İnditex, 2020-2021 mali periyodunun 1 Şubat- 30 Nisan'ı kapsayan birinci çeyreğinde 409 milyon euro ziyan ettiğini duyururken, geçen yıl tıpkı periyotta 734 milyon euro kar ilan etmişti. İspanya'da 2001 yılında halka açılan İnditex, birinci sefer ziyan beyanında bulundu.
COVID-19'un yarattığı aksiliklerden etkilenen İnditex'in satışları da birinci sefer ekside kalırken, 3 milyar 303 milyon euroyu bulan yüzde 44'lük bir düşüş olduğu bildirildi.
İnditex, internet satışlarında ise yüzde 50 artış kaydedildiğini duyurdu.
İspanyol şirketi ayrıyeten, 14 Temmuz'da yapılacak genel hissedarlar toplantısında, 2 Kasım'da yapılacak pay başına brüt temettü dağıtımının 0,35 sent olması teklifinde bulunacağını kaydetti.
Geçen yıl 0,88 sent olan temettü dağıtımında, sıhhat ve onunla kontaklı ekonomik krizden ötürü yüzde 60'a yakın bir düşüş öngörülmesi dikkati çekti.
Öte yandan İnditex, 2020-2022 planı çerçevesinde internet satışlarını güçlendirmek için 1 milyar euro, mağazalarının teknolojik alt yapıları için ise 1,7 milyar euro yatırım açıkladı.
Bünyesinde Zara, Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho ve Uterqüe markalarını barındıran, tüm dünyada 176 binden fazla çalışanı olan İnditex'in 96 ülkede 7 bin 400'den fazla mağazası bulunuyor.
İnditex, Türkiye'de de üretim yaparak, çok sayıda ana ve yan tedarikçi firmayla çalışıyor.