iltasyazilim
FD Üye
Tevfik Fikret'in Şiir, Sait Faik Abasıyanık'ın Hikaye Anlayışı Nasıldır?
Tevfik Fikret'in Şiir Anlayışı Nasıldır
Sait Faik Abasıyanık'ın Öykü Anlayışı
Tevfik Fikret'in Şiir Anlayışı Nasıldır?
Birincil gruptaki şiirlerinde işlediği konular aşk, doğa ve günlük yaşamdaki bazı olaylardır Bu şiirlerinde sanat için sanatdüşüncesine bağlıdır Mal Varlığıi Fünûn dışındaki şiirlerinde toplumcu bir anlayışa yönelir Bu şiirlerde başlıca temalar bağımsızlık ve medeniyettir Toplumu saran hürriyetsizliğe karşısında yazdığı Sisşiiri büyük akustik uyandırır Fikret, sanatının ikinci döneminde tarihe, dine, bütün ulusal değerlere karşıdır Ülkenin ilerlemesini, gelişmesini ister Fikret, aruz ölçüsünü Türkçeye başarıyla uygular Şiirde beyit bütünlüğünü kırmış, anlamın beyitte tamamlanması geleneğini sona erdirmiştir Nazmı (şiiri) nesre (düzyazıya) yaklaştırmıştır Şiirlerinde sonenin yanında hür müstezatı çoğunlukla kullanmıştır Fikret'in bilhassa birincil dönemindeki şiirlerinde dili oldukça ağırdır Arapça, Farsça kelime ve tamlamaları yoğun biçimde kullanır Fikret'in şiirlerinde biçim yönünden parnasizmin etkisi vardır Fikret, manzum hikâyelerinde de toplumsal konuları ve sorunları ele almıştır Balıkçılar, Nesrin, Ramazan Sadakası manzum hikâyelerindendir Şiirlerini Rübabı Şikeste ve Haluk'un Defterî adlı kitaplarda toplamıştır Çocuklar için hece ölçüsüyle yazdığı şiirleri Şermin adlı bir kitaptadır; bu şiirlerde dil epeyce yalındır
Sait Faik Abasıyanık'ın Öykü Anlayışı Nasıldır?
Cumhuriyet sonrası dönemde Türk hikâyeciliğinin en önemli yazarlarındandır Hikâyeleri Çehov tarzı hikâyeciliğin örneklerinden sayılır İstanbul'daki yaşam Sait Faik'in hikâyelerinin başlıca konusunu oluşturur; bu açıdan o, bütün bir İstanbul hikâyecisidir İstanbul'un kalabalık semtlerinde, kenar mahallelerinde, balıkçıların aralarında, adalarda, Köprü'de veya Tünel'de dolaşan yazan gözlemlediği yaşamı ve insanları anlatır Deniz kıyısı, balıkçılar, vapur iskelesi, gezgin vapuru, bir boyacı çocuk, yaşlı bir dilenci, Adalar'daki yaşam onun hikâyelerinin belli başlı öğeleri gibidir Sait Faik için yazmak bir ihtiyaçtır Son derece akan, güzel, özentiden uzaktan, yalın bir anlatımı vardır Onur hikâyelerinde konu ve olaydan fazla öbür zaman dilimleri ve insan görünümleri ön plandadır Semaver, Sarnıç, Şahmerdan, Alemdağda Var Bir Yılan, Havada Bulut, Kampanya, Lüzumsuz Adam, Son Kuşlar hikâye; Medarı Maişet Motoru ve Kayıp Aranıyor romantüründeki eserleridir *
Tevfik Fikret'in Şiir Anlayışı Nasıldır
Sait Faik Abasıyanık'ın Öykü Anlayışı
Tevfik Fikret'in Şiir Anlayışı Nasıldır?
Birincil gruptaki şiirlerinde işlediği konular aşk, doğa ve günlük yaşamdaki bazı olaylardır Bu şiirlerinde sanat için sanatdüşüncesine bağlıdır Mal Varlığıi Fünûn dışındaki şiirlerinde toplumcu bir anlayışa yönelir Bu şiirlerde başlıca temalar bağımsızlık ve medeniyettir Toplumu saran hürriyetsizliğe karşısında yazdığı Sisşiiri büyük akustik uyandırır Fikret, sanatının ikinci döneminde tarihe, dine, bütün ulusal değerlere karşıdır Ülkenin ilerlemesini, gelişmesini ister Fikret, aruz ölçüsünü Türkçeye başarıyla uygular Şiirde beyit bütünlüğünü kırmış, anlamın beyitte tamamlanması geleneğini sona erdirmiştir Nazmı (şiiri) nesre (düzyazıya) yaklaştırmıştır Şiirlerinde sonenin yanında hür müstezatı çoğunlukla kullanmıştır Fikret'in bilhassa birincil dönemindeki şiirlerinde dili oldukça ağırdır Arapça, Farsça kelime ve tamlamaları yoğun biçimde kullanır Fikret'in şiirlerinde biçim yönünden parnasizmin etkisi vardır Fikret, manzum hikâyelerinde de toplumsal konuları ve sorunları ele almıştır Balıkçılar, Nesrin, Ramazan Sadakası manzum hikâyelerindendir Şiirlerini Rübabı Şikeste ve Haluk'un Defterî adlı kitaplarda toplamıştır Çocuklar için hece ölçüsüyle yazdığı şiirleri Şermin adlı bir kitaptadır; bu şiirlerde dil epeyce yalındır
Sait Faik Abasıyanık'ın Öykü Anlayışı Nasıldır?
Cumhuriyet sonrası dönemde Türk hikâyeciliğinin en önemli yazarlarındandır Hikâyeleri Çehov tarzı hikâyeciliğin örneklerinden sayılır İstanbul'daki yaşam Sait Faik'in hikâyelerinin başlıca konusunu oluşturur; bu açıdan o, bütün bir İstanbul hikâyecisidir İstanbul'un kalabalık semtlerinde, kenar mahallelerinde, balıkçıların aralarında, adalarda, Köprü'de veya Tünel'de dolaşan yazan gözlemlediği yaşamı ve insanları anlatır Deniz kıyısı, balıkçılar, vapur iskelesi, gezgin vapuru, bir boyacı çocuk, yaşlı bir dilenci, Adalar'daki yaşam onun hikâyelerinin belli başlı öğeleri gibidir Sait Faik için yazmak bir ihtiyaçtır Son derece akan, güzel, özentiden uzaktan, yalın bir anlatımı vardır Onur hikâyelerinde konu ve olaydan fazla öbür zaman dilimleri ve insan görünümleri ön plandadır Semaver, Sarnıç, Şahmerdan, Alemdağda Var Bir Yılan, Havada Bulut, Kampanya, Lüzumsuz Adam, Son Kuşlar hikâye; Medarı Maişet Motoru ve Kayıp Aranıyor romantüründeki eserleridir *