Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Televizyonun Yararları ve Zararları Nelerdir

Televizyonun Yararları ve Zararları Nelerdir
0
88

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Televizyonun Yararları ve Zararları Nelerdir televizyonun yararları ve zararları maddeler halinde televizyonun yararları nelerdir madde halinde madde ve zararları nelerdir Zenginfakir demeden her evin baş köşesinde bir kara kutu vardır Evet günümüzün en vazgeçilmezi olan televizyondan bahsediyoruz Melek'lerim Bir fazla faydası oaln televizyonun, yeniden bir fazla zararı vardır Melek'ler Peki bu üstünlük ve zararlar nelermiş; buyrun bu yazımızda öğrenelimtelevizyonunyararlarivezararlarinelerdir5c592cc8518f2alt 1549348035 1549348035 televizyonunyararlarivezararlarinelerdir5c592cc87e4a2televizyonunyararlarivezararlarinelerdir5c592cc87e4a2televizyonunyararlarivezararlarinelerdir5c592cc87e4a2 TELEVİZYON VE ÇOCUK TELEVİZYON İZLEMENİN YARARLARI Çocukları eve bağlar, aile bireylerini bir araya toplayarak arasında yeni iki taraflı ilgilerin doğmasını sağlar Aileler için bir kültür kaynağı ödevi görür Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların ilgi ve yaşantı alanlarını genişletir Çocukların estetik zevklerini genişletir Çocuğun kelime hazinesini genişletir Televizyonu genelde düşündüğümüzde çocuklar için mektep aracılığıyla düzenlenmiş, sistematik, amaçlı öğrenim için kullanabileceğimiz bir vasıta haline dönüşebilir TELEVİZYON İZLEMENİN ZARARLARI TELEVİZYON PROGRAMLARINA DÜŞKÜNLÜK Çocuğu, az daha uyuşturarak faydalı etkinliklerden ve uğraşlardan alıkoyabilir Çocukların kazanılmış bilgilerinin azalmasına niçin olur Çocukların tek alıcı bedel yargıları geliştirmelerine niçin olur Özellikle şehvetli yönden güven içinde olmayan çocuklarda üzüntü ve korkular geliştirebilir Çocukların televizyonda gördükleri her şeyi reel olarak algılamaları gördüklerini denemekten ve taklit etmekten hoşlandıkları görülmüştür Doğruyu, yanlışı ayırt edemedikleri bilinmektedir Okul öncesinde fazla pozitif televizyon izleyen çocukların okuldaki başarılarını ve sosyal ilişkilerini etkilemektedir Televizyon programlarına düşkünlük çocukları pasifleştirir PROGRAMLAR NASIL HAZIRLANMALIDIR? Yaş gruplarına kadar; 27 yaş konuların hareketli, taklit dolu, sembolik öğelerin renk, ışık, ses düzenine Toplumsal niteliği olan tartı veren kurguyla sunulmalısı gerekir 7 – 11 yaş ahlak ve toplum kurallarının doğrusuyla, yanlışıyla sergilendiği programlar Ergenlerin kavrayış ve eleştirme yeteneklerinin erişkin olmalıdır 12 yaş + düzeyine ulaşması sebebiyle yine benzer çerçevede daha karmaşık kültürel ve toplumsal konulara yer verilebilir Çocuklara yönelik programların hazırlanmasında pedagogla işbirliği yapılmalıdır Programlarda içten tavır dili kullanılmalıdır Ufak çocuklara karşın programlarda konu ve dil sade olmalıdır TELEVİZYONUN FAYDALARI Televizyon bir kitle irtibat cihazıdır Yani, televizyon dünyada olup bitenleri bize en basit yoldan haber verebilecek, öteki insanlarla düşüncelerimizde benzerlik veya farklılık olup olmadığını sınayabileceğimiz, tüm bunların yanı sıra insanlarla ortak konularüzerine konuşmamızı karşılayan (diziler, maçlar, haberler) ve bu anlamda insanı sosyalleştiren (derinine inildiğinde tekdüzeleştiren) bir cihazdır Televizyon işlerimizde de bize yardımcıdır, mesala ertesi gün havanın nasıl olacağını televizyondan öğreniriz ve buna tarafından önlemimizi alırız, ya da köprüde trafik olduğu söylenirse 2 Köprüden gideriz Hem ekonominin gidişatı yani bizim uğraştığımız meslekle ilgili bilgilere de televizyon baştan sona sahip oluruz Mesala bir milletvekili dolar yükselecek derse; hemen dolara yükleniriz Fiilen tamamen düşününce televizyonla doğmuşsak onsuz yaşamanın zorluğunu göz ardı edilemeyeceğini görürüz Çünkü televiyonu herkez izler, ve o dünyayı bizim ayağımıza getirmiyor desek yalan olur UEFA kupası finalini televizyon olmasa nasıl izlerdik? Bir yolu var ast oysa; Maça gitmek, tamamlanmış gidersin ama bir gidersin iki gidersin insanın bütcesi dayanmaz buna, keza her maçı izlemek isteyen stada akın etse bu etkinliğe stad dayanmaz Bu misal kendimce güzel bir misal çünkü futbolu da populer yapan televizyondan başkası