
Tanınan kısa formlu medya pratiği TikTok, para kazanma odağını artırdığı için bu yıl reklam stratejisini de değiştiriyor. Bununla birlikte şirket hâlâ uygulama içi satın alımlardan düşük bir gelir elde ediyor ve Sensor Tower'ın bir raporuna nazaran bu sayı, Mayıs ayında 9 milyon dolar seviyesindeydi. Bu, Mayıs 2018’de açıklanan 1,5 milyon dolarlık yıllık artış orantısının %500’üne denk geliyor.

TikTok, bu vakte kadar muhtemelen sadık bir kullanıcı kitlesine ulaşmak için pratik içi satın alma stratejisini pek uygulamamıştı. En uygun özelliklerden kimilerine belli bir ödeme ile ulaşılması, kullanıcının uygulamayı benimsemesini ve potansiyel iştirakini sınırlayabiliyor. Bunun farkında olan TikTok, artık de Hindistan üzere devasa bir pazarda büyümenin yollarını arıyor.
Tatbik, yılın birinci çeyreğinde Facebook’u en çok indirilen pratiklerde geçti ve artık daha çokça reklamveren çekmeyi hedefliyor. Aralarında Pepsi’nin de olduğu kimi büyük markalarla ittifakların gerçekleştiği söyleniyor.
TikTok, sanal eserlerin satışına çok ziyade odaklanmıyor ve şirketin bu cihette güçlü bir gelir modeli bulunmuyor. Örneğin TikTok paraları; video efektleri yahut filtreleri almak noktasına canlı yayıncıları desteklemek için gönderilebilecek ikramları satın almak için kullanılıyor.
TikTok, sanal eserler stratejisine gerekli değeri vermemesine karşın Çin'deki iOS kullanıcıları, Mayıs ayında pratik içi satın alma süreçlerine harcanan yekun 9 milyon doların 5,9 milyonuyla alımların yaklaşık %65’ini gerçekleştirdi. ABD'deki hem iOS hem de Android kullanıcıları, tatbikin brüt gelirinin yaklaşık 2 milyon dolarını (%22'si) oluşturdu.

Mayıs ayında Nisan ayına nazaran %27 artışla yerküre çapında yaklaşık 56 milyon kullanıcı birinci defa uygulamayı kullanmaya başladı lakin yeni kullanıcı sayısı, Ocak’taki 70,8 milyona nazaran %21 azalış gösterdi. Bunda Hindistan’daki kısa vadeli yasağın tesirli olduğu ve yasağın 15 milyon potansiyel yeni kullanıcıyı etkilediği düşünülüyor.
TikTok bugüne kadar yekun 1,2 milyar kişi tarafından indirildi. Aylık faal kullanıcı sayısı ise 500 milyon. Bu devrana kadarki yekun kullanıcı harcaması 97,4 milyon dolar olarak gerçekleşti ve bu ay 100 milyon dolar barajının aşılması bekleniyor.