nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
teknolojinin olumlu ve negatif etkileri
Teknolojinin Faydaları
1 Herbert Simon teknolojiyi insanın kendi suni iç dünyasıyla dış çevre (doğa) aralarında bir arayüz olarak görmektedir
2 Carnegie Komisyonunun bu konuyla ilgili vardığı sonuç şöyledir: Teknoloji öğretimde asistan bir rol üstlenmelidir, öğretimin amacı haline getirilmemelidir
Teknoloji yalnızca var olduğu için kullanılmaya çalışılmamalı veya teknoloji kullanılmadığında devir dışı kalınacakmış gibi bir korkuya kapılmamalıdır Bizler, gelişmiş teknoloji kullanımının öğretimde doyum ve başarıya ulaşabilmek için tek başına yeterli olduğuna inanmıyoruz Birçok ders için dönemde birkaç saatlik teknoloji desteği tatmin edici olmaktadır Bazı dersler için teknoloji, dönemin yarısından çoğunda kullanılabilir; ama tüm bir dönemde böylesine bir teknoloji desteğine gereklilik duyulabileceği ders sayısı yok denebilecek değin azdır
3 Eğitimi etkileyen teknolojik gelişmeleri tartışan çok pozitif yayınlama, makale vardır Bunlar aralarında sinyâl olanlar aşağıya çıkarılmıştır
a) Alfabe, insanoğlunun bilgiyi paylaşması, kaydetmesi, ve saklaması için entelektüel bir araç olmuştur Kağıdın icadı ve imlâ araçlarının geliştirilmesi, alfabe yardımıyla yapılan işlemlerin daha basit gerçekleştirilebildiği bir süreci başlatmıştır Kitap, çoğu sayfadan oluşan, öbür tasarımlara sahip, sunmak istediği bilgiyi seri olarak veren bir vasıta olarak düşünülebilir Özetle kitap, teknik açıdan bakıldığında televizyon gibi, bilgisayar gibi atamak istediği bilgiden ayrı bir yapıya sahip bir araçtır Matbaanın icadından sonradan kitap yaygınlaşarak hemencecik herkesin ulaşabildiği bir araç oldu Karatahta hem öğrencinin ayrıca de öğretmenin benzer anda benzer konu üzerinde çalışabilmesine olasılık sağlayan birincil derslik içi iletişim araçlarından birisidir Okul otobüsü öğrencilerin uzakta yerlerden öğretim yerlerine taşınması ve dolayısıyla uygun eğitim ortamının sağlanması açısından bir öğretim aracı olarak görülebilir
b) Engler teknolojiyi eğitimin ayrılmaz bir parçası olarak görmektedir Şöyle der: eğer eğitim her yönüyle hoca, öğrenci, ve çevre arasındaki bir irtibat ağı olarak görülürse, o süre öğretim teknolojisinin bu ilişkileri tanımlamada kayda değer bir görevi olduğu anlaşılabilir
c) Indiana University'den Robert Heinich öğretmenlerin eğitim teknolojisine yaklaşımlarını şöyle dile getirmektedir:
Peter Drucker'in bir makalesinde söyledikleri büyük oranda yanlış anlaşılmıştır; bu makalede özet olarak şöyle denmekteydi: öğrenme ve öğretme, yeni yöntemlerden, hayatın diğer hiçbir safhasının etkilenmeyeceği kadar derinden etkilenecektir İnsanoğlunun en muhafazakar olduğu bu eski öğretme sanatında yeni yaklaşımlara, usul ve araçlara gereklilik vardır Bu yeni geliştirilecek yöntemler sayesinde, öğretmenler beceri ve yeterliliklerini arttırarak daha etkili olacaklardır Bu sayede öğretme, demin araçları ile günümüze ayak uyduramamış geleneksel bir sanat olsa da, bayağı bir insanın üstün bir performans sergileyebilmesini olası kılacaktır Hatalı anlaşıldığından bahsettim; çünkü birçok eğitimci bu makaleyi okuduktan sonradan başlarını sallayacak ve kullanılacak araçlar tamamen sınıf içerisinde öğrenim başarısının artacağını düşüneceklerdir Lakin burada esas yakınmak istenen, fakat öğretim teknolojileri kullanıldığında sıradan bir insanın üstün bir performans gösterebileceğidir; yahut gelişmiş teknoloji uygulamak kimsesiz tatmin edici olmayacaktır
