iltasyazilim
FD Üye
Dünyaya gelen insan ve cin, bir ölüm yolcusu olarak geliyor Cenâbı Hak bir takvim de bildirmiyor Ne takdim, ne tehir var Herkes bir takvimini dolduruyor
Ondan sonra bir ebediyet yolculuğu başlayacak Üzerinde bir tâdilât yapmak da mümkün değil Her an işlediğimizi, Kirâmen Kâtibîn tarafından bu dosyalar, kıyâmete gidiyor Kıyâmette dosyalarımız birikiyor Tâdilât yapmamız da mümkün değil “Kitabını oku, bugün nefsin (hesap sorucu olarak) kâfidir (elİsrâ, 14) denilecek Bütün hayatımız yeniden bize seyrettirilecek Ondan sonra bir ebedî yolculuk başlayacak
Cenâbı Hak yardım olarak insana istîdatlar veriyor
?????????? ????? ???? ??????
(“…Rûhumdan üfürdüğüm zaman… elHicr, 29; Sâd, 72)
Bu istîdatları istikâmetlendirmek için Cenâbı Hak peygamberler gönderiyor, kitaplar gönderiyor, suhuflar gönderiyor
Şu kâinat da insan için hazırlandı Zaten son insandan sonra fonksiyonu bittiği için infilâk edecek Yeni baştan bir düzen başlayacak
Velhâsıl insanın mâcerâsı çok uzun ve çok girift İnişçıkışlı, medcezirli Cenâbı Hak peygamberleriyle telkini, kâinattaki zerreden küreye telkini Rabbini tanıması, Rabbine güzel bir kul olması
Cenâbı Hak:
“Biz insanı abes (boş yere) yaratmadık Huzûrumuza gelip (hesap vermeyeceğini) mi zannediyor? (elMü’minûn, 115) buyuruyor
Velhâsıl her insanda, dünyada sekiz buçuk milyar insan varsa hepsinde bir ölüm endişesi var Ateistte, dinsizde; “Ya varsa ne olacak?
İlk tebliğler başladığı zaman Mekke’de:
????? ?????????????? ???? ????????? ?????????? ???????? ???? ????? ?????????????
(“Birbirlerine neyi soruyorlar? (İnanıp inanmamakta) ayrılığa düştükleri büyük haberi mi? enNebe, 13)
Hemen “büyük haber dediler
“???? ????????? ?????????? dediler “Büyük haber geldi dediler “Ya varsa? dediler Hemen tartışmaya başladılar Nefsanî hayatları çok baskındı, bertaraf etmenin çaresine baktılar Alay edelim dediler, hakaret edelim dediler, zulmedelim dediler vs kaldıralım dediler
Rasûlullah Efendimiz’e geldiler:
“–Sen Muhammed dediler, bunu kaldır, bu âhiret haberini kaldır, biz Sana tâbî olalım, yeter ki şu âhiret haberini kaldır dediler Yani rahatsız oldular Yani demek ki bir, tâbiri câizse insanın beyninde çöreklenmiş bir yılan gibi Dâimâ yokluyor âhiret havâdisi
Dünyada inkâr etseler de, dünyada her şey bir âhiret haberini haber veriyor, fânîliği haber veriyor; ilâhî kudret, ilâhî azameti haber veriyor
Kâfirde böyle endişe var Bugün de aynı şekilde Bunu, âhiret haberini unutturmaya çalışıyor Televizyon unutturmaya çalışıyor, internet unutturmaya çalışıyor Modalar, reklâmlar, dünyevîleşmeler unutturmaya çalışıyor
Mü’minde ise; mü’minde de endişe… Cenâbı Hak, peygamberler ve peygamberlerin işaret ettiği kişilerin dışında kimseye bir teminat yok son nefes…
Onun için Cenâbı Hak:
????? ?????????? ?????? ?????????? ???????????
