iltasyazilim
FD Üye
İnsanların tanıtım ve amaçlı olarak daha fazla kişiye ulaşmak için kitle iletişim araçlarını kullanmaktadır Televizyonlara dağıtılmış ürünlerde reklamlar verilerek insanlara tanıtımları yapılmaktadır Televizyon doğruca milyonlarca kişiye ulaşılması sağlanıyor Ekranlarda yayınlanan reklamların olumlu ve negatif olmak üzere etkileri bulur
Olumlu etkileri
İnsanların ürünleri daha yakından tanımalarını sağlıyor
Televizyon reklamlarının fiyatları fazla yüksek olması büyük ve kayda değer firmalar kadar sağlandığı düşüncesi yaratıyor
İnsanların piyasa araştırması yapmadan önce ürünleri tanıyorlar
Yeni meydana çıkan ürünler hakkında bilgi sahibi olarak daha bilinçli tüketici olunabilir
İnsanlara veri verici ulus spotu reklamları bir uçtan bir uca öğrenimleri gelişiyor
Olumsuz etkileri
Ürünün kalitesini bilmeden insanlara sunulması
Kaliteli olmayan ürünler reklamlar bir uçtan bir uca insanlara pazarlanmaktadır
Magazin ve televizyon yayınları fazla gelişimini olumsuz yönde etkilemektedir
Türk toplumunun kültür değerleri geride bırakılarak batı kültürünün tanıtımı yapılması
Lüks tüketiminin yaygınlaşmasına ve artmasına neden oluyor
İnsanların yayınlardan nedeniyle ülke sorunlarından uzaklaşarak baskın olmaması
Reklamlar insanları özendirerek tasarruf yapmasını önlemektedir
Fiziksel olarak kişilerin borçlanması ve para harcamalarına teşvik etmektedir *
Olumlu etkileri
İnsanların ürünleri daha yakından tanımalarını sağlıyor
Televizyon reklamlarının fiyatları fazla yüksek olması büyük ve kayda değer firmalar kadar sağlandığı düşüncesi yaratıyor
İnsanların piyasa araştırması yapmadan önce ürünleri tanıyorlar
Yeni meydana çıkan ürünler hakkında bilgi sahibi olarak daha bilinçli tüketici olunabilir
İnsanlara veri verici ulus spotu reklamları bir uçtan bir uca öğrenimleri gelişiyor
Olumsuz etkileri
Ürünün kalitesini bilmeden insanlara sunulması
Kaliteli olmayan ürünler reklamlar bir uçtan bir uca insanlara pazarlanmaktadır
Magazin ve televizyon yayınları fazla gelişimini olumsuz yönde etkilemektedir
Türk toplumunun kültür değerleri geride bırakılarak batı kültürünün tanıtımı yapılması
Lüks tüketiminin yaygınlaşmasına ve artmasına neden oluyor
İnsanların yayınlardan nedeniyle ülke sorunlarından uzaklaşarak baskın olmaması
Reklamlar insanları özendirerek tasarruf yapmasını önlemektedir
Fiziksel olarak kişilerin borçlanması ve para harcamalarına teşvik etmektedir *