nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Toki toplu Konut idaresi Başkanlığı,
Toplu Ev Idaresi Başkanliğı hakkında Bilgiler,
Toki toplu Konut idaresi Başkanlığı Duyuruları
Toplu Ev idaresi Başkanlığı toki
TARİHÇESİ
Ülkemizin yaşadığı çabuk nüfus artışı ve çabuk kentleşme sebebiyle oluşan konut ve kentleşme sorunlarının çözülmesi ve üretimin artırılarak işsizliğin azaltılması amacıyla, 1984 yılında Genel Idare dıştan Toplu Konut ve Halk Ortaklığı İdaresi Başkanlığı kurulmuştur Bu tarihte yürürlüğe giren 2985 sayılı Toplu Konut Kanunu ile özerk Toplu Konut Fonu oluşturulmuştur
Toplu Konut İdaresi Başkanlığının işlevi Türkiye'de konut imal sektörünün teşvik edilerek süratli çoğalan konut talebinin planlı bir şekilde karşılanmasını karşılamak yönünde belirlenmiştir 2985 sayılı Toplu Ev Kanunu Toplu Ev İdaresi Başkanlığına özerk ve esnek hareket etme imkanı sağlamıştır aynı zamanda, Genel Bütçe dışındaki Toplu Ev Fonu ile de Idare konut uygulamaları için sürekli ve tatmin edici kaynağa sahip olmuştur
1990 yılında 412 ve 414 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameler ile Toplu Ev İdaresi Başkanlığı ve Halk Ortaklığı İdaresi Başkanlığı biçiminde iki ayrı idare olarak örgütlenmiştir 1993 yılından itibaren de Toplu Konut Fonu'nun Genel Bütçe kapsamına alınmasıyla Yöneticilik kaynaklarının azalması, İdareyi ev üretiminden uzaklaştırmıştır Yöneticilik son yıllarda gittikçe eksilen sayılarda konutun üretimine takviye verebilmiştir Dolayısıyla, kuytu ve orta gelirli vatandaşlarımızın kaliteli ev ihtiyacı da bütünüyle karşılanamamıştır
Toplu Konu Fonu, 2062001 tarih ve 4684 sayılı Kanunla da adamakıllı yürürlükten kaldırılmıştır Fonun kaldırılması Toplu Ev İdaresi kaynaklarını büyük ölçüde azaltmış ve bütçeden aktarılan ödeneklere bağımlı hale getirmiştir Halihazırda, Toplu Konut İdaresi gelirleri, gayrimenkul satış ve kira gelirlerinden, kredi geri dönüşlerinden, faiz gelirlerinden ve bütçe ödeneklerinden oluşmaktadır
Kuruluşundan itibaren, Toplu Ev Fonu'nun da sağladığı imkanlarla, ülkemizde ikâmetgâh ve konut politikalarının belirlenmesi ve uygulanmasında en manâlı kurum olan Toplu Konut İdaresi Başkanlığı, kuruluşundan 2002 yılına değin yaklaşık 950 bin konuta kredi aracılığıyla finansman desteği sağlamış, bununla beraber kendi arsaları üstünde 43145 konutun inşaatını da tamamlamıştır
Tokiye başkanlık yapanlar ; Vahit ERDEM, Ökkeş ÖZUYGUR, Can CANGIR, Oktay URAL, Yiğit GÜLÖKSÜZ, Hamdi KARADAŞ, MKemal ÜNSAL, Kamil ŞANSLI, RTuna TURAGAY 2002 Aralık ayından itibaren Erdoğan BAYRAKTAR
2985 SAYILI KANUNDA YAPILAN ŞANSIN DÖNMESI ve TOPLU EV İDARESİ'NİN GÖREVLERİ
Toplu Konut İdaresi Başkanlığı'nın temel görevleri 2985 sayılı Toplu Ev Kanunu ile belirlenmiştir İdarenin kuruluş aşamasında 2985 sayılı Kanunun verdiği görevler şunlardır:
a) Devlet garantili ve garantisiz iç ve dış tahviller ile her türlü menkul kıymetler dahil etmemek;
b) Yurt içi ve yurt dışından, Toplu Konut İdaresi'nce yararlanma alanlarında kullanmak üzere kredi almaya karar tahsis etmek;
c) Konutların finansmanı için bankaların iştirakini sağlayacak tedbirleri elde etmek, bu amaçla gerektiğinde bankalara kredi tahsis etmek, bu hükmün uygulanmasına ilişkin usulleri tespit etmek;
d) Konut inşaatı ile ilgili sanayi veya bu alanlarda çalışanları teşvik etmek;
e) Özellikle kalkınmada öncelikli yörelerde bulunan ev inşaatıyla ilgili şirketlere iştirak etmek;
f) Gerektiğinde her çeşitlilik araştırma, proje ve taahhüt işlemlerinin sözleşmeyle yaptırılmasını temin etmek;
g) Kanunlarla ve öteki mevzuatla bahşedilen görevleri gerçekleştirmek