“…Ancak müslümanlar olarak can verin (Âli İmrân, 102) “Sakın ha, başka şekilde can vermeyin! buyuruyor “Allâh’a yardım eden… buyruluyor Yani dîni yaşayacak, dîni yaşatacak O zaman “…Allah da ona yardım edecek, ayağını kaydırmayacak (Bkz Muhammed, 7)
Yani demek ki her mü’minde endişe; kaygan bir durumun üzerinde
Cenâbı Hak bu kaygan durumda kayanları bildiriyor Kârun’u bildiriyor, daha evvel salih bir kuldu
Bel’am bin Bâûrâ’yı bildiriyor, o da evliyâullahtan bir kuldu Nasıl kaydı gitti!
Mü’minde tecellîler ayrı ayrı Fakat en mühimi, bu ebediyet yolculuğunu güzelleştirmek Bu da, Cenâbı Hak “takvâyı bildiriyor
Takvâlı olmak için;
???? ?????? ?????????? ?????? ??????? ???????
“Allah Rasûlü’ne itaat, Allâh’a itaattir… (Bkz enNisâ, 80)
İşte ashâbı kirâm, Efendimiz’in izini takip ettiler devamlı İbadette takip ettiler, ahlâkta tâkip ettiler, muâmelâtta takip ettiler, muâşerette takip ettiler, hakhukukta takip ettiler
Efendimiz’e hayran oldular Efendimiz bir âbide İnsanlıkta bir âbide Efendimiz’in her ânını temsil etmeye çalıştılar Allâh’ın verdiği bu İslâm nîmetini düşündüler Bunu infâka mecbur olduklarını hissettiler Çin’e gittiler, Semerkand’a gittiler, Kayrevan’a gittiler, Afrika’ya girdiler Daha sonra gelen, İspanya’ya gitti İstanbul’a seferler oldu Sırf bu, Allâh’ın verdiği bu İslâm nîmetinin bedelini ödeyebilmek
Ve hepimiz, bu sonsuzluğun bir yolcusuyuz
Onun için buyruluyor:
“İki şeyi unutma! selâmete gitmek için Ve bunu kalp unutmayacak Kalp unutmaması için kalbin Cenâbı Hak’la beraber olması lâzım
????? ???????? ??????? ??????????? ??????????
(“…Kalpler ancak Allâh’ın zikriyle huzur bulur erRa‘d, 28) Buyruluyor
Kalp unutmayacak Cenâbı Hakk’ı unutmayacak, bir de âhireti unutmayacak İnsanın fıtratında fânîliğe isyan konmuş İnsan fânîliği istemiyor, aman daha fazla yaşayayım istiyor Endişe; son nefesten korkuyor, mezardan korkuyor, âhiretten korkuyor Bunun da bertarâfı için, işte kalbin Cenâbı Hak’la beraberliğini temin edebilmek
????? ???????? ??????? ??????????? ??????????
(“…Kalpler ancak Allâh’ın zikriyle huzur bulur erRa‘d, 28)
Kalbi, kalbi selîm hâline getirebilmek
?????? ???? ????? ??????? ???????? ???????
