iltasyazilim
FD Üye
Haya, edep, iffet erkeklerde altın hükmündeyse kadınlarda ise elmas hazineleri hükmündedir Bu kıymetli hazineye kadın ancak takvayı esas tuttuğu zaman kavuşabilir Takvanın kadındaki en büyük ölçülerinden birisi ise örtüsüdür Kadın takvayı esas tutmayıp modanın ve ifsatçıların akımlarına kendisini kaptırırsa izzetini ve edebini ve namusunu kaybetme tehlikesi içerisine girer
Takva elbisesi olan örtüsü, bir nevi onu o kötü akımların kölesi ve hizmetçisi olmaktan koruyup kollayarak, şefkat ve güzelliğini zalim insanların ayakları altında zillet çekmesine mani olacak bir zırh hükmüne geçer Kadın fıtraten zaif olmakla beraber neslin devamına vesile olduğu için Cenabı Hak kendisini sevecek ve himaye edecek bir eş bulması için ona güzellik ve cazibe vermiş ki, o cazibe ve güzellikle sevdirsin erkeğin himayesine girip iffetini ve dinini muhafaza etsin Ancak kadın kendisini eşine sevdirip ve bağlayacak olan takva örtüsünü ve haya perdesini çıkarıp atarsa yada onu tam olarak tatbik etmezse eşinin nazarında sadakatsizlikle itham edilip o eşin tahakkümüne boyun eğip muhabbetini kaybetme tehlikesine maruz kalacaktır Kadın, eşinin muhabbet ve sevgisini kaybetmemesi için iç ve dış örtüsüne dikkat etmesi gerekir Kadınların bütün muhabbet ve sevgilerini kime ve neye hasrettiklerinin ölçüsü onların örtüleridir Bir kadının örtüsüne bakarak sevgi ve muhabbetinin ne kadarını eşine ne kadarını da sokaktaki erkeklere verdiğini anlayabilirsiniz Bediüzzaman Hazretleri açık, saçıklık ve hayasızlığın nedenlerinden birisinin de 10 kadından 9 tanesinin sokaktaki erkekleri eşlerinden daha güzel ve yakışıklı gördükleri için onlara karşı süslenip açıklık ve saçıklık suretine girerek kendilerini o erkeklere beğendirmek kaygısı yüzünden olduğunu, bu tarz giyim ve hareketin ise sadakatsizlik sayıldığını, kadının eşine vermesi gereken güzellik, cazibe, muhabbet ve sevgisini başka erkeklere taksim ederek kendini avuttuğunu söylemektedir
Demek tesettürün ölçüsü kadının eşine olan muhabbet ve sevgisinin de ölçüsünü göstermektedir Örtülü yada açık kadınların giyim ve hareketlerine bakıldığı zaman bu hal anlaşılmaktadır Kimi kadın cazibe ve güzelliğinin yüzde kırkını eşine verirken yüzde altmışını cazibedar surete sokarak dışarıdaki erkeklere verir Kimisi güzellik ve cazibesinin yüzde ellisini eşine yüzde ellisini ise dışarıdaki erkeklere verir Kimisi Başörtüsüyle başını kapatıp saçını Cenabı Hakkın emrine verirken bacaklarını açarak erkeklerin beğenisine verir Kimisi ise takvayı esas tutar ve bütün güzellik ve mahremiyetini sadece eşine hasredip ona verir Yabancı erkeklere cazibe ve güzelliğini göstermeyi sadakatsizlik sayar Sevgi ve muhabbetinin yüzde yüz’ünü eşine verir Takva elbisesi olan çarşafa bürünür Sadece eşinin özeli olup en mahrem vücut sırlarını başka erkeklerle aşikâr bir biçimde paylaşmaz Kocaya yüzde elli sokaktaki erkeklere yüzde elli taksimat yapmaz Her şeyini eşiyle paylaşır Ona kendini beğendirme kaygısı taşır dışarıda ki erkekler beni beğensin tasası çekmez
Demek tesettür, sadakatin ölçüsünü gösteren bir mihenk taşı gibidir Karı koca arasındaki muhabbet ve sevgiyi koruyan bir harç gibidir Sadakati muhafaza eden bir kalkan gibidir Nasıl ki, iki çanak antenin göstereceği kanal sayısı ile tek çanağın ve göstereceği kanalın sayısı bir olmaz Öylede sevgi ve muhabbet çanakları olan güzellik ve cazibesinin ve muhabbetinin yarısını eşine yarısını başka erkeklere çevirenin alacağı iltifat ve muhabbet sinyali eksik ve yarım olur Bu eksik ve yarım sevgiden hayır gelmez Kadın yüzünü, kalbini ve cazibesini ve güzelliğinin yüzünü eşine dönüp vermesi gerekir ki tam ve mükemmel bir mutluluk bulsun Yoksa bir ömür boyu kendini başka erkeklere beğendirme kaygısı ve zahmetini çekecektir
