Tipronik sistem bir den çok şanzıman sistemini aynı anda kullanmayı ifade etmektedir Bu vites sistemine sahip olan araçlarda otomatik vites ile manuel vites seçenekleri aynı anda verilmiştir Araç sahibi isteği doğrultusunda aracını otomatik vitesle kullanabileceği gibi dilerse de otomatikten vazgeçerek aracı manuel viteste de kullanabilir Bu vites uygulaması ilk olarak 1989 yılında bir yarış arabası üzerinde hayata geçirilmiştir
Uygulamanın çok sevilmesi ve kullanışlı görülmesi sonrasında giderek yaygılaşmıştır İlk patent sahibi marka Porshe dir ancak zaman içerisinde diğer markalarda kendi tiptronik sistemlerini geliştirmişler Tiptronik vites kullanımında sürücü istediği zaman manuel istediği zaman otomatik vitese geçebilmektedir Otomatik vitesten manuele geçmek için sürücünün vitesi tiptronik yönünde ilerletmesi yeterli olacaktır Normal bir vites kutusu bulunmasa da küçük hareketlerle normal vites geçişleri sağlanabiliyor Sinyalizasyon sistemi sayesinde küçük hareketlerle vites geçişi yapılmaktadır Vites kutusu üzerinde artı ve eksi yönler bulunur manuel kullanımda vitesi büyütmek istendiğinde artı daha küçük vitese geçmek istediğinizde de eski yönde hareket ettirmek yeterli olacaktır Bir başka kullanım şekli de aracın direksiyonunda bulunan vites kollarıdır aynı şekilde bu kolların da hareket ettirilmesiyle de vites geçişi sağlanabilmektedir Bu tarz vitesler genellikle spor arabalarında bulunur Manuel vites kullanım seçeneğinde şanzıman direk olarak devriye girer olası devir yükselmesinde ya da devir düşüklüğünde vites otomatik olarak geçiş yapmaktadır Markaların kendi üretimlerine göre devir sayı sınırı farklılık gösterir Standart araçlarda devir sayıları düşük devirlerde gerçekleşirken performans odaklı üretilen spor araçlarda devir sayıları daha yüksek devirlerde gerçekleşmektedir Bir çok markanın tiptronik vites sistemi bulunmaktadır ve bu adla piyasada yer alırlar Bazı firmalar opsiyonel donanım olarak müşterilerine sunsa da bu vites özelliği genel olara da kullanılabilmektedir
Triptronik vites seçenekleri konfor sağlarken araca da ayrı bir değer katar Bazı markalar triptronik vites sistemini farklı isimlerle piyasa sürseler de temelde aynı hizmeti vermektedir Günümüzde bu vites seçeneğiyle üretilen araçların sayısı giderek artmaya devam ediyor ayrıca teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesi de triptronik vites sisteminin daha ileri boyutlarda kullanılmasını sağlamaktadır
Uygulamanın çok sevilmesi ve kullanışlı görülmesi sonrasında giderek yaygılaşmıştır İlk patent sahibi marka Porshe dir ancak zaman içerisinde diğer markalarda kendi tiptronik sistemlerini geliştirmişler Tiptronik vites kullanımında sürücü istediği zaman manuel istediği zaman otomatik vitese geçebilmektedir Otomatik vitesten manuele geçmek için sürücünün vitesi tiptronik yönünde ilerletmesi yeterli olacaktır Normal bir vites kutusu bulunmasa da küçük hareketlerle normal vites geçişleri sağlanabiliyor Sinyalizasyon sistemi sayesinde küçük hareketlerle vites geçişi yapılmaktadır Vites kutusu üzerinde artı ve eksi yönler bulunur manuel kullanımda vitesi büyütmek istendiğinde artı daha küçük vitese geçmek istediğinizde de eski yönde hareket ettirmek yeterli olacaktır Bir başka kullanım şekli de aracın direksiyonunda bulunan vites kollarıdır aynı şekilde bu kolların da hareket ettirilmesiyle de vites geçişi sağlanabilmektedir Bu tarz vitesler genellikle spor arabalarında bulunur Manuel vites kullanım seçeneğinde şanzıman direk olarak devriye girer olası devir yükselmesinde ya da devir düşüklüğünde vites otomatik olarak geçiş yapmaktadır Markaların kendi üretimlerine göre devir sayı sınırı farklılık gösterir Standart araçlarda devir sayıları düşük devirlerde gerçekleşirken performans odaklı üretilen spor araçlarda devir sayıları daha yüksek devirlerde gerçekleşmektedir Bir çok markanın tiptronik vites sistemi bulunmaktadır ve bu adla piyasada yer alırlar Bazı firmalar opsiyonel donanım olarak müşterilerine sunsa da bu vites özelliği genel olara da kullanılabilmektedir
Triptronik vites seçenekleri konfor sağlarken araca da ayrı bir değer katar Bazı markalar triptronik vites sistemini farklı isimlerle piyasa sürseler de temelde aynı hizmeti vermektedir Günümüzde bu vites seçeneğiyle üretilen araçların sayısı giderek artmaya devam ediyor ayrıca teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesi de triptronik vites sisteminin daha ileri boyutlarda kullanılmasını sağlamaktadır