TEKNOLOJİNİN ZARARLARI
1) Teknolojik aletlerin bir kısmının zararlarının yanına yararları da vardır ancak; Hiroşima ve Nagazakiye atılan atom bombalarının hala bir yararı bulunamamıştır Şu lahza bile dünyada 27000 nükleer silah var ve bunlardan 4000i her lahza harekete geçebilir
2) Çernobil kazası, radyasyon yayan cep telefonları, teknolojinin büyük icatlarından biri olan sigara nedeniyle teknoloji, kurbanlarını çare etmekle zaten yükümlüdür Ama günümüzde uygulanan kemoterapi bir fazla tedavi yöntemi hastalığın kendisinden daha kötüdür
3) Bir çok çocuk ve erişkin bilgisayar karşısında fazlasıyla zaman geçirmektedir Bunun sonucunda da bel fıtığı, boyun fıtığı, bel ve boyun ağrıları, obezite gibi hastalıklar ortaya çıkabilmektedir Teknoloji bu hastalıkları çare edebilse de hastaların çektiği acıların bedeli asla ödenemez
4) Çıkan bir fazla yeni ürün bize kültürümüzü unutmuştur Fast food adı verilen hızlı yemekler yüzünden, Türk mutfak kültürü büyük zararlar görmüştür Teknoloji doğruca dilimize yeni giren, ve MSNce konuşulan sözcükler Türkçemizi bozmaktadır
5) Teknoloji yüzünden fabrikalarda çalışan bir fazla insan işsiz kalmıştır Keza tekrar teknoloji yüzünden, nalburluk, kabavçılık, kunduracılık gibi bir fazla meslek unutulmuştur
6) Gezegenimizin en büyük sorunu olan Küresel ısınma felaketine teknoloji sebep olmuştur *
Teknolojinin Faydaları
1 Herbert Simon teknolojiyi insanın kendi suni iç dünyasıyla dış çevre (doğa) aralarında bir arayüz olarak görmektedir
2 Carnegie Komisyonunun bu konuyla ilgili vardığı sonuç şöyledir: Teknoloji öğretimde asistan bir rol üstlenmelidir, öğretimin amacı haline getirilmemelidir
Teknoloji yalnızca var olduğu için kullanılmaya çalışılmamalı veya teknoloji kullanılmadığında devir dışı kalınacakmış gibi bir korkuya kapılmamalıdır Bizler, gelişmiş teknoloji kullanımının öğretimde doyum ve başarıya ulaşabilmek için tek başına yeterli olduğuna inanmıyoruz Birçok ders için dönemde birkaç saatlik teknoloji desteği tatmin edici olmaktadır Bazı dersler için teknoloji, dönemin yarısından çoğunda kullanılabilir; ama tüm bir dönemde böylesine bir teknoloji desteğine gereklilik duyulabileceği ders sayısı yok denebilecek değin azdır
3 Eğitimi etkileyen teknolojik gelişmeleri tartışan çok pozitif yayınlama, makale vardır Bunlar aralarında sinyâl olanlar aşağıya çıkarılmıştır
a) Alfabe, insanoğlunun bilgiyi paylaşması, kaydetmesi, ve saklaması için entelektüel bir araç olmuştur Kağıdın icadı ve imlâ araçlarının geliştirilmesi, alfabe yardımıyla yapılan işlemlerin daha basit gerçekleştirilebildiği bir süreci başlatmıştır Kitap, çoğu sayfadan oluşan, öbür tasarımlara sahip, sunmak istediği bilgiyi seri olarak veren bir vasıta olarak düşünülebilir Özetle kitap, teknik açıdan bakıldığında televizyon gibi, bilgisayar gibi atamak istediği bilgiden ayrı bir yapıya sahip bir araçtır Matbaanın icadından sonradan kitap yaygınlaşarak hemencecik herkesin ulaşabildiği bir araç oldu Karatahta hem öğrencinin ayrıca de öğretmenin benzer anda benzer konu üzerinde çalışabilmesine olasılık sağlayan birincil derslik içi iletişim araçlarından birisidir Okul otobüsü öğrencilerin uzakta yerlerden öğretim yerlerine taşınması ve dolayısıyla uygun eğitim ortamının sağlanması açısından bir öğretim aracı olarak görülebilir
