Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Thales Felsefesi Nedir

Thales Felsefesi Nedir
0
118

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
36
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
90
Thales Felsefesi Hakkında Bilgi


Thalesin Felsefesi


Batı Felsefesinin birincil filozofu

MÖ 6 Yüzyılın ilk yarısında yaşamış olan Thales'te, felsefe bakımından ağırlık taşiyan husus, onun 'Neyin var olduğu', 'Neyin reel olduğu' veya 'Neyin doğrusu var olduğu' sorusu üstünde düşünmüş olmasından kaynaklanır

O doğada var olan şeylerin tüketici bir listesini yapmayı amaçlamamış, fakat şeylerin varlığa gelmeleri ve sonradan da değil olup gitmeleri olgusundan etkilenmiştir 'Neyin var olduğu' sorusunu yanıtlamanın en manâlı yolu, onun gözünde birlik ile çokluk veya görünüş ile hakikat arasındaki ilişkiyi doyurucu bir biçimde açıklama edebilmekten geçmiştir O, buna göre, gözle görünen kişisel varlıkların ve değişmelerin oluşturduğu kaosun, çoklugun peşinde akılla anlaşilabilir, kalıcı ve kesintisiz bir gerçekliğin var olduğuna inanmıştır

''Tüm şeylerin ilkesi sudur''

Thales'in bu ilkesi Aristoteles göre aktarılır

Bu ilke tekil durumların gözleminden türetilecek bir genelleme veya tümevarım değildir Sahiden genellemenin tekil durumların bir gözleminden türetildiği görüşü bir yanılgıdır çünkü tekil durumlar sadece tekil durumlardır ve böyle alındıklarında üzerlerine ne denli düşünülürse düşünülsün, içlerine girip ne denli araştırılırsa araştırılsın, bütün parçaları çözümlense ve her köşesi didik didik edilse bile hiçbir zaman evrenseli göstermezler çünkü duyusal tekiller olarak böyle görünmeyen bir kavramı, bir düşünceyi kapsamazlar bari evrenselin duyulur, gözlenebilir, ele gelir birşey olmadığı kabul edilmelidir Fiilen, evrenseli çıkarsamak usun kendine özgü etkinliğinin bir işlevidir, tıpkı onun tekil durumların gözleminden türetildiği görüşünün kendisinin usun bir çıkarsaması olması gibi Zihin doğal işleyişinde hiçbir süre kendi özsel doğasını, kendi başlıca işleyişinin biçimini bilmez Genelleştirme ya da tümevarım tekil gözlemlerin bir sonucu değil, aksine kendisi usun tekil gözlemleri kucaklayıp kapsayan evrenselinin işlevidir

öte yandan tekil olan gerçekten de evrenseli sayesinde kapsar, saltık olarak ondan ayrılmazdır çünkü tekil olması ama ve ama evrensel olmaması aracılığıyla belirlenir ve bu olumsuzlama ise sözcüğün bütün anlamıyla kapsamadır çünkü mantıklı olarak saltık olarak gerekli bağıntıdır Tekil kendinde Evrenseldir *
 
858,496Konular
982,184Mesajlar
30,117Kullanıcılar
alisahn46Son üye
Üst Alt