
TikTok cümbüş ve yaratıcılığı bir ortaya getirmek için çıtayı bir 'tık' daha yükseltti ve dünyanın en itibarlı şenliklerinden biri olan 75. Cannes Sinema Şenliği'nin resmi ortağı oldu.
Yaratıcı efektlerden daha uzun görüntülere ve dünyanın dört bir yanından 4 milyardan fazla görüntüleme toplayan #filmtok üzere topluluklara kadar, TikTok topluluğunun eğlenmesi ve yaratıcılığını kullanması için yenilikler yapmaya ve yeni yollar geliştirmeye devam ediyor. Bu kapsamda platform; şenlik öncesinde, yaratıcılığa ilham vermek ve ortaya çıkan yetenekleri desteklemek için global bir yarış olan #TikTokShortFilm'i başlattı.
Yarışma kapsamında içerik üreticileri 15 Mart 2022'den itibaren kendi kısa sinemalarını TikTok topluluğuyla paylaşabilecek. Tecrübeli yahut yeni sinema imalcileri, kıssalarını dünyanın geri kalanıyla hiç deneyimlemedikleri bir formda paylaşırken; TikTok'un araçları ve efektleri aracılığıyla sinematografi hünerlerini sergileyebilecekler.
Jüri tarafından seçilecek üç kişi, nakit mükafatı kazanacak ve Mayıs ayında Cannes Sinema Şenliğine katılma talihine erişecek. Orjinal müracaatlar üç kategoride pahalandırılacak: Grand Prix, En Güzel Senaryo ve En Uygun Kurgu. Müracaatlar 8 Nisan 2022'ye kadar kabul edilecek ve kazananlar Nisan sonunda açıklanacak.
Cannes'da yaratıcılığını özgür bırak!
Cannes Sinema Şenliği üzere TikTok da özgünlüğe ve yaratıcılığa mesken sahipliği yapıyor, insanların eğlenme halini değiştiriyor. Sinemayı geliştirmek, dünya çapında sinema sanayisinin profilini genişletmek ve değerini urgulamak için başlatılan Cannes Sinema Şenliği ile yapılan bu iştirak, dünyanın dört bir yanından içerik üreticileri ve imaj direktörlerini bir ortaya getirecek.
TikTok AB Genel Müdürü Rich Waterworth iş birliğine yönelik şu sözleri kullandı; "Cannes Sinema Şenliği, global sinemaya bakış açısını değiştiren ikonik bir şenlik. Beşerler eğlenmek, kendilerini tabir etmek yahut yeni bir şeyler keşfetmek için TikTok'a geliyor. Özgün, diğer hiçbir yerde olmayan ödüllendirici bir topluluk olma hissini paylaşıyor. Topluluğumuzun bağlı olduğu görüntü ve sinema sevgisinden ilham alması, harekete geçmesi ve eğlenmesi için yaratıcı yollar sunmak üzere Cannes Sinema Şenliği'nin resmi ortağı olmaktan heyecan duyuyoruz."
Cannes Şenliği Genel Delegesi Thierry Fremaux ise hususla ilgili şunları söyledi; "Festivalin büyüsünü daha geniş, çok daha global ve her zamankinden daha fazla sinefil izleyiciyle paylaşmak için TikTok ile iştirak yapmaktan memnunluk duyuyoruz. Birkaç yıldır, Cannes Sinema Şenliği, 'Cannes'da 3 Gün' programımız aracılığıyla Şenliği deneyimleme fırsatı sunarak yeni kuşak sinema meraklılarına ulaşıyor. İzleyiciyi çeşitlendirme dileğinin bir modülü olan bu işbirliğiyle, Festival'in en heyecan verici ve ilham verici anlarını paylaşmayı ve Festival'in TikTok içerik üreticileri ve topluluğunun gözünden tekrar tasavvur edildiğini görmeyi dört gözle bekliyoruz. Tüm bunları büyük bir heves ve merakla keşfetmeyi heyecanla bekliyoruz"