(“…Ancak Allâh?a kalbi selîm (temiz bir kalp) ile gelenler (o günde fayda bulur) eşŞuarâ, 8889) Ve âhireti unutmamak Selâmet yolu
İnsanın iki yapısı var Mâlum, bir türâbî yapısı var Topraktan olan bu ceset yapısı İbadet, muâmelât, ahlâk vs hepsi bu bedenle oluyor Bunun için rûha beden giydirildi
Bir nutfe olarak dünyaya, ana karnına verildi O beden, yok kadar bir madde; aleka, mudğa, izam, lahim vs birtakım programlardan geçti Ondan sonra bir insan olarak çıktı Cenâbı Hak soruyor:
“En insan (diyor), seni şekilsizlikten en güzel şekilde birleştiren Rabbine karşı seni aldatan nedir? buyuruyor (Bkz elİnfitâr, 68)
Dâimâ bir tefekküre sevk ediyor Bir yoktan, bir sıfırdan nasıl bir nutfe olarak geldin? Aldığın gıdalardan bir nutfe oldun Topraktan bir gelişin var En nihayet bir insan olarak dünyaya geliyorsun
İbadetler bu bedenle olacak Tabi son nefeste bu bedenin fonksiyonu bitecek Beden geldiği yere, türâba, yine toprağa dönecek Fakat rûhânî hayatımız, ona ölüm yok
Cenâbı Hakk’ın ruhları yaratması Rabbi tasdik ettikten sonra; tabi o tarafı biz bilmiyoruz, unutturdu Cenâbı Hak En son bu ruh olarak, bu ana karnına giriyoruz Bedenle birleştiriliyor Bedenle bir ömür takvimi devam ediyor Ömür takviminin sonunda beden ruhtan ayrılıyor Yine ruh yolculuğa devam ediyor Bir mezar hayatı
Nasıl bir mezar hayatı? O da meçhul Ancak sallâllâhu aleyhi ve sellem Efendimiz dünyevî intibâlarla bize mezar hayatından sahneler bildiriyor Ya Cennet bahçesi veyahut da Cehennem’den hazin bir çukur O tarafta bir müddet de yok Herkes kıyamete kadar bekleyiş…
Kıyâmetten sonra “yevmü’lhurûc, o mezarlardan kalkış “Yevmü’lhulûd, bir ebediyet gününün başlaması Orada da insanın durumuna göre, hâline göre, o âhiret hayatının herkes için ayrı ayrı olması Çok azının hemen Cennet’e girmesi, fakat diğer büyük kalabalığın, uzun uzun bir âhiret içinde beklemesi
Mücrimlere zor anlar çok Güneş yaklaşacak O zamanın şartlarına göre, ter boğacak, ağır sıkıntılar Fakat bu dünyada Cenâbı Hak’la dost olanlar, kalbi selîme erenler Onlar için:
??? ?????? ?????????? ????? ???? ???????????
“…Onlar üzülmeyeceklerdir, korkmayacaklardır (Yûnus, 62) Ölümü güzelleştirenler Bunlar kimler? Cenâbı Hak bunlar için:
“Rabbim Allah’tır deyip… (Fussilet, 30) Yani devamlı Allah rızâsını, ibadetleri bir huşû içinde olacak Ahlâk, muâmelât vs Rasûlullah Efendimiz’e benzeyecek Onlar için bir selâmet olacak
??? ?????? ?????????? ????? ???? ???????????
Onlar Cenâbı Hak’la dost oldukları için “…Onlar üzülmeyecek ve korkmayacaklardır (Fussilet, 30) Fakat esas büyük kitle için epey zor anlar yaşanacak Çok zor anlar yaşanacak Peygamberler bile zorlanacaklar an an Çünkü peygamberlere de, hepsi Cennetlik olduğu hâlde onlar da tebliğden onlar da hesap verecekler: Ulaşamadığı kimseler var mı? Tebliğ etmediği kimseler var mı?
İşte Hazreti Yunus aleyhisselâm dünyada bile üç gün erken gittiği için, balığın karnına atılıyor Zikrine ve istiğfarına, Cenâbı Hak, etmeseydi kıyâmete kadar balığın karnında bırakırdık, buyuruyor Fakat Cenâbı Hak ona istiğfarını kabul ettiği için de onun kurak bir yere atmaktan kurtulduğunu söylüyor Bir peygamber kurak bir yere atılırdı, Cenâbı Hak kabul etmeseydi (Bkz elKalem, 49)
Velhâsıl ibadetlerimiz, muâmelâtımız, hepsi kabule muhtaç Yani demek ki kul devamlı Cenâbı Hakk’a ilticâ hâlinde olacak “Aman yâ Rabbi! diyecek
Diğer kıyâmet safhasında, burada olan dosyalarımız devamlı orada doluyor
?????? ???????? ????????? ??????? ??????? ?????? ?????? ???????? ????????? ??????? ?????? ??????