değildir Bu özelliğin yanı sıra haberlerde fakirleri de görüp onlar hakkında içimizin sızlaması televizyonun duygularımızı da kontrol eden bir aygıt olduğunun kanıtıdır… Televizyonun yararları Çağımızda lüzum çocukların gerekse erişkinlerin yaşamında iletişim ve bilgilenme açısından en az yazılı yayınlar dek hatta daha fazla televizyonun etkisi olduğu şüphesizdir Televizyon, görsel ve işitsel duyulara yönelik bir kitle iletişim arabulucu olması sebebiyle, hem olumlu ayrıca de negatif etkilere sahip olabilmektedir Amerika Birleşmiş Devletleri nde yapılan bir çalışmada (1989), çocukların uyku dışındaki zamanının çoğunu öteki aktiviteler yerine TV izleyerek geçirdiklerini bildirilmiştir TV ile ilgili Nielson raporuna göre, 25 yaşındaki çocuklar haftada yaklaşık 27 saat, 611 yaşındaki çocuklar haftada takriben 23 saatten daha artı, 1217 yaşındaki çocuklar ise yaklaşık 23 saat TV izlemektedir Bu çocukların 70 yaşına ulaştıklarında toplam yaşamlarının 7 yılını TV izlemekle geçirmiş olacakları bildirilmektedir Bu Nedenle TV, çocukların adölesanların yaşamında oldukça etkin bir zor olarak ortaya çıkmaktadır Yeniden yapılan çalışmalar, çocuk üzerinde zihinsel, hissi ve sosyal etkiye sahip olan TV nin çocuğa denetimli olarak izletilmesinin olumlu, tesadüfen izletilmesinin ise negatif etkisi olduğunu bildirmektedir Ailelerin TV konusundaki denetimlerinin beceriksiz olduğu durumlarda, TV çocukların inanç, akıl ve davranışlarını kolaylıkla etkileyebilmektedir böylece TV kullanımında yetişkinlerin gerekli denetim ve düzenlemeler yapmaları, bu konuda bazı kurallar koyarak çocuğun bu kurallara uymasını sağlamaları da dikkat edilmesi gereken bir durumdur Asılbabaların TV yi çocuğun tüm gününü başında geçireceği bir vasıta olarak yok, yalnızca günlük yaşamda karşılaşabileceklerinden çok daha değişik konularla ilgili veri ve izlenimler edinmesine yardımcı olacak bir araç olarak görmeleri sağlanmalıdır Özellikle ayrı roller ve ortamlarda pekçok ailelerle etkileşim halinde yer alan hemşirelerin TV nin çocuk üzerindeki olumsuz etkileri azaltılabilirOxford Üniversitesinin Iletişim Dekanları,TV nin çocuk üzerindeki negatif etkilerini eksilmek amacıyla bir takım önerilerde bulunmuştur Çalışmamızda yer verdiğimiz bu önerilerden bazıları; * Ebeveynlere TV nin etkileri konusunda eğitim vermeye mücadele gösterilmeli, çocuklara eleştirel TV izleme becerisi kazandırılmalı, * Ebeveynler çocuklarının TV izlemesini günde 12 saatle sınırlandırılmalı, * Ebeveynlere TV nin yerine geçebilecek okuma, spor veya eğitici hobiler gibi uğraşlar bulmaları öğütlenmeli, * Ebeveynler çocuklarının seyredeceği programların seçimine katılmalı, * Ebeveynler çocukların izlediklerini yorumlamalarına yardımcı olmak nedeniyle onlarla birlikte TV izlemeli, * TV nin çocuklar üzerindeki etkilerini taşıyan daha artı araştırma desteklenmeli ve çocuklar için öteki gruplarla işbirliği yapılmalıdır Yararları Rakam Yüzde Yeni bilgiler öğretir 9 880 Anlamsız zamanları değerlendirir 6 570 Eğlendirir 65 630 Dilini geliştirir 5 500 Hayal gücünü değiştirir 5 500 Müziğe ilgisini artırır 6 570 Yaratıcılığı yönlendirir 6 570 Televizyonun Birey ve Toplum Üzerindeki Etkisi İnsanların kimi zaman can sıkıntısından, kimi zaman vakit devretmek için, kimi zaman da eglenmek ve bilgilenmek amacıyla karsısına geçtigi televizyon çagımızın popüler iletisim araçlarından biri olmaya devam etmektedir Keza eglendirme keza de egitme islevini, insanları hiçbir zahmete sokmadan gerçeklestiren televizyon; is yaparken, kitap okurken, hatta eglenirken zeka izlenebilme özelligine sahiptir bu nedenle “televizyon, tarihte ilk kez, milyarlarca insan kadar, kolaylıkla ve yaygınlıkla izlenebilen yegane iletisim aracıdır TV yıgınlara sunulan bir “elma sekeridirbir anlamda “Çagımız insanının büyük tutkusu, milyonlarca insanı, boyutları daha önce su ya da bu sekilde saptanmıs bir kalıplasmadan geçirme arabulucudır Olumlu kullanıldıgında fazla yardımcı ve bereketli kullanıldığında mükemmel bir egitim aracıdırOlumsuz kullanımında ise en güvenli olmayan silahtan daha etkin, sinsi bir zehir gibi insanları imha etme gücüne sahip olabilmektedir  
 
858,496Konular
981,684Mesajlar
29,764Kullanıcılar
alibaba31Son üye
Üst Alt