elektronikci
FD Üye
Çorlu Tren Kazası Davası'nda uzman olarak vazife yapan ve 2018 yılında 25 kişinin hayatını yitirdiği kazadan TCDD'yi sorumlu bulmayan üç uzman Bekir Binboğa, Sıddık Yarman ve Mustafa Karaşahin’e YHT çizgilerinin yapılması ve işletmeye alınması kademelerinde TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü’ne verdiği danışmanlıklar, İstanbul Üniversitesi ve Süleyman Demirel Üniversitesi döner sermayeleri aracılığıyla 14 başka danışmanlık kontratı için toplam 1 milyon 40 bin TL danışmanlık hizmeti bedeli ödendiği açıklandı.

UZMANLARIN TCDD İLE TİCARİ TEMASLARI VAR
Sıddık Binboğa Yarman’ın, Savronik şirketinin idare konseyi üyesi olduğu ortaya çıkmış ve bu şirketin kazanın gerçekleştiği tren çizgisinin sinyalizasyon sistemi ihalesini aldığı bilgisine ulaşılmıştı. Bunların yanı sıra davada uzmanlık yapan Karaşahin’in de, birebir vakitte TCDD’ye danışmanlık yapıyor olması da eleştirilmişti.
"ETİK SORUN DOĞRULANDI"
Çorlu Tren Kazası Davası’nda gündeme gelen uzman heyetinin TCDD ile maddi alakalarını Bakanlığa sorduğunu söyleyen Şeker, verilen karşılığı ise şöyle kıymetlendirdi:
“Çorlu davasında hazırlanan eksper raporu birçok yerde eksiklikleri ve kusurları sıralayıp, sonunda TCDD idaresinin bir sorumluluğu olmadığını anlatıyordu.
Uzman heyeti ile TCDD ortasında maddi ilgiler olduğu avukatlar tarafından lisana getirilmişti. Bakanlığın cevabı, bilinen bu maddi ilgiyi belgelemiş oldu. Ortada önemli bir etik sorun vardı. Bu doğrulandı.”
TREN SINIRLARINDA BÜYÜK TEHLİKE, 250 KİLOMETREYİ 1 BEKÇİ DENETLİYOR
Bakanlığın cevabında 250 kilometrelik çizgiden sorumlu tek çalışan olduğunu kabul ettiğini belirten Şeker, Yol Geçit Denetim Memuru tarafından günde 10 km aralığın yaya olarak denetim edildiğine dikkat çekerek, “Risk süküyor, hemen önlem alınması gerekiyor" dedi.
BAKANLIK "RİSK DEVAM EDİYOR" DİYEN SANIĞIN TABİRİNİ DOĞRULADI
Çorlu Tren Kazası Davası'nda yargılanan Turgut Kurt'un duruşmada, "yol bekçileri takımlarının kâfi olmadığı ve emsal risklerin bütün sınırlarda mevcut olduğuna" ait sözünün, Bakanlık tarafından verilen karşılıkta doğrulandığını da öne süren Şeker şunları söyledi:
“Çorlu katliamının yaşandığı nokta 1. Bölge Müdürlüğü’ne bağlı 14. Demiryolu Bakım Müdürlüğü’nün sorumluluk alanı yaklaşık 250 kilometre. Yeniden sorumuza verdiği karşılıkta 250 kilometre sınırdan sorumlu 1 demiryolu bakım müdürü, 3 yol bakım şefi, 4 yol sürveyanı, 4 çizgi bakım tamirat memuru, 15 yol bakım tamirat emekçisi, 2 sanatsız emekçi, 7 mühendis, 4 operatör ve 2 tekniker yanında 1 tane de Yol Geçit Denetim Memuru misyon yapmaktadır deniyor. Yol Geçit Denetim Memuru, yol bekçilerinin yeni ismi. Başka vazifeliler yol bekçisinin, yeni ismiyle yol geçit denetim memurunun tespit ettiği arızaları, bozuklukları tamir ediyor. Yani evvel arızanın, bozulmanın tespit edilmesi lazım, lakin bunun için sorumlu müdür uyarmış, yetkililer dinlememiş."