(“Artık kim zerre ağırlığınca bir hayır işlerse, onun mükâfatını görecektir Kim de zerre ağırlığınca bir kötülük işlerse, onun cezasını görecektir ezZilzâl, 78)
Zerreler bile gidiyor oraya Orada bakacağız ki unuttuğumuz çok zerreler orada yeniden orada göreceğiz
Nasıl bugün Cenâbı Hak, bir ibrettir, bu sanayinin ilerlemesi, tabi o da Cenâbı Hakk’ın verdiği bir istîdatla olmuş oluyor, nasıl bir düğmeye, kompüter’in, bir bilgisayarın bir düğmesine basıyorsun her şey ortaya çıkıyor; orada bizim de her şeyimiz ortaya çıkacak Duygularımıza göre değerlendirme olacak, ibadetlerimiz, tâatlerimiz, yaptığımız işler Zor ve korkulu bir an
Orada Cenâbı Hak, bu dünyada ne verdiyse hepsi iki uçlu bir bıçak gibi Hayra da şerre de Gözünle ne yaptın? Neleri seyrettin, nelerden ibret aldın? Ne kadar Rahmânî vitrinler, ne kadar şeytânî vitrinlerde gözün dolaştı, gezdi? Kalbine neler damlattı oradan? Kulağın öyle, ağzın öyle, vücudun öyle vs öyle…
Velhâsıl zor gün Bu zor güne hazırlanabilmek
Velhâsıl Cenâbı Hak insanın istîdat olarak ahseni takvim üzere, yani en güzel yaratılış…
İnsan bir tefekkür edecek Af edersiniz bir köpek, bir kedi, bir yılan gördüğü zaman “ben böyle yaratılabilirdim diyecek Bir fare gördüğü zaman “ben fare olarak yaratılabilirdim diyecek “Ben bir kazanarak bir insan olarak gelmedim diyecek Düşünecek, tefekkür edecek “Bir sıfır sermaye ile insan olarak geldim diyecek
Tabi bunun için ne kadar bir minnettarlık içinde bulunacak Cenâbı Hakk’a Daha daha öteleri düşünecek:
“Elhamdülillah ben yüz yirmi dört bin küsur peygamberin en yücesine ümmet oldum diyecek “Bunu da bir sıfır sermaye ile oldum diyecek Fakat kendisi düşünecek bunu Fakat bunun ben bedelini vereceğim Buraya kadar bedelsiz, fakat bundan sonra bir bedel başlayacak
????? ????????????? ?????????? ???? ??????????
“…Verdiğimiz nîmetlerden sorulacaksınız (etTekâsür, 8) buyruluyor
Cenâbı Hak bazı şeylerin miktarını bildirmiyor Bize zekâtın miktarını bildiriyor, kırkta bir Fakat Cenâbı Hakk’ın sana verdiği lûtuflar, ihsanlar, ikramlar, bunun bedelini bildirmiyor O açık, ucu açık bunun
İnfak buyruluyor Bu infakı kullanabilmek için, bu da kalbe bağlı “Sevdiklerinizden vermedikçe Allâh’a yaklaşamazsınız… (Bkz Âli İmrân, 102)
Canın hasta olsa, canın bir tehlikeye girse, neleri verirsin canını kurtarmak için? Bütün dünya nîmetleri gözünde küçülür Aman şu canımı kurtarayım diye
Demek ki Cenâbı Hak dostlukta da bunu istiyor Ne kadar Cenâbı Hak’la dostum? Mâlî imkân, zihnî imkân, bedenî imkân vs bunlarla ne kadar bir seferber hâlinde olacaksın? Ki bununla bir îmânını test edeceksin, bir muhabbetini test edeceksin Cenâbı Hak’la
İnsan, Cenâbı Hak, “mükerrem kıldık diyor (Bkz elİsrâ, 70) Yani mükerrem olacak vasıflar verdik Bu, insan, bu imtihan dünyasında mükerremliğe kavuşacak, mükerremliğin neticesinde muhteşem olan Dâru’sSelâm’a Cennet’e girmeye hak kazanacak
Osman Nuri Topbaş Sohbetlerinden
Ondan sonra bir ebediyet yolculuğu başlayacak Üzerinde bir tâdilât yapmak da mümkün değil Her an işlediğimizi, Kirâmen Kâtibîn tarafından bu dosyalar, kıyâmete gidiyor Kıyâmette dosyalarımız birikiyor Tâdilât yapmamız da mümkün değil “Kitabını oku, bugün nefsin (hesap sorucu olarak) kâfidir (elİsrâ, 14) denilecek Bütün hayatımız yeniden bize seyrettirilecek Ondan sonra bir ebedî yolculuk başlayacak
Cenâbı Hak yardım olarak insana istîdatlar veriyor
?????????? ????? ???? ??????
