Toker, "Kanal İstanbul'un etüt projesini (21/b tarzı ihaleyle) hazırlayan Yüksel Proje'nin (YP) çalışması oldukça kapsamlı. Bilimsel nitelikli teknik tahlillerin yanı sıra, kapsamı içinde Toplu Konut Yönetimi (TOKİ), Etraf ve Şehircilik, Ulaştırma ve Altyapı bakanlıklarıyla görüşülerek hazırlanmış, kamu datalarına dayalı mülkiyet, ulaşım tahlilleri de yer alıyor. Bu tahlillerin bir kısmı kamuoyuyla paylaşılmayan fakat resmiyeti bulunan sunumlarda da hazır edilmiş" sözünü kullandı.
Toker, Kanal İstanbul ve İstanbul Havalimanı'ndan evvel Arnavutköy ve Başakşehir'de metrekare başına 10-15 lira olan arsa bedelinin 300 liraya yükseldiğinin de altını çizdi.
Toker "Kanal İstanbul alanı mülkiyet yapısı" başlıklı yazısında şunları kaydetti:
– 1/100 bin ölçekli Etraf Nizamı Nazım İmar Planı içindeki rezerv yapı alanı 35 bin 830 hektar
– Bunun 16 bin 713 hektarı imar planı ve uygulaması yapılmayan alan
– 19 bin 117 hektarlık alan plan ve uygulama alanı yapılan alanlar, yerleşim alanları ile Yeni Havalimanı alanı.
– TOKİ, kanal ve etrafındaki imar planı ve uygulaması yapılmayan 16.713 hektarlık alanda arsa üretimi yoluyla finansman sağlamayı hedefliyor.
– Bu alanda 3 bin 600 hektar kamu yeri bulunmakta. Hazine, TOKİ, DSİ, İSKİ ve Arnavutköy Belediyesi'ne ilişkin. Mevcut kamu yerlerine ek olarak da özel mülkiyetlerden 1400 hektar civarında satın alma ve kamulaştırma yoluyla arazi sağlanarak 5 bin hektarlık arazinin proje finansmanının bir kısmında kullanılması öngörülüyor.
Yazının devamı için tıklayın