Fakat, İdarenin kuruluşundan bugüne dek olan süreçte ev ve kentleşme sorunlarının çözümüne yönelik önceliklerde şansin dönmesi olmuş ve İdarenin ev ve kentleşme meselesinin tüm boyutlarında faaliyette bulunmasına ihtiyaç duyulmuştur Nitekim, Hükümetimiz de Ivedi Eylem Planında yer verdiği ev seferberliği kapsamında ev üretimi ve planlı kentleşmeyi birlikte ele almıştır
Bu çerçevede, 06082003 tarih ve 4966 sayılı kanunla yapılan değişikliklerle, Toplu Ev İdaresinin 2985 sayılı Kanunla tanımlanan görevleri arasına yeni görevler eklenmiştir Bu görevler şunlardır;
a) Ev sektörüyle ilgili şirketler koymak veya resmileşmiş şirketlere iştirak etmek;
b) Ferdi ve toplu konut kredisi saptamak, köy mimarisinin geliştirilmesine, gecekondu mahallesi alanlarının dönüşümüne, tarihi doku ve bölgesel mimarinin korunup yenilenmesine karşın projeleri kredilendirmek ve gerektiğinde bütün bu kredilerde faiz sübvansiyonu yapmak;
c) Yurt içi ve yurt dıştan ilk elden veya iştirakleri aracılığıyla proje ilerletmek; konut, altyapılar ve sosyal donatı uygulamaları yerine getirmek veya yaptırmak;
d) İdareye kaynak sağlanmasını teminen kar amaçlı projelerle uygulamalar gerçekleştirmek veya yaptırmak;
e) Doğal facia meydana gelen bölgelerde lüzum görüldüğü taktirde konut ve sosyal donatıları, altyapıları ile birlikte inşaa etmek, teşvik etmek ve cesaretlendirmek
bununla birlikte Toplu Ev İdaresi, başvuru yaptığı bölgelerde bölüm kurabilme ve gerektiğinde bu birimlerde valilik, belediye ve öteki ulus kurumları personelinden geçici görevli istihdam etme yetkisine sahip olmuştur Bu itibarla, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Makam onayı ile İstanbul, Bingöl, Erzurum, Diyarbakır ve Van'da bölüm kurma kararı alınmıştır
Hem tekrar yapılan hukuki düzenlemelerle Idare, Hazineye ait arazileri ast olduğu Bakan ve Maliye Bakanı teklifi ve Başbakan onayıyla bedelsiz olarak devralma yetkisine sahip olmuştur *
Toplu Ev Idaresi Başkanliğı hakkında Bilgiler,
Toki toplu Konut idaresi Başkanlığı Duyuruları
Toplu Ev idaresi Başkanlığı toki
TARİHÇESİ
Ülkemizin yaşadığı çabuk nüfus artışı ve çabuk kentleşme sebebiyle oluşan konut ve kentleşme sorunlarının çözülmesi ve üretimin artırılarak işsizliğin azaltılması amacıyla, 1984 yılında Genel Idare dıştan Toplu Konut ve Halk Ortaklığı İdaresi Başkanlığı kurulmuştur Bu tarihte yürürlüğe giren 2985 sayılı Toplu Konut Kanunu ile özerk Toplu Konut Fonu oluşturulmuştur
Toplu Konut İdaresi Başkanlığının işlevi Türkiye'de konut imal sektörünün teşvik edilerek süratli çoğalan konut talebinin planlı bir şekilde karşılanmasını karşılamak yönünde belirlenmiştir 2985 sayılı Toplu Ev Kanunu Toplu Ev İdaresi Başkanlığına özerk ve esnek hareket etme imkanı sağlamıştır aynı zamanda, Genel Bütçe dışındaki Toplu Ev Fonu ile de Idare konut uygulamaları için sürekli ve tatmin edici kaynağa sahip olmuştur
1990 yılında 412 ve 414 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameler ile Toplu Ev İdaresi Başkanlığı ve Halk Ortaklığı İdaresi Başkanlığı biçiminde iki ayrı idare olarak örgütlenmiştir 1993 yılından itibaren de Toplu Konut Fonu'nun Genel Bütçe kapsamına alınmasıyla Yöneticilik kaynaklarının azalması, İdareyi ev üretiminden uzaklaştırmıştır Yöneticilik son yıllarda gittikçe eksilen sayılarda konutun üretimine takviye verebilmiştir Dolayısıyla, kuytu ve orta gelirli vatandaşlarımızın kaliteli ev ihtiyacı da bütünüyle karşılanamamıştır
Toplu Konu Fonu, 2062001 tarih ve 4684 sayılı Kanunla da adamakıllı yürürlükten kaldırılmıştır Fonun kaldırılması Toplu Ev İdaresi kaynaklarını büyük ölçüde azaltmış ve bütçeden aktarılan ödeneklere bağımlı hale getirmiştir Halihazırda, Toplu Konut İdaresi gelirleri, gayrimenkul satış ve kira gelirlerinden, kredi geri dönüşlerinden, faiz gelirlerinden ve bütçe ödeneklerinden oluşmaktadır