(“…Rûhumdan üfürdüğüm zaman… elHicr, 29; Sâd, 72)
Bu istîdatları istikâmetlendirmek için Cenâbı Hak peygamberler gönderiyor, kitaplar gönderiyor, suhuflar gönderiyor
Şu kâinat da insan için hazırlandı Zaten son insandan sonra fonksiyonu bittiği için infilâk edecek Yeni baştan bir düzen başlayacak
Velhâsıl insanın mâcerâsı çok uzun ve çok girift İnişçıkışlı, medcezirli Cenâbı Hak peygamberleriyle telkini, kâinattaki zerreden küreye telkini Rabbini tanıması, Rabbine güzel bir kul olması
Cenâbı Hak:
“Biz insanı abes (boş yere) yaratmadık Huzûrumuza gelip (hesap vermeyeceğini) mi zannediyor? (elMü’minûn, 115) buyuruyor
Velhâsıl her insanda, dünyada sekiz buçuk milyar insan varsa hepsinde bir ölüm endişesi var Ateistte, dinsizde; “Ya varsa ne olacak?
İlk tebliğler başladığı zaman Mekke’de:
????? ?????????????? ???? ????????? ?????????? ???????? ???? ????? ?????????????
(“Birbirlerine neyi soruyorlar? (İnanıp inanmamakta) ayrılığa düştükleri büyük haberi mi? enNebe, 13)
Hemen “büyük haber dediler
“???? ????????? ?????????? dediler “Büyük haber geldi dediler “Ya varsa? dediler Hemen tartışmaya başladılar Nefsanî hayatları çok baskındı, bertaraf etmenin çaresine baktılar Alay edelim dediler, hakaret edelim dediler, zulmedelim dediler vs kaldıralım dediler
Rasûlullah Efendimiz’e geldiler:
“–Sen Muhammed dediler, bunu kaldır, bu âhiret haberini kaldır, biz Sana tâbî olalım, yeter ki şu âhiret haberini kaldır dediler Yani rahatsız oldular Yani demek ki bir, tâbiri câizse insanın beyninde çöreklenmiş bir yılan gibi Dâimâ yokluyor âhiret havâdisi
Dünyada inkâr etseler de, dünyada her şey bir âhiret haberini haber veriyor, fânîliği haber veriyor; ilâhî kudret, ilâhî azameti haber veriyor
Kâfirde böyle endişe var Bugün de aynı şekilde Bunu, âhiret haberini unutturmaya çalışıyor Televizyon unutturmaya çalışıyor, internet unutturmaya çalışıyor Modalar, reklâmlar, dünyevîleşmeler unutturmaya çalışıyor
Mü’minde ise; mü’minde de endişe… Cenâbı Hak, peygamberler ve peygamberlerin işaret ettiği kişilerin dışında kimseye bir teminat yok son nefes…
Onun için Cenâbı Hak:
????? ?????????? ?????? ?????????? ???????????
