Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Torku ve A101 müslümanları böyle kandırıyor! İçinde limondan zerre yok....

Torku ve A101 müslümanları böyle kandırıyor! İçinde limondan zerre yok....
0
42

tekin

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,427
Etkileşim
0
Puan
36
Yaş
96
F-D Coin
95
Torku%2Dve%2DA101%2Dmuslumanlari%2Dboyle%2Dkandiriyor%2DIcinde%2Dlimondan%2Dzerre%2Dyok%2D%2D225535%2Ejpg

Birçok tüketilen eser hakkında ayrıntılı bilgi veren “Gıda Dedektifi” isimli hesap, geçen hafta Torku markasına ilişkin dikkat çeken bir paylaşım yaptı.

Mufazakar topluluğa yakınlığıyla bilinen Torku’nun “Limonata” isimli eserinde limonatanın ana gereci olan limonun olmadığı ortaya çıktı. “Gıda Dedektifi” birinci attığı iletisinde, “‘Evdeki lezzet’ sloganıyla satılan bu limonata sırasıyla; Su, Şeker, Sitrik asit, Trisodyum Sitrat, Doğal aroma verici, Gam arabik, Ağaç reçinesinin gliserol esterleri, Askorbik asit, Aspir çiçeği içeriyor. Limon nerede? Yok. Tüketiciyle resmen dalga geçiliyor” diye yazmıştı.

Sonrasında “Gıda Dedektifi” hususla ilgili yeni bir açıklama yaparak, “Konuyla ilgili olarak akşam saatlerinde bir Torku çalışanı ağzından baklayı çıkarttı; ‘Limon içermeyen bu versiyon A101 marketleri için ucuz versiyon olarak 2 ay boyunca üretilmişti” dedi. 

gida_dedektifi-1.jpg

İşte Besin Dedektifi’nin hususla ilgili yaptığı açıklamalar şöyle:

“Bugün yayınladığımız Torku markalı limonata içermediği limon ile çok tartışıldı. Eser daha evvel de incelemesini yaptığımız bir eserin bardak versiyonuydu. Bu limonatanın içinde limon olmaması hatta isminin bile geçmemesi daha evvel de benzerilerini yaptığımız bu yayını yapmamız için kafiydi. Her zamanki üzere maksadımız tüketici farkındalığı geliştirmek ve etiket okuma kıymetini vurgulamaktı. 



-Yüzlerce bildiri ve yorumda gördük ki; ‘Bunu Torku’dan beklemezdik’, ‘Sen de mi Torku?’, ‘Yerli diye güveniyorduk’ tabirleriyle hala marka bazlı tercihler ve marka itimadı eserlerin içeriklerinden daha ön plandadır. Bunun yanısıra gün boyunca ulusal markaları karaladığımız, Torku’ya saldırırken Ülker’i kolladığımız, yabancı markaları hiç incelemediğimiz üzere birçok mesnetsiz ithamla karşı karşıya kaldık. Hatta bir takipçimiz tarafından gönderilen ve birinci kere story yayınıyla gündeme getirdiğimiz bu eserin doğruluğundan bile kuşkuya düşülerek yayınlarımızın güvenirliği sorgulandı.

-Daha evvel de Torku Limonata içeriğini yayınladığımızı söylemiştik. Eserin litrelik versiyonunu Ramazan ayında hesabımızda yayınlamış ve eserin piyasadaki öteki benzeri eserler üzere %10 oranında Limon bulunan konsantre içerdiğini yazmıştık. Eserin tek bardağında 14 tane küp şeker bulunduğunu da bilhassa vurgulamıştık. Bugünkü yayımızdaysa eserde limon bulunmadığı hatta içeriğinde isminin bile geçmediğini söylemiştik. Yani eserin bardak versiyonu ile litrelik versiyonu ortasında bir içerik farkı mevcuttu. 



-Konuyla ilgili olarak akşam saatlerinde bir Torku çalışanı ağzından baklayı çıkarttı; ‘Limon içermeyen bu versiyon A101 marketleri için ucuz versiyon olarak 2 ay boyunca üretilmişti.’ Bu haliyle bir defa daha gördük ki; bir marka bir eseri ucuzlatmak ismine içeriği değiştirebiliyor. Markası ne olursa olsun – ki markanın güvenilirliğini de hiçe sayarak – her türlü bütçeye uygun eseri hammaddeden kısarak üretiliyor. Bunu yaparak kaliteden taviz veriyor; sloganlarını ve markasını değiştirmiyor yani -çaktırmadan- o marketteki tüketiciye tıpkı ürünmüş üzere sunuyor. Limonu değil; limon suyu konsantresini bile o tüketicilere çok görüyor. Ne diyelim? Doğal olarak şaşırmadık.”

Odatv
 
858,509Konular
982,853Mesajlar
30,646Kullanıcılar
TAROTSon üye
Üst Alt