Tesla, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Yönetimi tarafından açıklanan evraklara nazaran, fren kaliper cıvatalarının gevşemesinin potansiyel olarak lastik basıncı kaybına neden olacağı ve bu durumun kaza riskinin artması manasına gelmesi sebebiyle elektrikli araçlarından 5.974’ünü geri çağırıyor. Geri çağırma kapsamında tutulan arabalar, 2019-2021 Model 3 araçlarını ve 2020-2021 Model Y araçlarını içeriyor.
Tesla, potansiyel kusurdan kaynaklanan rastgele bir çarpışmanın yahut yararlanmanın şimdiye kadar mevcut olmadığını açıklasa da, muhtemel kazaların önüne geçebilmek için kelam konusu kaliper cıvatalarını fiyatsız olarak inceleyecek ve gerekli değişimleri sağlayacak. Lakin, bu durumun şirketin paylarında %1.5’tan fazla düşüşe sebep olduğunu belirtmekte de yarar var.
Tesla’nın yürüttüğü bu geri çağırma operasyonu, dokunmatik ekran arızaları nedeniyle Çin’de 36.126 Model S ve Model X aracının geri çağırılmasını ve ABD’de 134.951 aracı içeren bir geri çağırmayı takip ediyor. Şirket daha evvel 2020 yılında kusurlu süspansiyon nedeniyle 50.000 arabası Çin’de ve 9.500 Model X ve Model Y’yi de ABD’de geri çağırmıştı. Yeniden ayrıyeten, 2018 yılında hidrolik direksiyon bileşenindeki bir sorun nedeniyle 123.000 Model S geri çağrılmıştı.
Son olarak, şirketin geçtiğimiz Aralık ayında da emsal bir sorunu 2021 Model Y aracında tespit ettiğini belirtelim.