“…Ancak müslümanlar olarak can verin (Âli İmrân, 102) “Sakın ha, başka şekilde can vermeyin! buyuruyor “Allâh’a yardım eden… buyruluyor Yani dîni yaşayacak, dîni yaşatacak O zaman “…Allah da ona yardım edecek, ayağını kaydırmayacak (Bkz Muhammed, 7)
Yani demek ki her mü’minde endişe; kaygan bir durumun üzerinde
Cenâbı Hak bu kaygan durumda kayanları bildiriyor Kârun’u bildiriyor, daha evvel salih bir kuldu
Bel’am bin Bâûrâ’yı bildiriyor, o da evliyâullahtan bir kuldu Nasıl kaydı gitti!
Mü’minde tecellîler ayrı ayrı Fakat en mühimi, bu ebediyet yolculuğunu güzelleştirmek Bu da, Cenâbı Hak “takvâyı bildiriyor
Takvâlı olmak için;
???? ?????? ?????????? ?????? ??????? ???????
“Allah Rasûlü’ne itaat, Allâh’a itaattir… (Bkz enNisâ, 80)
İşte ashâbı kirâm, Efendimiz’in izini takip ettiler devamlı İbadette takip ettiler, ahlâkta tâkip ettiler, muâmelâtta takip ettiler, muâşerette takip ettiler, hakhukukta takip ettiler
Efendimiz’e hayran oldular Efendimiz bir âbide İnsanlıkta bir âbide Efendimiz’in her ânını temsil etmeye çalıştılar Allâh’ın verdiği bu İslâm nîmetini düşündüler Bunu infâka mecbur olduklarını hissettiler Çin’e gittiler, Semerkand’a gittiler, Kayrevan’a gittiler, Afrika’ya girdiler Daha sonra gelen, İspanya’ya gitti İstanbul’a seferler oldu Sırf bu, Allâh’ın verdiği bu İslâm nîmetinin bedelini ödeyebilmek
Ve hepimiz, bu sonsuzluğun bir yolcusuyuz
Onun için buyruluyor:
“İki şeyi unutma! selâmete gitmek için Ve bunu kalp unutmayacak Kalp unutmaması için kalbin Cenâbı Hak’la beraber olması lâzım
????? ???????? ??????? ??????????? ??????????
(“…Kalpler ancak Allâh’ın zikriyle huzur bulur erRa‘d, 28) Buyruluyor
Kalp unutmayacak Cenâbı Hakk’ı unutmayacak, bir de âhireti unutmayacak İnsanın fıtratında fânîliğe isyan konmuş İnsan fânîliği istemiyor, aman daha fazla yaşayayım istiyor Endişe; son nefesten korkuyor, mezardan korkuyor, âhiretten korkuyor Bunun da bertarâfı için, işte kalbin Cenâbı Hak’la beraberliğini temin edebilmek
????? ???????? ??????? ??????????? ??????????
(“…Kalpler ancak Allâh’ın zikriyle huzur bulur erRa‘d, 28)
Kalbi, kalbi selîm hâline getirebilmek
?????? ???? ????? ??????? ???????? ???????
