İz Koçluk Kurucusu, Eğitim, Öğrenci ve DEHB Koçu Elgiz Henden, mektebe adaptasyon sürecinin azımsanmayacak sayıda evlat için sıkıntılı geçtiğini belirtiyor. Gelgelelim umum olarak evlatların yeni girdikleri ortama kısa bir gözlemin akabinde kolaylıkla armoni sağlayabildiğini söyleyen Henden, evlatların bu bahiste önyargılı hareket etmediklerini kaydediyor. Henden, koordinasyon konusunda asıl sorun olarak değerlendirilebilecek hususun, ailenin evlat hakkındaki önyargıları olduğunu söz ediyor.
Evladı mektebe alıştırın
Mektebe adaptasyon sorunu yaşayan talebelere yönelik olarak Henden, şu tavsiyelerde bulunuyor: “Çocukları mektep hakkında bilgilendirmek ve onlara karşılaşacakları durum hakkında haber vermek, tahminen öncesinde mektebe götürmek, içine gireceği ortamı ona göstermek evladın kaygılarını giderebilir. Aileler ise burada evlatlarını bu değişim devrine hazırlarken hem kendilerine hem evlatlarına güvenmeliler.
Mektebe başlamak oyunu bırakmak manasına gelmemeli!
Aileler, mektep periyodu ile birlikte evlatların günlük rutini değiştiği için başlangıçta zorlanabilirler. Lakin sonrasında buna koordinasyon sağlarlar. Ahenk sürecini kolaylaştıracak ögelerden biri de evladın alışkanlıklarını devam ettirmesidir. Örneğin ‘Sen artık mektebe gidiyorsun, oyun oynamayı bırak' demek evladı kaygılandıracaktır. Öğrenme ve gelişim oyunla daha süratli ve kalıcı olduğu için evladın oyun rutinine devam etmesi, mektebe armonisi daha da kolaylaştıracaktır.”
Hane hanımı olan validelerin de mektep sürecine hazırlanması gerekiyor
Evlatların mektebe başlamasının çalışan ebeveynden çok çalışmayan ebeveyn için güç bir durum olduğunu belirten Henden, evlatlar mektebe başlayınca hanede evlatlarıyla devir geçiren validelerin kendilerini boşlukta hissedebildiğini belirtiyor. Henden, bu nedenle çalışmayan validelerin de mektep sürecine ahenkte hocayla ve evlatla nasıl bağlantı kuracakları konusunda kendilerini hazırlamaları gerektiğini kaydediyor.
Çalışan validelerin, evlatlarının mektep devri ile ortaya çıkan korkuları
Çalışan anaların ise farklı dertler taşıdığını tabir eden Henden, şunları belirtiyor: “Çalışan anaların değerli mevzularından biri evlatlarına gereğince vakit ayıramamak ve ayıramadıkları için de kendilerini hatalı hissetmek. Evladın mektebe başlaması, çalışan analar için yeni bir korkuyu beraberinde getiriyor: “Derslerine yardım etmek gerekiyor mu? Ya yardım edemezsem? Zati gereğince hengam ayıramıyordum, artık daha da büyük bir sorun haline gelecek’ formundaki kaygıları, aslında evlattan çok bakış açılarında.
Çalışan valideler hocalar ile işbirliği yapmalı
Çalışan analar evlatlarına mektep konusunda destek olmak istiyorsa, öncelikle hocayla işbirliği yapmalılar. Muallimi artık okulda onu ana pederden daha ziyade görecek ve gözlemleyecek. Bu işbirliği ayda bir telefon, mail ya da mektep ziyareti halinde olabilir. Görüşme sıklığını hocayla birlikte gereksinimleri doğrultusunda belirleyebilirler. Bu haberlendirme ve paylaşım görüşmeleri sonrasında konutta kendilerine düşen vazifeleri mekanına getirdiklerinde, mektep ve konut koordinasyon içinde devam edecektir.”
İz Koçluk Muhabere | T: +90(212) 257 04 05 Gsm: +90(543) 224 57 25 | Adres: Adnan Saygun Caddesi, Vişne Çıkmazı Sokak, Gündeş Sitesi Pelin Apt. B Blok, No:7 Daire:7 Kat:3, Ulus/ Beşiktaş /İstanbul | E-Posta: iz@izkocluk.com | web sitesi:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.