Theos Ne Demek
Tanrı
En yuksek varlık olarak duşunulen theos (Tanrı), antikcağ Yunan felsefesinde Ksenofanes ve Parmenides tarafından felsefe konusu yapılmıştır HomerosHesiodos mitolojik coktanrıcılığına karşı cıkan Kolofon ’lu Ksnofanes tek tanrı (Yu eis theos) vardır, der O, ne yapı ve ne de duşunce olarak olumsuzlere benzer Tum gozdur, tum kulaktır, tum anlaktır Değişmez ve devimsizdir İnsansal bicim, nitelik ve davranışlar ona yakıştırılamaz Homeros ’la Hesiodos, resim yapmasını bilselerdi şuphesiz kendilerine benzeyen tanrılar cizecek olan okuzler gibi davranmışlardır Parmenides de, ustasının bu savını geliştirerek, surekli (Yu Synekhes) ve bolunmez (Yu Atomos) bir butun (Yu Pan) olan tekvarlık ’ın savunusunu yapmaktadır Bu yuzden de değişme (Yu Alloiousthai), bir kuruntu (Yu Doksa) ’dan ibarettir, der Theos duşuncesi, bir yandan tum tanrı (Yu PanTheos) olarak kamutanrıcılığa (Panteizme), obur yandan tanrıyla dolma (Yu EnTheos) olarak coşkusal gizemciliğe (antuziazma), bir başka yandan da tanrının kendini seyredişi (Yu Theoria) felsefeye ve bilime (teoriye) yol acmıştır
Tanrı
En yuksek varlık olarak duşunulen theos (Tanrı), antikcağ Yunan felsefesinde Ksenofanes ve Parmenides tarafından felsefe konusu yapılmıştır HomerosHesiodos mitolojik coktanrıcılığına karşı cıkan Kolofon ’lu Ksnofanes tek tanrı (Yu eis theos) vardır, der O, ne yapı ve ne de duşunce olarak olumsuzlere benzer Tum gozdur, tum kulaktır, tum anlaktır Değişmez ve devimsizdir İnsansal bicim, nitelik ve davranışlar ona yakıştırılamaz Homeros ’la Hesiodos, resim yapmasını bilselerdi şuphesiz kendilerine benzeyen tanrılar cizecek olan okuzler gibi davranmışlardır Parmenides de, ustasının bu savını geliştirerek, surekli (Yu Synekhes) ve bolunmez (Yu Atomos) bir butun (Yu Pan) olan tekvarlık ’ın savunusunu yapmaktadır Bu yuzden de değişme (Yu Alloiousthai), bir kuruntu (Yu Doksa) ’dan ibarettir, der Theos duşuncesi, bir yandan tum tanrı (Yu PanTheos) olarak kamutanrıcılığa (Panteizme), obur yandan tanrıyla dolma (Yu EnTheos) olarak coşkusal gizemciliğe (antuziazma), bir başka yandan da tanrının kendini seyredişi (Yu Theoria) felsefeye ve bilime (teoriye) yol acmıştır