Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

TC nin çağdaşlaşmasında kitle elitişim araçlarının katkıları nelerdir

TC nin çağdaşlaşmasında kitle elitişim araçlarının katkıları nelerdir
0
128

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Türkiye Cumhuriyetinin çağdaşlaşmasında kitle irtibat araçlarının katkılarını araştırma

Ülkemizin geneli göz önüne alındığında ülkemizde en etkili kitle irtibat aracının televizyon olduğu söylenebilirÇünkü televizyon öteki kitle irtibat araçlarından farklı olarak herkesin evinde yaygın olarak kullanılmaktadır

Kitle Irtibat Araçlarının Gelişimi Ilk Türk gazetesi 11 Kasım 1831'de çıkarılmaya başlanan devlete ait Yıllıki Vekayidir Bugün de Devlete Ait Gazeteadı ile yayınlama hayatını sürdüren bu gazeteden daha sonra Ceridei Havadisgazetesi çıkmış ve özel ilanlarıyla dikkat çekmiştir Toplumsal yaşamın aynası konumundaki Türk gazeteciliğinin, 1 yılında yayınlanan Çevirmenı Ahvalgazetesi ile başladığı söylenebilir Tercümanı Ahval ’i, Tasviri Efkarizler 18671878 yılları aralarında yalnızca İstanbul'da yayımlanan süreli yayınların sayısı 113'e varır Cumhuriyet dönemine kadar aralarında Basiret, İbret, Tercümanı Hakikat, İkdam, Sabahtan, Saadet, Tarik gibi gazetelerin yer aldığı bir süreç yaşanmıştır Atatürk ’ün kuruluşuna öncülük ettiği İradei Milliyeve Cumhuriyet döneminde Milletadıyla yayımlanan Egemenliki Milliye, Ulusal Kurtuluş Savaşı sırasında etkili çalışmalarda bulunan gazetelerdir Ulusal Kurtuluş Savaşı sonrasında meydana çıkan birçok gazete, bugünlere dek uzanan bir geleneği de beraberinde taşımıştır Yazılmış basının bu doğrultuda yüzyılı aşan bir geleneğin temsilcisi olduğu görülmektedir Çoğalan teknoloji ve öteki olumlu şartlar ile birlikte, bugün Türkiye'de yayınlanan gazete türlerinde ve sayısında fazla renkli ve pluralist bir dönemin yaşandığı söylenebilir

Radyo yayıncılığı yazılı basın dek eski olmamakla birlikte, 1927'lerde ahenkli etkinliklere başlamıştır Gelişen radyo yayıncılığı, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu ’nun (TRT) kurulmasıyla gitgide artarak güç ve amaç kazanmıştır Bugün yerel ve milli ölçekte yayın yapan radyo istasyonu sayısının 1000'i aştığı görülmektedir

Türkiye'de ilk televizyon yayını 1952'de gerçekleştirilmiştir Ulusal, bölgesel ve lokal kanallar dahil bugün Türkiye'de 260'nin üzerinde televizyon kanalı yayınlama hayatını sürdürmektedir

KİTLE ILETIŞIM ARAÇLARININ ETKİLERİ
Kitle iletişimi toplumsal araştırmalarda üstünde ısrarla durulan ve şayet de asgari açıklığın sağlandığı konu değişik araçların etkileridir Çoğu ülkede kitle iletişim araçları izlenirken sarf edilen vakit ve bu araçların üretim ve dağıtımı için ayrılan kaynakların miktarı düşünüldüğünde, böyle bir sorgulamanın nedeni yeterince anlaşılır Bir cevap oluşturmak için fazla şey yazılı ve oldukça araştırma yapılmışsa da konunun ayrıca kitle iletişim araçlarının genel önemi, keza de özelde kitle iletişiminin belirtilmiş düzeylerinin muhtemel etkileri açısından yine de münakaşacı olduğu kabul edilmelidir Bu konuda bitmez tükenmez zorluklardan birisi araçların etkilerini araştıranlarla kitle, kitle irtibat araçları üreticileri ve alanda millet politikalarını oluşturanlar arasındaki iletişim eksikliğinden kaynaklandığından ağız dalaşı zorunlu olarak kullanılan terimlere bir takım açıklıklar getirilmesiyle başlamıştır Kitle iletişim araçları içerikleri ve örgütlenmiş biçimleriyle fazla çeşitlilikler gösterir ve toplum üzerinde etkin olabilecek geniş bir alandaki faaliyetleri kapsarlar Birey, grup, kurum ister tüm toplum veya kültür düzeyinde olsun, etkilerin hangi düzeyde oluştuğu konusunda açıklığa sahip edinmek zorunluluğudur Bunların her biri ya da tümü herhangi bir yolla kitle iletişiminden etkilenebilir Kitle irtibat araçlarının yalnızca bireysel siyasi görüşleri değil, yürütülüş ve esas etkinliklerinin düzenlenme biçimlerini de etkilenmesinin muhtemel olduğu siyaset alanı iyi bir misal oluşturmaktadır İletişimin geniş, heterojen ve bilinmez izleyiciye dürüst yöneltilen şeklidir Genişliğin ölçüsü iletişimcinin göndericinin izleyicilerle yüz yüze bir şekilde ilişki kurma olanaksızlığıdır Ayrı Cinsten olması kuşkusuz saptanmış muhakkak bir grup, elit gibi kamuya açık olmayanın ötesinde olmasıdır Bilinmeyenin anlamı göndericiye izleyicilerin genel olarak tanıdık olmayan, meçhul kişiler olmasıdır *
 
858,475Konular
981,252Mesajlar
29,552Kullanıcılar
pitbulls33Son üye
Üst Alt