Dikkat! Eşini zorla soyup erkeklerin beğenisine sunan ya da eşinin hayâsızca giyinmesine ses çıkarmayarak eşinin cazibe ve güzelliğini başkalarıyla gururla paylaşanlar mevzuumuz dışındadır
ALINTIDIR
Takva elbisesi olan örtüsü, bir nevi onu o kötü akımların kölesi ve hizmetçisi olmaktan koruyup kollayarak, şefkat ve güzelliğini zalim insanların ayakları altında zillet çekmesine mani olacak bir zırh hükmüne geçer Kadın fıtraten zaif olmakla beraber neslin devamına vesile olduğu için Cenabı Hak kendisini sevecek ve himaye edecek bir eş bulması için ona güzellik ve cazibe vermiş ki, o cazibe ve güzellikle sevdirsin erkeğin himayesine girip iffetini ve dinini muhafaza etsin Ancak kadın kendisini eşine sevdirip ve bağlayacak olan takva örtüsünü ve haya perdesini çıkarıp atarsa yada onu tam olarak tatbik etmezse eşinin nazarında sadakatsizlikle itham edilip o eşin tahakkümüne boyun eğip muhabbetini kaybetme tehlikesine maruz kalacaktır Kadın, eşinin muhabbet ve sevgisini kaybetmemesi için iç ve dış örtüsüne dikkat etmesi gerekir Kadınların bütün muhabbet ve sevgilerini kime ve neye hasrettiklerinin ölçüsü onların örtüleridir Bir kadının örtüsüne bakarak sevgi ve muhabbetinin ne kadarını eşine ne kadarını da sokaktaki erkeklere verdiğini anlayabilirsiniz Bediüzzaman Hazretleri açık, saçıklık ve hayasızlığın nedenlerinden birisinin de 10 kadından 9 tanesinin sokaktaki erkekleri eşlerinden daha güzel ve yakışıklı gördükleri için onlara karşı süslenip açıklık ve saçıklık suretine girerek kendilerini o erkeklere beğendirmek kaygısı yüzünden olduğunu, bu tarz giyim ve hareketin ise sadakatsizlik sayıldığını, kadının eşine vermesi gereken güzellik, cazibe, muhabbet ve sevgisini başka erkeklere taksim ederek kendini avuttuğunu söylemektedir
Demek tesettürün ölçüsü kadının eşine olan muhabbet ve sevgisinin de ölçüsünü göstermektedir Örtülü yada açık kadınların giyim ve hareketlerine bakıldığı zaman bu hal anlaşılmaktadır Kimi kadın cazibe ve güzelliğinin yüzde kırkını eşine verirken yüzde altmışını cazibedar surete sokarak dışarıdaki erkeklere verir Kimisi güzellik ve cazibesinin yüzde ellisini eşine yüzde ellisini ise dışarıdaki erkeklere verir Kimisi Başörtüsüyle başını kapatıp saçını Cenabı Hakkın emrine verirken bacaklarını açarak erkeklerin beğenisine verir Kimisi ise takvayı esas tutar ve bütün güzellik ve mahremiyetini sadece eşine hasredip ona verir Yabancı erkeklere cazibe ve güzelliğini göstermeyi sadakatsizlik sayar Sevgi ve muhabbetinin yüzde yüz’ünü eşine verir Takva elbisesi olan çarşafa bürünür Sadece eşinin özeli olup en mahrem vücut sırlarını başka erkeklerle aşikâr bir biçimde paylaşmaz Kocaya yüzde elli sokaktaki erkeklere yüzde elli taksimat yapmaz Her şeyini eşiyle paylaşır Ona kendini beğendirme kaygısı taşır dışarıda ki erkekler beni beğensin tasası çekmez
Demek tesettür, sadakatin ölçüsünü gösteren bir mihenk taşı gibidir Karı koca arasındaki muhabbet ve sevgiyi koruyan bir harç gibidir Sadakati muhafaza eden bir kalkan gibidir Nasıl ki, iki çanak antenin göstereceği kanal sayısı ile tek çanağın ve göstereceği kanalın sayısı bir olmaz Öylede sevgi ve muhabbet çanakları olan güzellik ve cazibesinin ve muhabbetinin yarısını eşine yarısını başka erkeklere çevirenin alacağı iltifat ve muhabbet sinyali eksik ve yarım olur Bu eksik ve yarım sevgiden hayır gelmez Kadın yüzünü, kalbini ve cazibesini ve güzelliğinin yüzünü eşine dönüp vermesi gerekir ki tam ve mükemmel bir mutluluk bulsun Yoksa bir ömür boyu kendini başka erkeklere beğendirme kaygısı ve zahmetini çekecektir
Dikkat! Eşini zorla soyup erkeklerin beğenisine sunan ya da eşinin hayâsızca giyinmesine ses çıkarmayarak eşinin cazibe ve güzelliğini başkalarıyla gururla paylaşanlar mevzuumuz dışındadır
ALINTIDIR