Akbank müşterilerinin, dijital bankacılık sistemlerindeki sorun nedeniyle 17 saatten fazla müddettir süreç yapamadığı belirtildi. Meseleye ait olarak açıklamada bulunan Akbank, siber atağın kelam konusu olmadığını bildirdi.
Akbank müşterilerinin, dün sabah saatlerinden bu yana, çabucak hiçbir bankacılık sürecini yapamadıkları söz edildi.
Mevzunun toplumsal medyaya yansımasıyla birlikte siber akın argümanlarını da beraberinde gelirken, bankadan yapılan açıklamada sistemsel arıza olduğu belirtildi. Kelam konusu arızadan internet ve mobil bankacılık kanalarının yanı sıra ATM işlemleri de etkilendi.
"Problemin giderilmesi için ilgili ünitelerimiz çalışmaktadır"
Bankadan yapılan açıklamada, "Bugün bankamız sistemlerinde yaşanan yavaşlama ve kesintilerin siber hücum nedeniyle olduğuna dair kamuoyuna yansıyan haberler gerçeği yansıtmamaktadır. Bankamızda hiçbir güvenlik sorunu bulunmamaktadır. Sorunun giderilmesi için ilgili ünitelerimiz çalışmaktadır. Gösterdiğiniz anlayış için teşekkür ederiz" denildi.
Kredi ve kredi kartı ödemelerini 1 gün faizsiz öteledi
Akbank'ın internet sitesinde yer alan duyurudaki kararlar ise şöyle:
"06.07.2021 tarihinde başlayan ve devam eden bankamız ana bilgisayarındaki teknik meseleden kaynaklanan kesintiler ile ilgili olarak;
Ekstre ödemesi 06.07.2021 tarihinde olan kredi kartları müşterilerimizin son ödeme tarihi bankamız tarafından bir gün ötelenmiştir.
Kredi vadesi yahut taksit tarihi 06.07.2021 olan ticari krediler ve tüketici kredileri için o gün faiz işletilmeyecektir/işleyen faiz geri ödenecektir.
Müşterilerimize ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili rastgele bir gecikme faizi yansıtılmayacaktır.
Müşterilerimizin ekstre ötelemeleri, kredi vadesi ve taksit ödemeleriyle ilgili ek bir süreç yapmasına gerek bulunmamaktadır.
Gelişmelere paralel olarak ek tedbirler alınacaktır.
Yaşanan arızaya toplumsal medyadan da reaksiyonlar gecikmedi