Kuruluşundan itibaren, Toplu Ev Fonu'nun da sağladığı imkanlarla, ülkemizde ikâmetgâh ve konut politikalarının belirlenmesi ve uygulanmasında en manâlı kurum olan Toplu Konut İdaresi Başkanlığı, kuruluşundan 2002 yılına değin yaklaşık 950 bin konuta kredi aracılığıyla finansman desteği sağlamış, bununla beraber kendi arsaları üstünde 43145 konutun inşaatını da tamamlamıştır
Tokiye başkanlık yapanlar ; Vahit ERDEM, Ökkeş ÖZUYGUR, Can CANGIR, Oktay URAL, Yiğit GÜLÖKSÜZ, Hamdi KARADAŞ, MKemal ÜNSAL, Kamil ŞANSLI, RTuna TURAGAY 2002 Aralık ayından itibaren Erdoğan BAYRAKTAR
2985 SAYILI KANUNDA YAPILAN ŞANSIN DÖNMESI ve TOPLU EV İDARESİ'NİN GÖREVLERİ
Toplu Konut İdaresi Başkanlığı'nın temel görevleri 2985 sayılı Toplu Ev Kanunu ile belirlenmiştir İdarenin kuruluş aşamasında 2985 sayılı Kanunun verdiği görevler şunlardır:
a) Devlet garantili ve garantisiz iç ve dış tahviller ile her türlü menkul kıymetler dahil etmemek;
b) Yurt içi ve yurt dışından, Toplu Konut İdaresi'nce yararlanma alanlarında kullanmak üzere kredi almaya karar tahsis etmek;
c) Konutların finansmanı için bankaların iştirakini sağlayacak tedbirleri elde etmek, bu amaçla gerektiğinde bankalara kredi tahsis etmek, bu hükmün uygulanmasına ilişkin usulleri tespit etmek;
d) Konut inşaatı ile ilgili sanayi veya bu alanlarda çalışanları teşvik etmek;
e) Özellikle kalkınmada öncelikli yörelerde bulunan ev inşaatıyla ilgili şirketlere iştirak etmek;
f) Gerektiğinde her çeşitlilik araştırma, proje ve taahhüt işlemlerinin sözleşmeyle yaptırılmasını temin etmek;
g) Kanunlarla ve öteki mevzuatla bahşedilen görevleri gerçekleştirmek
Fakat, İdarenin kuruluşundan bugüne dek olan süreçte ev ve kentleşme sorunlarının çözümüne yönelik önceliklerde şansin dönmesi olmuş ve İdarenin ev ve kentleşme meselesinin tüm boyutlarında faaliyette bulunmasına ihtiyaç duyulmuştur Nitekim, Hükümetimiz de Ivedi Eylem Planında yer verdiği ev seferberliği kapsamında ev üretimi ve planlı kentleşmeyi birlikte ele almıştır
Bu çerçevede, 06082003 tarih ve 4966 sayılı kanunla yapılan değişikliklerle, Toplu Ev İdaresinin 2985 sayılı Kanunla tanımlanan görevleri arasına yeni görevler eklenmiştir Bu görevler şunlardır;
a) Ev sektörüyle ilgili şirketler koymak veya resmileşmiş şirketlere iştirak etmek;
b) Ferdi ve toplu konut kredisi saptamak, köy mimarisinin geliştirilmesine, gecekondu mahallesi alanlarının dönüşümüne, tarihi doku ve bölgesel mimarinin korunup yenilenmesine karşın projeleri kredilendirmek ve gerektiğinde bütün bu kredilerde faiz sübvansiyonu yapmak;
c) Yurt içi ve yurt dıştan ilk elden veya iştirakleri aracılığıyla proje ilerletmek; konut, altyapılar ve sosyal donatı uygulamaları yerine getirmek veya yaptırmak;
d) İdareye kaynak sağlanmasını teminen kar amaçlı projelerle uygulamalar gerçekleştirmek veya yaptırmak;
e) Doğal facia meydana gelen bölgelerde lüzum görüldüğü taktirde konut ve sosyal donatıları, altyapıları ile birlikte inşaa etmek, teşvik etmek ve cesaretlendirmek
bununla birlikte Toplu Ev İdaresi, başvuru yaptığı bölgelerde bölüm kurabilme ve gerektiğinde bu birimlerde valilik, belediye ve öteki ulus kurumları personelinden geçici görevli istihdam etme yetkisine sahip olmuştur Bu itibarla, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Makam onayı ile İstanbul, Bingöl, Erzurum, Diyarbakır ve Van'da bölüm kurma kararı alınmıştır
Hem tekrar yapılan hukuki düzenlemelerle Idare, Hazineye ait arazileri ast olduğu Bakan ve Maliye Bakanı teklifi ve Başbakan onayıyla bedelsiz olarak devralma yetkisine sahip olmuştur *