TikTok özellikle ülkemizde çekilen videolar nedeniyle oldukça eleştirilmiş olsa da, kullanıcı sayısının çok hızlı bir şekilde artması ve dünya genelinde popüler hale gelmesiyle standart kullanıcıların yanı sıra fenomenlerin ilgisi çekmeyi başardı. Bu ilgiden pek hoşlanmayan YouTube Shorts ile yakında rakip olacak.
YouTube Shorts, TikTok’a rakip olacak
TikTok’un bu kadar popüler olmasında, insanların çeşitli ses ve müzikler arasından seçim yaparak videolar oluşturmasına izin vermesinin payı oldukça büyük. Bu kapsamda YouTube Shorts uygulaması da benzer bir yol izleyecek.
Böyle bir hazırlık olduğu MSNBC tarafından da onaylanırken, YouTube’un neden TikTok’un karşısına rakip olarak çıkmak istediğini anlamak pek zor değil. Ocak ayı raporlarına göre, TikTok son iki yılda yüzde 125’ten fazla büyüme sağladı. Yüz milyonlarca kullanıcıya ve her ülkeden kültürel içeriklere sahip olan TikTok, son 1 yıl içerisinde App Store ve Google Play Store’dan 842 milyon kez indirildi.
YouTube ilk defa popüler bir özelliği / uygulamayı bünyesine katmaya hazırlanmıyor. Snapchat ile hayatımıza giren ve Instagram ile popülerleşen Hikayeler özelliği farklı bir süre sunarak YouTube’da uzun süre önce yerini aldı.