(“…Ancak Allâh?a kalbi selîm (temiz bir kalp) ile gelenler (o günde fayda bulur) eşŞuarâ, 8889) Ve âhireti unutmamak Selâmet yolu
İnsanın iki yapısı var Mâlum, bir türâbî yapısı var Topraktan olan bu ceset yapısı İbadet, muâmelât, ahlâk vs hepsi bu bedenle oluyor Bunun için rûha beden giydirildi
Bir nutfe olarak dünyaya, ana karnına verildi O beden, yok kadar bir madde; aleka, mudğa, izam, lahim vs birtakım programlardan geçti Ondan sonra bir insan olarak çıktı Cenâbı Hak soruyor:
“En insan (diyor), seni şekilsizlikten en güzel şekilde birleştiren Rabbine karşı seni aldatan nedir? buyuruyor (Bkz elİnfitâr, 68)
Dâimâ bir tefekküre sevk ediyor Bir yoktan, bir sıfırdan nasıl bir nutfe olarak geldin? Aldığın gıdalardan bir nutfe oldun Topraktan bir gelişin var En nihayet bir insan olarak dünyaya geliyorsun
İbadetler bu bedenle olacak Tabi son nefeste bu bedenin fonksiyonu bitecek Beden geldiği yere, türâba, yine toprağa dönecek Fakat rûhânî hayatımız, ona ölüm yok
Cenâbı Hakk’ın ruhları yaratması Rabbi tasdik ettikten sonra; tabi o tarafı biz bilmiyoruz, unutturdu Cenâbı Hak En son bu ruh olarak, bu ana karnına giriyoruz Bedenle birleştiriliyor Bedenle bir ömür takvimi devam ediyor Ömür takviminin sonunda beden ruhtan ayrılıyor Yine ruh yolculuğa devam ediyor Bir mezar hayatı
Nasıl bir mezar hayatı? O da meçhul Ancak sallâllâhu aleyhi ve sellem Efendimiz dünyevî intibâlarla bize mezar hayatından sahneler bildiriyor Ya Cennet bahçesi veyahut da Cehennem’den hazin bir çukur O tarafta bir müddet de yok Herkes kıyamete kadar bekleyiş…
Kıyâmetten sonra “yevmü’lhurûc, o mezarlardan kalkış “Yevmü’lhulûd, bir ebediyet gününün başlaması Orada da insanın durumuna göre, hâline göre, o âhiret hayatının herkes için ayrı ayrı olması Çok azının hemen Cennet’e girmesi, fakat diğer büyük kalabalığın, uzun uzun bir âhiret içinde beklemesi
Mücrimlere zor anlar çok Güneş yaklaşacak O zamanın şartlarına göre, ter boğacak, ağır sıkıntılar Fakat bu dünyada Cenâbı Hak’la dost olanlar, kalbi selîme erenler Onlar için:
??? ?????? ?????????? ????? ???? ???????????
“…Onlar üzülmeyeceklerdir, korkmayacaklardır (Yûnus, 62) Ölümü güzelleştirenler Bunlar kimler? Cenâbı Hak bunlar için:
“Rabbim Allah’tır deyip… (Fussilet, 30) Yani devamlı Allah rızâsını, ibadetleri bir huşû içinde olacak Ahlâk, muâmelât vs Rasûlullah Efendimiz’e benzeyecek Onlar için bir selâmet olacak
??? ?????? ?????????? ????? ???? ???????????
Onlar Cenâbı Hak’la dost oldukları için “…Onlar üzülmeyecek ve korkmayacaklardır (Fussilet, 30) Fakat esas büyük kitle için epey zor anlar yaşanacak Çok zor anlar yaşanacak Peygamberler bile zorlanacaklar an an Çünkü peygamberlere de, hepsi Cennetlik olduğu hâlde onlar da tebliğden onlar da hesap verecekler: Ulaşamadığı kimseler var mı? Tebliğ etmediği kimseler var mı?
İşte Hazreti Yunus aleyhisselâm dünyada bile üç gün erken gittiği için, balığın karnına atılıyor Zikrine ve istiğfarına, Cenâbı Hak, etmeseydi kıyâmete kadar balığın karnında bırakırdık, buyuruyor Fakat Cenâbı Hak ona istiğfarını kabul ettiği için de onun kurak bir yere atmaktan kurtulduğunu söylüyor Bir peygamber kurak bir yere atılırdı, Cenâbı Hak kabul etmeseydi (Bkz elKalem, 49)
Velhâsıl ibadetlerimiz, muâmelâtımız, hepsi kabule muhtaç Yani demek ki kul devamlı Cenâbı Hakk’a ilticâ hâlinde olacak “Aman yâ Rabbi! diyecek
Diğer kıyâmet safhasında, burada olan dosyalarımız devamlı orada doluyor
?????? ???????? ????????? ??????? ??????? ?????? ?????? ???????? ????????? ??????? ?????? ??????
