TCDD'den birtakım basın organlarında çıkan 'kurumun satılacağı' argümanlarına ait açıklama yapıldı.
Demiryolu dalının özgürleştirilmesinin 1 Mayıs 2013'te yürürlüğe giren "6461 Sayılı Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Özgürleştirilmesi Hakkında Kanun" ile gerçekleştirildiği hatırlatılan açıklamada, böylece TCDD ile birlikte özel kesim demiryolu tren işletmelerinin de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı kontrolünde rekabete dayalı olarak faaliyet göstermelerinin amaçlandığı kaydedildi.
Açıklamada, demiryolu ile yolcu nakliyatının ticari olarak yapılmasının mümkün olmadığı çizgilerde nakliyatın mukaveleyle "Kamu Hizmeti Yükümlülüğü" olarak yerine getirildiğini, bu hizmeti yürüten TCDD Nakliyat AŞ'nin bu yıl sonunda kamu hizmeti yükümlülüğünün sona ereceğine dikkati çekildi.
Bu hizmetin 2021 prestijiyle açık ihale yordamıyla ihale edileceği ve ihaleyi kazanan demiryolu tren işletmecisi tarafından yerine getirileceği kaydedildi.
ÖZEL KESİME YETKİLENDİRME
Kelam konusu kanunun yürürlüğe girmesiyle birlikte TCDD'den öteki 2 özel dal tren işletmecisinin de yük nakliyeciliği yetkilendirmesini alarak faaliyetlerine başladığı, yolcu nakliyatı için de özel bölüm tren işletmeciliğine yönelik yetkilendirme süreçlerinin devam ettiği belirtildi.
Türkiye'de demiryolu işletmeciliğinin kaliteli, emniyetli, ekonomik sunulması hedefiyle demiryolu altyapısına yapılan yatırımlara devam edileceği vurgulanan açıklamada, şu tabirlere yer verildi:
"Altyapı yatırımlarının yanında TCDD eliyle demiryolu nakliyatı hizmetlerinin sürdürülmesi maksadıyla yüksek süratli tren setleri, elektrikli ve dizel setleri teminine yönelik yatırımlarımız da devam etmektedir. TCDD bünyesinde yolcu ve yük nakliyatı faaliyetlerine son verilmesi yahut TCDD'nin özelleştirilmesi üzere bir durum kelam konusu değildir."
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.