Araçlarda yer alan hararet göstergeleri adından da anlaşılacağı üzere hararet oranını gösterir. Ayrıca, bu gösterge sayesinde arızalar tespit edilebileceği gibi, motorun sıcaklığı da görülebilir. Bu amaçla pek kullanılmasa da aracın göstergelerini kontrol etmekte fayda vardır.
Motor sıcaklığının araçların çalışma ısısı olan 90 derecede durması oldukça önemlidir. Bu durum motorun daha uzun ömürlü olmasına olanak sağlar ve motorda ki aşınmaları en aza seviyeye indirir . Motor sıcaklığının 90 derecede sabit durması yakıt ekonomisi için de gerekli bir koşuldur. Aracın olması gerekenden daha soğuk çalışması ya da araçta aşırı ısınma problemi birçok arızaya neden olabilir.
Bu yüzden motorda ki sıcaklığın mümkün olduğunca standart seviyelerde olması gereklidir ve hararet göstergesi belli periyotlar ile kontrol edilmelidir. İşte bu aşamada termostatın görevi de daha çok önem kazanır. Termostat ısıyı dengeleme görevini üstlenen önemli bir araç parçasıdır. Termostat aracın çalışmasında rol oynamasa da herhangi bir arıza ile karşılaşmamak için hayati bir parçadır.
Termostatta bir arıza olması da bu yüzden önemli bir durumdur. Peki termostat arızası belirtileri nelerdir? Termostatta bir arıza olduğunu anlamanın ilk yolu hararet göstergesini takip etmektir. Hararet göstergesini izledikten sonra ise termostat problemleri belirtileri şunlardır;
2. Kaloriferler ısıtma görevini tam olarak yerine getiremez. Termostat sürekli açık kaldıysa bu durumla karşılaşılabilir. Bu da termostatta bir arıza olduğu belirtisidir.
3. Motorun sıcak olmasına rağmen radyatör soğuk olur. Bu durum termostatın sürekli kapalı olması ya da açılması gereken derecede açılmamasından meydana gelir. Termostat arızasının en tehlikeli olanıdır çünkü bu durum aracın motorunda büyük hasarlar olmasına neden olabilmektedir.
4. Termostat geç açar. Bu durumda termostat açması gereken dereceden daha düşük veya daha yüksek bir derece açar ve motorun zarar görmesine neden olabilir.
Motor sıcaklığının araçların çalışma ısısı olan 90 derecede durması oldukça önemlidir. Bu durum motorun daha uzun ömürlü olmasına olanak sağlar ve motorda ki aşınmaları en aza seviyeye indirir . Motor sıcaklığının 90 derecede sabit durması yakıt ekonomisi için de gerekli bir koşuldur. Aracın olması gerekenden daha soğuk çalışması ya da araçta aşırı ısınma problemi birçok arızaya neden olabilir.
Bu yüzden motorda ki sıcaklığın mümkün olduğunca standart seviyelerde olması gereklidir ve hararet göstergesi belli periyotlar ile kontrol edilmelidir. İşte bu aşamada termostatın görevi de daha çok önem kazanır. Termostat ısıyı dengeleme görevini üstlenen önemli bir araç parçasıdır. Termostat aracın çalışmasında rol oynamasa da herhangi bir arıza ile karşılaşmamak için hayati bir parçadır.
Termostatta bir arıza olması da bu yüzden önemli bir durumdur. Peki termostat arızası belirtileri nelerdir? Termostatta bir arıza olduğunu anlamanın ilk yolu hararet göstergesini takip etmektir. Hararet göstergesini izledikten sonra ise termostat problemleri belirtileri şunlardır;
Termostat Arızası Belirtileri
1. Aracın performansında düşme be yakıt tüketiminde bir artma olur. Termostat açık kaldığında motor suyu radyatörle motor arasında sürekli devir daim yapacağı için motor çalıştığında normal sıcaklığa ulaşamaz. Bu durum da aracın performansını düşürür.2. Kaloriferler ısıtma görevini tam olarak yerine getiremez. Termostat sürekli açık kaldıysa bu durumla karşılaşılabilir. Bu da termostatta bir arıza olduğu belirtisidir.
3. Motorun sıcak olmasına rağmen radyatör soğuk olur. Bu durum termostatın sürekli kapalı olması ya da açılması gereken derecede açılmamasından meydana gelir. Termostat arızasının en tehlikeli olanıdır çünkü bu durum aracın motorunda büyük hasarlar olmasına neden olabilmektedir.
4. Termostat geç açar. Bu durumda termostat açması gereken dereceden daha düşük veya daha yüksek bir derece açar ve motorun zarar görmesine neden olabilir.