Apple, dünyada kendi ürünlerinin yetkisiz servislerde tamir edilmemesi konusunda en katı firmalardan biri olarak biliniyor. Buna karşın ŞİRKET, içinde bulunduğumuz Kasım ayı içerisinde herkesi şaşırtarak kullanıcılara kendi cihazlarını tamir etme imkanı sağlayacağını duyurdu. Apple CEO’su Tim Cook, bu kararın gerekçelerini basınla paylaştı.
Tim Cook: “Kullanıcıların istediğini yaptık”
Apple CEO’sunun yaptığı açıklamalara gelmeden önce Apple tarafından duyurulan programın detaylarına bir göz atalım. Kasım ayı içerisinde bir açıklama yapan Apple yetkilisi Jeff Williams, kullanıcıların Apple’ın tamir kitlerine erişebilmesi için uzun süredir çalıştıklarını belirtmişti.
Konuyla ilgili KTLA’dan Rich DeMuro ile bir röportaj gerçekleştiren Apple patronu Tim Cook, kullanıcıların bu programı uzun süredir beklediklerini söyledi. Cook, kendini tamir konusunda yeterli hisseden kullanıcılar için Apple Store‘lara gelme zorunluluğunu ortadan kaldırmak istediklerini de sözlerine ekledi.
İşte Tim Cook’un yaptığı açıklamalar:
“Bir takım kullanıcılar cihazlarını kendi başlarına tamir etmek istediklerini ve bu konuda çoktan eğitimli olduğunu fark ettik. Bu topluluk benim hayatım boyunca dikkatimi çeken ve sevdiğim bir topluluk. Bunu yapabilecek insanlar için gerekli yedek parçaları sağlamak ve yönergeleri onlara sunmak bizi iyi hissettiriyor.
Yine de tamir konusunda kendinizi rahat hissetmiyorsanız, bu işlemi halen gelip Apple Store’da yaptırmanızı öneriyoruz. Belki de birçok müşterimiz için en iyi yol bu… Ancak eğer bir teknisyenseniz ve bunu yapabileceğinize inanıyorsanız, gerekli imkanı size sağlayacağız.”
Tim Cook
Peki sizler Apple’ın yeni tamir programı ve Apple CEO’su Tim Cook’un yaptığı açıklamalarla ilgili neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi bizlerle yorumlar kısmında paylaşmayı ihmal etmeyin.