Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Teknoloji Nedir?

Teknoloji Nedir?
0
157

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Teknoloji hakkında bilgi, teknolojinin eğitimdeki rolu nedir

Teknoloji somut ve deneysel anlamda temel olarak teknik yonden yeterli kucuk bir grubun orgutlu bir hiyerarşi yardımıyla butunun geri kalanı (insanlar, olaylar, makineler vb) uzerinde denetimi sağlamasıdır

Eğitimde Teknolojinin Rolu Nedir? Eğer teknoloji yukarıda sunulduğu şekli ile algılanırsa, teknolojinin insan hayatında cok onemli bir yer tuttuğu da rahatlıkla anlaşılır Bu nedenle konumuz teknolojiyi kullanmak ya da kullanmamak değil, insan hayatında teknolojinin nasıl bir yeri ve konumu olacağıdır Bu uzerinde bircok değerli kişi ve kuruluşun calıştığı onemli bir konu olmuştur

1 Herbert Simon teknolojiyi insanın kendi yapay ic dunyasıyla dış cevre (doğa) arasında bir arayuz olarak gormektedir

2 Carnegie Komisyonunun bu konuyla ilgili vardığı sonuc şoyledir: Teknoloji oğretimde yardımcı bir rol ustlenmelidir, oğretimin amacı haline getirilmemelidir Teknoloji sadece var olduğu icin kullanılmaya calışılmamalı ya da teknoloji kullanılmadığında cağ dışı kalınacakmış gibi bir korkuya kapılmamalıdır Bizler, gelişmiş teknoloji kullanımının oğretimde doyum ve başarıya ulaşabilmek icin tek başına yeterli olduğuna inanmıyoruz Bircok ders icin donemde birkac saatlik teknoloji desteği yeterli olmaktadır Bazı dersler icin teknoloji, donemin yarısından coğunda kullanılabilir; ama butun bir donemde boylesine bir teknoloji desteğine ihtiyac duyulabileceği ders sayısı yok denebilecek kadar azdır (Carnegie Commission On Higher Education, 1972, s11)

3 Eğitimi etkileyen teknolojik gelişmeleri tartışan cok fazla yayın, makale vardır Bunlar arasında dikkat cekici olanlar aşağıya cıkarılmıştır

a) Alfabe, insanoğlunun bilgiyi paylaşması, kaydetmesi, ve saklaması icin entelektuel bir arac olmuştur Kağıdın icadı ve yazım araclarının geliştirilmesi, alfabe yardımıyla yapılan işlemlerin daha kolay gercekleştirilebildiği bir sureci başlatmıştır Kitap, bircok sayfadan oluşan, değişik tasarımlara sahip, sunmak istediği bilgiyi sıralı olarak veren bir arac olarak duşunulebilir Kısaca kitap, teknik acıdan bakıldığında televizyon gibi, bilgisayar gibi vermek istediği bilgiden farklı bir yapıya sahip bir aractır

Matbaanın icadından sonra kitap yaygınlaşarak hemen herkesin ulaşabildiği bir arac oldu Karatahta hem oğrencinin hem de oğretmenin aynı anda aynı konu uzerinde calışabilmesine olanak sağlayan ilk sınıf ici iletişim araclarından birisidir Okul otobusu oğrencilerin uzak yerlerden oğretim yerlerine taşınması ve dolayısıyla uygun eğitim ortamının sağlanması acısından bir oğretim aracı olarak gorulebilir (Knezevich & Eye, 1970, ss1922)

b) Engler teknolojiyi eğitimin ayrılmaz bir parcası olarak gormektedir Şoyle der: Eğer eğitim her yonuyle oğretmen, oğrenci, ve cevre arasındaki bir iletişim ağı olarak gorulurse, o zaman oğretim teknolojisinin bu ilişkileri tanımlamada onemli bir gorevi olduğu anlaşılabilir(Engler, 1972, s62)

c) Indiana Universityden Robert Heinich oğretmenlerin eğitim teknolojisine yaklaşımlarını şoyle dile getirmektedir: Peter Druckerin bir makalesinde soyledikleri buyuk oranda yanlış anlaşılmıştır; bu makalede kısaca şoyle denmekteydi:Oğrenme ve oğretme, yeni yontemlerden, hayatın başka hicbir safhasının etkilenmeyeceği kadar derinden etkilenecektir İnsanoğlunun en muhafazakar olduğu bu eski oğretme sanatında yeni yaklaşımlara, yontem ve araclara ihtiyac vardır Bu yeni geliştirilecek yontemler sayesinde, oğretmenler beceri ve yeterliliklerini arttırarak daha etkili olacaklardır Bu sayede oğretme, henuz aracları ile gunumuze ayak uyduramamış geleneksel bir sanat olsa da, sıradan bir insanın ustun bir performans sergileyebilmesini olanaklı kılacaktır

Yanlış anlaşıldığından bahsettim; cunku bircok eğitimci bu makaleyi okuduktan sonra başlarını sallayacak ve kullanılacak araclar sayesinde sınıf icerisinde oğrenim başarısının artacağını duşuneceklerdir Fakat burada asıl soylenmek istenen, ancak oğretim teknolojileri kullanıldığında sıradan bir insanın ustun bir performans gosterebileceğidir; yoksa gelişmiş teknoloji kullanmak tek başına yeterli olmayacaktır
 

Similar threads

Teknoloji Nedir? 1 Teknoloji, insanın bilimi kullanarak doğaya ustunluk kurmak icin tasarladığı rasyonel bir disiplindir (Simon, 1983, s173) 2 Teknoloji somut ve deneysel anlamda temel olarak teknik yonden yeterli kucuk bir grubun orgutlu bir hiyerarşi yardımıyla butunun geri kalanı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
149
teknolojinin olumlu ve olumsuz etkileri Teknolojinin Faydaları 1 Herbert Simon teknolojiyi insanın kendi yapay ic dunyasıyla dış cevre (doğa) arasında bir arayuz olarak gormektedir 2 Carnegie Komisyonunun bu konuyla ilgili vardığı sonuc şoyledir: Teknoloji oğretimde yardımcı bir rol...
Cevaplar
0
Görüntüleme
153
Teknolojinin Faydaları 1 Herbert Simon teknolojiyi insanın kendi yapay ic dunyasıyla dış cevre (doğa) arasında bir arayuz olarak gormektedir 2 Carnegie Komisyonunun bu konuyla ilgili vardığı sonuc şoyledir: Teknoloji oğretimde yardımcı bir rol ustlenmelidir, oğretimin amacı haline...
Cevaplar
0
Görüntüleme
95
Teknoloji hakkında data, teknolojinin eğitimdeki rolü nedir Teknoloji maddi ve deneysel anlamda temel olarak teknik yönden tatmin edici küçük bir grubun örgütlü bir hiyerarşi yardımıyla bütünün geri kalanı (halk müziği, olaylar, makineler vb) üstünde denetimi sağlamasıdır Eğitimde...
Cevaplar
0
Görüntüleme
60
Teknoloji Nedir? 1 Teknoloji, insanın bilimi kullanarak doğaya menfaat belirlemek için tasarladığı mantıklı bir disiplindir (Simon, 1983, s173) 2 Teknoloji bedensel ve denek anlamda esas olarak teknik yönden tatmin edici küçük bir grubun örgütlü bir hiyerarşi yardımıyla bütünün geri kalanı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
63
858,493Konular
981,562Mesajlar
29,681Kullanıcılar
ghbfghSon üye
Üst Alt