Özellikle WhatsApp ile sorunlar yaşayan kullanıcılar sayesinde daha fazla kullanıcı kazanmaya devam eden şirket, her ay çeşitli yeni özellikleri kullanıcılara sunuyor. Telegram CEO’su ve kurucusu Pavel Durov’un yakın tarihli bir duyurusu ise mesajlaşma platformunun, kullanıcılar için reklamları devre dışı bırakmak adına ucuz bir abonelik hizmeti sunmayı planladığını ortaya koyuyor.
Duyuru, Telegram’ın resmi duyuru kanalında kayıtlı kullanıcılara gönderilmiş. CEO’ya göre Telegram, 1000’den fazla aboneye sahip olan büyük kanallara üye olan kullanıcıların bir abonelik hizmeti aracılığıyla reklamları devre dışı bırakmasına izin verecek. Bu sayede kullanıcılar, kanallarında reklam bombardımanına maruz kalmadan uygulamanın geliştirilmesini doğrudan finansal olarak destekleyebilecekler.
Yeni özellik, herhangi bir kullanıcının Telegram’daki resmi reklamları devre dışı bırakmasına izin verecek ucuz bir abonelik şeklinde gelecek. Ayrıca, bazı kanal kurucuları aylık veya yıllık abonelik ücreti ödeyerek kanallarındaki tüm kullanıcılar için reklamları kapatabilecek.
Pavel Durov, Telegram’ın abonelik hizmeti üzerinde çalışmaya başladığını belirtmesinin yanı sıra hizmetin ne zaman kullanıma sunulacağı konusunda fikir sahibi olmamızı sağlıyor. Buna göre yeni özellik, önümüzdeki ay kullanılmaya başlanacak. Şu anda Telegram’ın seçenekler için ekonomik koşulları değerlendirdiğini de belirtelim. Özelliğin ne zaman kullanıma sunulacağı ile ilgili resmi bilgilendirmenin de kısa süre içerisinde yapılmasını beklediğimizi ekleyelim.