(“Artık kim zerre ağırlığınca bir hayır işlerse, onun mükâfatını görecektir Kim de zerre ağırlığınca bir kötülük işlerse, onun cezasını görecektir ezZilzâl, 78)
Zerreler bile gidiyor oraya Orada bakacağız ki unuttuğumuz çok zerreler orada yeniden orada göreceğiz
Nasıl bugün Cenâbı Hak, bir ibrettir, bu sanayinin ilerlemesi, tabi o da Cenâbı Hakk’ın verdiği bir istîdatla olmuş oluyor, nasıl bir düğmeye, kompüter’in, bir bilgisayarın bir düğmesine basıyorsun her şey ortaya çıkıyor; orada bizim de her şeyimiz ortaya çıkacak Duygularımıza göre değerlendirme olacak, ibadetlerimiz, tâatlerimiz, yaptığımız işler Zor ve korkulu bir an
Orada Cenâbı Hak, bu dünyada ne verdiyse hepsi iki uçlu bir bıçak gibi Hayra da şerre de Gözünle ne yaptın? Neleri seyrettin, nelerden ibret aldın? Ne kadar Rahmânî vitrinler, ne kadar şeytânî vitrinlerde gözün dolaştı, gezdi? Kalbine neler damlattı oradan? Kulağın öyle, ağzın öyle, vücudun öyle vs öyle…
Velhâsıl zor gün Bu zor güne hazırlanabilmek
Velhâsıl Cenâbı Hak insanın istîdat olarak ahseni takvim üzere, yani en güzel yaratılış…
İnsan bir tefekkür edecek Af edersiniz bir köpek, bir kedi, bir yılan gördüğü zaman “ben böyle yaratılabilirdim diyecek Bir fare gördüğü zaman “ben fare olarak yaratılabilirdim diyecek “Ben bir kazanarak bir insan olarak gelmedim diyecek Düşünecek, tefekkür edecek “Bir sıfır sermaye ile insan olarak geldim diyecek
Tabi bunun için ne kadar bir minnettarlık içinde bulunacak Cenâbı Hakk’a Daha daha öteleri düşünecek:
“Elhamdülillah ben yüz yirmi dört bin küsur peygamberin en yücesine ümmet oldum diyecek “Bunu da bir sıfır sermaye ile oldum diyecek Fakat kendisi düşünecek bunu Fakat bunun ben bedelini vereceğim Buraya kadar bedelsiz, fakat bundan sonra bir bedel başlayacak
????? ????????????? ?????????? ???? ??????????
“…Verdiğimiz nîmetlerden sorulacaksınız (etTekâsür, 8) buyruluyor
Cenâbı Hak bazı şeylerin miktarını bildirmiyor Bize zekâtın miktarını bildiriyor, kırkta bir Fakat Cenâbı Hakk’ın sana verdiği lûtuflar, ihsanlar, ikramlar, bunun bedelini bildirmiyor O açık, ucu açık bunun
İnfak buyruluyor Bu infakı kullanabilmek için, bu da kalbe bağlı “Sevdiklerinizden vermedikçe Allâh’a yaklaşamazsınız… (Bkz Âli İmrân, 102)
Canın hasta olsa, canın bir tehlikeye girse, neleri verirsin canını kurtarmak için? Bütün dünya nîmetleri gözünde küçülür Aman şu canımı kurtarayım diye
Demek ki Cenâbı Hak dostlukta da bunu istiyor Ne kadar Cenâbı Hak’la dostum? Mâlî imkân, zihnî imkân, bedenî imkân vs bunlarla ne kadar bir seferber hâlinde olacaksın? Ki bununla bir îmânını test edeceksin, bir muhabbetini test edeceksin Cenâbı Hak’la
İnsan, Cenâbı Hak, “mükerrem kıldık diyor (Bkz elİsrâ, 70) Yani mükerrem olacak vasıflar verdik Bu, insan, bu imtihan dünyasında mükerremliğe kavuşacak, mükerremliğin neticesinde muhteşem olan Dâru’sSelâm’a Cennet’e girmeye hak kazanacak
Osman Nuri Topbaş Sohbetlerinden