çalınır!
Hatalı! Çocukları uyarmak için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp umulmadık bir reaksiyon vermelerine yol açar En iyisi adamakıllı yavaşlamak ve gerekirse durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi gören Sürücü yoktur daha fazla risk alan şoför vardır Görüntü mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak sis lambalarını ve kısa farları yanmak sileceklerinizi çalıştırmak yerin kayganlaştığını dikkate alarak takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza tezgâhtar olur
Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir süre aklınızdan çıkarmayın *