Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Televizyonun Yararları Ve Zararları Nelerdir

Televizyonun Yararları Ve Zararları Nelerdir
0
123

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
televizyonun yararları ve zararları nelerdir
televizyonun yararları ve zararları maddeler halinde
televizyon izlemek yararlımıdır zararlımıdır

Televizyon izlemenin Yararları

a Çocukları eve bağlayarak ailede iki taraflı ilgiler yaratıp aile mutluluğunu
gerçekleştirir
b Çocuğun kültürünü geliştirir
c Çocuğu düşünmeye tevşvik eder
d Çocukların alaka ve hayat alanlarım genişletir
e Çocukların estetik zevklerini geliştirir

Televizyon izlemenin Zararları

a Çocuğu yararlı etkinliklerden alıkoyabilir, onu edilginleştirir,
yaratıcılıktan ve etkinlikten uzaklaştırır
b Çocukta tek tip layık yargıları geliştirilebilir
c Şehvetli yönden güven içinde olmayan çocuklarda üzüntü
ve korkular geliştirebilir Onlarda kesintisiz korku içinde olma gibi davranışlar
geliştirebilir
d ilkokul yıllarında kişiliklerinin biçimlendiği dönemde onlarda
saldırganlık duyguları geliştirebilir
e ABD de özellikle çocuklar aralarında şişmanlık yaygındır
Bunun sebebi, TV aleyhinde saatlerce kıpırdamadan oturmak ve
abur cubur yemektir
f TV'de gördükleri herşeyi hakiki olarak algılayabilirler5
g) Çocuklar, gerçekle gerçek olmayanı ayırdetmekte güçlük çekerler
Gözleri önünde olup bitenin bir oyun ya da temsil olduğunu
bilmez, reel sanırlar Süperman gibi uçmaya çalışırlar

Televizyonun çocuklar üzerindeki negatif etkilerinden birisi,kuvvet duygularını uyarmasıdır Saldırganlık içerikli programlar çocukları da kavgacı olmaya yöneltmektedirÇocuk, kitle iletişim araçlarının günlük ve anlık tatmini için kullanır
Toplumun modellerini öğrenmek için değil Fakat giderken bilinçsizolarak bunları da öğrenmekte ve toplumsallaşmaktadır

• Keza kitle irtibataraçları, çocuğun eğitilmesi bakımından sadece eğitim nedeniyle okullarda kullanılmaya başlamıştır
• Okul sistemlerince iletişim araçlarının eğitimsel imkânları uzun süre farkedilmiştir Güldürü kitapları, tarih ve edebiyat öğretmek için yayınlandılar Tamamen eğitimsel filmler yapıldı Eğitimsel radyo,okul dışındaki doğa araştırmaları, edebiyat, tiyatro, coğrafya ve matematik dallarındaki uzmanları sınıfa getirmiştir Sonradan eğitimsel TV,
eğitimsel radyonun yerini aldı Böylece görsel eğitim alanı bir uzmanlık durumuna gelmiştir Bu konularda öğretmenler kurslardan geçirilmektedir Hem batıda gelişmiş ülkelerde görsel işitsel kitaplıklar oluşturulmuştur

Eğitimcilerin bütün kitle iletişim araçları bakımından işlevi, bu araçlardaki programları ve yayınları eleştirmek ve seçmektir Zararlı olanları çocuk yönünden eleştirmek, en yerinde olanları ise çocuk için seçmektir

Özellikle TV, erişkin eğitiminde de yararlı olabilir Onlara ayrıca okuma yazma, ayrıca mesleksel kurslar açısından yardımsever olabilir Ayrıca onların bilgi, görgülerini arttırmak, tutumlarım değiştirmek ve genel kültürlerini arttırmak açısından da epeyce yardımcı oldukları bir gerçektir

TV, hem eğitimsel programlarında en kabiliyetli öğretmenlerden geniş kitlelerin yararlanmasını da sağlamaktadırRadyo ve Televizyondaki eğitim yayınları, içeriğine göre
a) Temel eğitim,
b) Bütünleyici eğitim olarak gruplandırılabilirTemel eğitim türündeki eğitici yayınlarda, okullarda bahşedilen eğitim verildiği gibi, bireye bazı beceriler, uğraşılar, bilgiler verilmesi de
amaçlanır Bu eğitim kapsamına okula giden öğrenciler girdiği gibi,mektep dışındaki kişiler de girebilir Bu eğitim türüne Ilk Elden eğitimdenir Bu tür yayınlarda maksat, temel eğitimin eksikliğini onarmak, bu nesil eğitimin etkinliğini arttırmaktır Bu eğitimin zarfında şu hususlara yer verilir

I Bireyin düşünme ve iletişim yetenekleri:Okuma yazma, hitabe, dinleme, hesap yapma
II Maharet kazandırma: el yapımı, ev işi, tarım, hayvancılık, inşaat vs
III Çevre ve kişi sağlığı ile ilgili bilgiler
IV Doğal sürecin ve fiziki çevrenin bilinmesi ve anlaşılması ile ilgili bilgiler
V: V Kişinin içinde yaşadığı evrenin, hesaplı ve toplumsal kurumları bilmesi, anlaması ile ilgili bilgiler
VI Kişinin değer hak ve insiyatifi ile yaşayabileceği çağdaş bir evrene uyumunu karşılayan niteliklerin geliştirilmesi
VII Ruhsal ve ahlâkî gelişimi, dinsel inanışların ve törenlerin toplum hayatına gerçekte davranışını kazandırma ile ilgili bilgiler,
b Tamamlayıcı eğitim türünde ise kişiye haber ve genel kültür veren yayınlar girer Yaygın eğitim de denilebilecek bu tür yayınlar, örgün eğitim yayınları açık havada verilecek bütün eğitsel içerikli yayınları kapsarMektep dıştan bulunan herkese her konuda bahşedilen yayındır *
 
858,498Konular
982,052Mesajlar
30,039Kullanıcılar
postaldudeSon üye
Üst Alt