b) Engler teknolojiyi eğitimin ayrılmaz bir parçası olarak görmektedir Şöyle der: eğer eğitim her yönüyle hoca, öğrenci, ve çevre arasındaki bir irtibat ağı olarak görülürse, o süre öğretim teknolojisinin bu ilişkileri tanımlamada kayda değer bir görevi olduğu anlaşılabilir
c) Indiana University'den Robert Heinich öğretmenlerin eğitim teknolojisine yaklaşımlarını şöyle dile getirmektedir:
Peter Drucker'in bir makalesinde söyledikleri büyük oranda yanlış anlaşılmıştır; bu makalede özet olarak şöyle denmekteydi: öğrenme ve öğretme, yeni yöntemlerden, hayatın diğer hiçbir safhasının etkilenmeyeceği kadar derinden etkilenecektir İnsanoğlunun en muhafazakar olduğu bu eski öğretme sanatında yeni yaklaşımlara, usul ve araçlara gereklilik vardır Bu yeni geliştirilecek yöntemler sayesinde, öğretmenler beceri ve yeterliliklerini arttırarak daha etkili olacaklardır Bu sayede öğretme, demin araçları ile günümüze ayak uyduramamış geleneksel bir sanat olsa da, bayağı bir insanın üstün bir performans sergileyebilmesini olası kılacaktır Hatalı anlaşıldığından bahsettim; çünkü birçok eğitimci bu makaleyi okuduktan sonradan başlarını sallayacak ve kullanılacak araçlar tamamen sınıf içerisinde öğrenim başarısının artacağını düşüneceklerdir Lakin burada esas yakınmak istenen, fakat öğretim teknolojileri kullanıldığında sıradan bir insanın üstün bir performans gösterebileceğidir; yahut gelişmiş teknoloji uygulamak kimsesiz tatmin edici olmayacaktır
TEKNOLOJİNİN ZARARLARI
1) Teknolojik aletlerin bir kısmının zararlarının yanına yararları da vardır ancak; Hiroşima ve Nagazakiye atılan atom bombalarının hala bir yararı bulunamamıştır Şu lahza bile dünyada 27000 nükleer silah var ve bunlardan 4000i her lahza harekete geçebilir
2) Çernobil kazası, radyasyon yayan cep telefonları, teknolojinin büyük icatlarından biri olan sigara nedeniyle teknoloji, kurbanlarını çare etmekle zaten yükümlüdür Ama günümüzde uygulanan kemoterapi bir fazla tedavi yöntemi hastalığın kendisinden daha kötüdür
3) Bir çok çocuk ve erişkin bilgisayar karşısında fazlasıyla zaman geçirmektedir Bunun sonucunda da bel fıtığı, boyun fıtığı, bel ve boyun ağrıları, obezite gibi hastalıklar ortaya çıkabilmektedir Teknoloji bu hastalıkları çare edebilse de hastaların çektiği acıların bedeli asla ödenemez
4) Çıkan bir fazla yeni ürün bize kültürümüzü unutmuştur Fast food adı verilen hızlı yemekler yüzünden, Türk mutfak kültürü büyük zararlar görmüştür Teknoloji doğruca dilimize yeni giren, ve MSNce konuşulan sözcükler Türkçemizi bozmaktadır
5) Teknoloji yüzünden fabrikalarda çalışan bir fazla insan işsiz kalmıştır Keza tekrar teknoloji yüzünden, nalburluk, kabavçılık, kunduracılık gibi bir fazla meslek unutulmuştur
6) Gezegenimizin en büyük sorunu olan Küresel ısınma felaketine teknoloji sebep olmuştur *